Andere cylinders dan ook nieuwe zuigerveren??

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 7 sep, 2007 19:06

backfire schreef:inderdaad heel net prijsje Willem.
als dat incl. de zuigerverenset en klepseals is, is dat echt niet duur! als de kwaliteit je bevalt, wil ik dat adresje wel van je weten.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33

Bericht door willem dijkstra » do 4 okt, 2007 12:11

dyane_maniac schreef:
backfire schreef:inderdaad heel net prijsje Willem.
als dat incl. de zuigerverenset en klepseals is, is dat echt niet duur! als de kwaliteit je bevalt, wil ik dat adresje wel van je weten.

douwe
Nee de verenset en de seals heb ik zelf geleverd.
Die seals zaten toch al in de motorpakkingset dus dat kostte niks extra.
Uiteindelijk heb ik er met de assemblage van de koppen totaal ongeveer 200 euri aan uitgegeven.
Frank motorenrevisie in Hilversum

Als alles weer inelkaar zit weet iemand dan volgens welk schema je moet inrijden??

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 4 okt, 2007 19:01

ik heb het ooit als volgt geleerd: in 2000 km rij je je blok in. zoieso trek je rustig op, vooral als ie koud is, maar dat had je vast zelf ook wel bedacht. vermijd verder dat het blok te hard moet trekken, dus sneller even terug schakelen.

het inrijden zelf: eerste deel max 80. Dan, naar mate het "deel" op zn einde loopt, af en toe eens door trekken naar de 90 (als het motortje goed warm is natuurlijk) en een paar minuten 90, dan weer terug naar 80. de perioden van 90 breid je uit tot je in het tweede "deel" komt en 90 je max is, aan het einde van de tweede periode langzaam af en toe door trekken naar 100 enzovoort enzovoort tot je max haalt. dit zal ongeveer 120 zijn, dus met 2000 km inrijperiode duurt elk "deel" ongeveer 500 km.

Ikzelf heb de 2000 niet gehaald maar ging na een 1000 a 1500 rustig "volop" maarja dat advies ga ik je natuurlijk niet geven.

ideaal zijn de langere ritten over de kleinere wegen want dan wordt het motortje lekker warm en zijn die inrij kilometers zo voorbij. een goed excuus dus om die vriend/vriendin/kennis/oma die aan de andre kant van het land woont weer eens op te zoeken. of een lang weekend berlijn ofzo.

succes met jezelf inhouden :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33

Bericht door willem dijkstra » do 4 okt, 2007 22:15

dyane_maniac schreef: ideaal zijn de langere ritten over de kleinere wegen want dan wordt het motortje lekker warm en zijn die inrij kilometers zo voorbij. een goed excuus dus om die vriend/vriendin/kennis/oma die aan de andre kant van het land woont weer eens op te zoeken. of een lang weekend berlijn ofzo.

succes met jezelf inhouden :D
Dank voor het advies en de uit tips zal laten weten hoe de kwaliteit bevalt.
O ja vanwege de mindere staat van de draad in de bougiegaten zijn daar ook nog helicoils in geplaatst.
16 euri per stuk.

Ami Super
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ami Super » za 6 okt, 2007 12:03

Er zijn mensen die anders denken over het inrijden van nieuwe of gereviseerde motoren: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Het komt er in het kort op neer dat je de motor eerst goed rustig warm moet rijden om daarna een aantal kilometers voluit te gaan, steeds door alle versnellingen jagen en dan weer afremmen. Dit om voldoende druk op de zuigerveren uit te oefenen en ze zo gelijkmatig in te laten slijten. Dit zou het best gaan gedurende de eerste 20 kilometer ofzo, omdat dan de cylinderwanden nog ruw genoeg zijn om de zuigerveren goed in te laten slijten. Daarna zijn de cylinderwanden zo glad dat ze nauwelijks meer een schurende werking hebben. Daarna meteen olie verversen en je zou meer vermogen en minder olieverbruik moeten hebben. Verder inrijden is dan niet meer nodig.

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Weet iemand in hoeverre dit van toepassing kan zijn op 2cv- of visa-blokken, wanneer deze op moderne wijze worden gehoond en van niewe zuigerveren en eventueel overmaat zuigers (bestaat dat voor een eend?) worden voorzien?
Mijn 2cv-blokje begint de laatste tijd namelijk, wanneer het blok warm is en een tijdje stationair heeft gedraaid, bij gasgeven flinke blauwe wolken uit te stoten (bijna 2 ton gelopen vermoed ik). Ik ben bang dat ik dus binnenkort aan revisie toe ben en zal dus ook moeten inrijden. Deze methode lijkt me wel wat, als het inderdaad zo goed werkt als wordt gezegd.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl

2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33

Bericht door willem dijkstra » wo 10 okt, 2007 14:52

Ami Super schreef:Er zijn mensen die anders denken over het inrijden van nieuwe of gereviseerde motoren:
In het pakketje zuigerveren zat de volgende instructie.

Voor nieuwe motoren: Volg de inrijinstructies van de motorfabrikant.
Daar zul je met onze blokjes niet snel last van hebben.

Voor gebruikte motoren na montage van nieuwe veren in niet opnieuw gehoonde zuigers.
De motor rustig op bedrijfstemperatuur brengen daarna 10x accellereren van 50 naar 80 km/h en daarna de eerste 150 km niet te hard rijden.

Verder geen info. :?:

Plaats reactie