Pagina 2 van 15
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 21:45
door backfire
lijkt me niet lukken op een eend P. De schokbreker van een eend wordt uitgetrokken en niet ingeduwd. Idee was goed.
Er zijn bedrijven die veren maken, maar inderdaad, dat zal erg veel geld kosten.
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 22:09
door rusty
heb net ff gekeken op site van ecas, is voor een verzwaarde veer 43 pond per stuk , valt dus wel mee (was wel catalogus van 2006) kun je zelf niet voor aan de slag denk ik.
greetzzzzzzzzzzz
Geplaatst: ma 27 aug, 2007 23:44
door Patrick Hoskam
chassis is van een ami 8, hier gaat de 2cv koets op, kost me een doosje goede wijn, moet dan alleen ook een rotte koets meenemen.........
mocht er omtrend veren, nieuws zijn, dan hoor ik het graag
Geplaatst: di 28 aug, 2007 13:50
door rusty
ami 8 heeft achter geen stabi hoor.... Alleen een super heeft dat. en een doosje wijn is spotgoedkoop (ook als de wijn €20,-- per fles kost!) alleen al voor de onderdelen is het interessant!
greetzzzzzzz
Geplaatst: di 28 aug, 2007 14:01
door Wim van den Bergh
rusty schreef:ami 8 heeft achter geen stabi hoor.... Alleen een super heeft dat. en
Rusty, je rekend de kitcar jongens weer niet mee. Wij knutselen die stabilisator zelfs op 2CV achterasjes. Er rijden al heel wat kitcars met stabi's voor én achter, enkelen hebben Spax (verstelbare) schokdempers en enkelen zelfs versterkte dikke veerpotten.
Geplaatst: di 28 aug, 2007 14:04
door Tom de Wolff
Waarom gebruik je voor het verlagen niet verlengde trekogen, of komt hij dan niet laag genoeg?
Geplaatst: di 28 aug, 2007 14:11
door backfire
Hoi Tom, zoals aangegeven, nadeel met op die manier verlagen is dat de veerlengte hetzelfde blijft en je dus sneller aan de grond komt met inveren (of de eindstop).
Geplaatst: di 28 aug, 2007 14:42
door rusty
Wim van den Bergh schreef:rusty schreef:ami 8 heeft achter geen stabi hoor.... Alleen een super heeft dat. en
Rusty, je rekend de kitcar jongens weer niet mee. Wij knutselen die stabilisator zelfs op 2CV achterasjes. Er rijden al heel wat kitcars met stabi's voor én achter, enkelen hebben Spax (verstelbare) schokdempers en enkelen zelfs versterkte dikke veerpotten.
er stond bij dat er nog een 'rotte' ami8koets op stond, lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan een stabistang op zit, maar niets is onmogelijk...
Geplaatst: di 28 aug, 2007 16:51
door Patrick Hoskam
het is idd een ami 8 met 602 cc blok en schijven, met alleen voor een stabilisatorstang, achter idd niet, mijn fout

.....
gevonden hier in het dorp buitendijks in een schuurtje............
zo op het eerste gezicht is het chassis spijkerhard en zit er een minimale laag tecyl op, lijkt me een mooie basis. Tevens is het aanwezige blokje pas 20000km oud na revisie, de auto is voornamelijk stil komen te staan vanwege een kasverrote koets.
Zit wel met de dikkere veerpotten, maar hier schijnt ook weer een oplossing voor te zijn om de 'eendenpotten' er weer onder te kunnen zetten, dit ivm evt. te plaatsen stuggere veren.
Met het oog op evt. behoud vd dikke potten..wie weet hoe de ami veren zich verhouden tot de 2cv veren kwa stugheid ?
Tevens schijnt de spoorbreedte tussen ami en 2cv achteras te verschillen, is dit zo ?
daarnaast passen o.a. avo schocks niet direct op een ami chassis vanwege de dikkere pennen waarop de schocks zitten.
verlagen door alleen de ogen te verdraaien geeft een lage maar heel erg slap geveerde eend, het is de bedoeling dat het meer een 'kart' word.
Overigens nog steeds erg weing info van ecas

Geplaatst: di 28 aug, 2007 18:15
door Wim van den Bergh
PHoskam schreef:Zit wel met de dikkere veerpotten, maar hier schijnt ook weer een oplossing voor te zijn om de 'eendenpotten' er weer onder te kunnen zetten, dit ivm evt. te plaatsen stuggere veren.
Ik zou de dikke potten laten zitten en een paar kleine bobbeltjes in de bodemplaat van de eend maken. Dan heb je het voordeel van de grotere veerkracht van die dingen.
Geplaatst: di 28 aug, 2007 20:15
door leo top
PHoskam schreef:
Tevens schijnt de spoorbreedte tussen ami en 2cv achteras te verschillen, is dit zo ?

Klopt, spoorbreedte is wat smaller, een eendachteras past er probleemloos op. Ik meen dat achter dezelfde schokbrekers passen als voor, Ik had met mijn Ami 6 achteras geen enkel propbleem met schokbrekers.
Met een stabilisatorstang voor en verlaagd helt mijn Patron in bochten nauwelijks over, en toch is de vering comfortabel en niet plankerig.
Geplaatst: di 28 aug, 2007 20:27
door backfire
ja maar patron is niet topzwaar.
Geplaatst: di 28 aug, 2007 21:16
door Wim van den Bergh
backfire schreef:ja maar patron is niet topzwaar.
Dus dikke veerpotten en stabi's monteren, lange trekogen en hou de eend licht !!!
Geplaatst: do 30 aug, 2007 14:23
door Evan
PHoskam schreef:het is idd een ami 8 met 602 cc blok en schijven, met alleen voor een stabilisatorstang, achter idd niet, mijn fout

.....
gevonden hier in het dorp buitendijks in een schuurtje............
zo op het eerste gezicht is het chassis spijkerhard en zit er een minimale laag tecyl op, lijkt me een mooie basis. Tevens is het aanwezige blokje pas 20000km oud na revisie, de auto is voornamelijk stil komen te staan vanwege een kasverrote koets.
Zit wel met de dikkere veerpotten, maar hier schijnt ook weer een oplossing voor te zijn om de 'eendenpotten' er weer onder te kunnen zetten, dit ivm evt. te plaatsen stuggere veren.
Met het oog op evt. behoud vd dikke potten..wie weet hoe de ami veren zich verhouden tot de 2cv veren kwa stugheid ?
Tevens schijnt de spoorbreedte tussen ami en 2cv achteras te verschillen, is dit zo ?
daarnaast passen o.a. avo schocks niet direct op een ami chassis vanwege de dikkere pennen waarop de schocks zitten.
dikke potten behouden: AMi veert veel fijner dan een eend. De dikke pennen waar jij over spreekt zitten alleen op een AMi Super en een Acdiane, dus dat vormt geen belet.
AMi draagarmen zijn achter smallen dan van een eend. Dus alleen de armen wisselen kan ook.
Geplaatst: do 30 aug, 2007 14:54
door Wim van den Bergh
@EVAN
die versnellingbak met onderdelen van LN wordt dat een 4 of een 5 bak ?