Pagina 2 van 4
Geplaatst: wo 26 sep, 2007 17:43
door sjovo
alles is nieuw hij had het daar voor ook al maar is nog steeds het zelfde
Geplaatst: wo 26 sep, 2007 18:51
door André Post
Het slangetje boven op de tank al vervangen?
Slangetje van de leiding naar de pomp al vervangen?
Tank is schoon, geen water?
Als de auto stopt zit er dan benzine in het vlotterbakje?
Komt er dan wel benzine uit de carb aansluiting als je dan probeert te starten?
Is het wel een flinke straal?
Is de bobine erg warm als de motor stopt na die 100km?
Punten ,123 of dg ignition?
Geplaatst: vr 28 sep, 2007 09:15
door Gerard2cv
Zet nou gewoon die puntjes eens op 0,45mm,dan is de tijd dat de stroom door
de bobine loopt veel korter en zal hij ook miner warm worden en de motor
blijft beter lopen.Want door het fibernokje op de punten lopen de punten
door de slijtage nauwer.
Geplaatst: vr 28 sep, 2007 17:17
door thomaaas
benzinepomp zuigt geen valse lucht aan, ontsteking goed? heb je puntjes of 123, wat voor benzine gebruik je? iets meer info ajb
Geplaatst: zo 30 sep, 2007 12:44
door sjovo
ik heb een 123 staat goed afgesteld al 3x ge controleerd, en ik tank euro 98 + lood vervanger. moed goed zijn denk ik.

Geplaatst: zo 30 sep, 2007 22:37
door thomaaas
maak je carb eens schoon. Loodvervanger hoeft niet persé, maar ze schijnen het wel lekkerder te vinden Het is dus best dat je het tankt, maar na verloop van tijd [de auto is toch al snel 20-jaar oud] wordt je carburateur er wat smerig van en kan ie zelfs wat dichtslibben. Dit kan trouwens ook door oliedamp komen uit je carterontluchting. Gewoon ff de carb inzien, en evt carb cleaner erin of een nachtje in diesel leggen.
Maar je bezineslang is nergens poreus, ook niet bij de tank of vlak voor 'ie de pomp in gaat [vooral daar wil het wel eens lekken/lucht aanzuigen]? Stop idd gewoon es als ie inhoudt.
Geplaatst: zo 30 sep, 2007 22:41
door TB
Diesel doet t inderdaad heel goed. Mijn carb begon er gewoon weer van te glimmen aan de binnenkant. Lag best wat drab in het bakje.
Geplaatst: ma 1 okt, 2007 19:42
door sjovo
heb net benzine slang vervangen en carb open gehad maar carb is nog goed schoon..
Geplaatst: di 2 okt, 2007 09:13
door backfire
had je het probleem ook al voordat je een 123 had?
Geplaatst: di 2 okt, 2007 17:54
door sjovo
ja raar he ik kom er maar niet uit
Geplaatst: di 2 okt, 2007 21:17
door backfire
potver, mmmh,
ok dus even rijtje af
benzinepomp - check
vlotter niveau - check
ontsteking - check
bobine - check
bougies - check
filters - check
geen puntjes - check
mmh zie nog steeds dat je de benzine dop zelf nog niet hebt nagekeken of deze wel open of verstopt zit
Vuil in de tank kan een probleem veroorzaken, waardoor de pomp bij hogere snelheden de hoeveelheid niet aangezogen krijgt.
elektrische afsluiter aanwezig? en is deze wel goed genoeg open. is verwijderd - check
Filter in de carburateur had je die al schoongemaakt? d8 het wel maar weet het niet zeker. Is verwijderd - check.
Geplaatst: di 2 okt, 2007 21:30
door sjovo
tenkdop zonde heeft hij het ook dus check
nieuwe tank dus check
geen afsluiter dus check
en nog helllllp

Geplaatst: di 2 okt, 2007 21:54
door backfire
grrrrr,
dan rest mij alleen nog knik in de leiding ergens .
Je kunt natuurlijk ff testen, als ie stopt, ff vlotterbak demonteren.
Dus als je 90 rijdt dan heeft ie er geen last van.
ik word ook gek.
Geplaatst: wo 3 okt, 2007 07:55
door Gerard2cv
Laten we nu eens eerlijk zijn.Die 123 ontsteking is een pracht uitvinding,
maar het komt best wel eens voor dat er iets niet goed in is.En dan laat
Albert je echt niet in de kou staan.Dus mijn oplossing zou zijn.Neem contact
op met Albert de Gier en kijk wat daar uitkomt.
Geplaatst: wo 3 okt, 2007 09:46
door backfire
ja maar hij had het ook toen hij nog contactpunten er in had zitten.