Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 14 okt, 2007 15:41
door Gerard2cv
Ja,hier ben ik het helemaal mee eens.Het is zeker niet de eerste en of je de
laatste mag zijn mag ik hopen.Ik ken de maker van de ontsteking erg goed
en weet ook dat hij er echt achter staat en alles zal doen om je tevreden mag krijgen.Hij is de voorzitter van het eendeei.

Geplaatst: zo 14 okt, 2007 15:46
door landloper
Omdat het motorretje verder lekker loopt, zocht ik het niet in de 123 zelf. Eens kijken of ik de ontstekingsunit even kan ruilen om het verschil te bekijken. Bedankt weer voor jullie meedenkwerk.

Geplaatst: vr 26 okt, 2007 23:31
door landloper
Het duurde even om een elektronische ontsteking te regelen. Vanavond de 123 vervangen door een ruil-ontsteking (DGnition, een kloon?). De motor was koud maar startte direct goed (zo heeft mijn eendje nog nooit gestart). Proefritje gemaakt en de motor draait ook lekker soepel.

Zeer waarschijnlijk is de 123 dus kapot. Ik zal kijken hoe de garantie bij 123 ignition is (2.500 km mee gereden in 2 jaar tijd).

Geplaatst: za 27 okt, 2007 00:21
door 2cv Michel
bij mij was het juist hetzelfde heb er nu ook een dg inzitten en lekker dat het ding start en loopt

Michel

Geplaatst: za 27 okt, 2007 09:21
door Bertje Beige
Een vriend van me heeft precies het zelfde start probleem gehad en die kon zijn 123 gewoon kosteloos omruilen voor een nieuwe 123.
Mijn eigen 123 gaf de geest na ruim 5 jaar en 50.000 km en zelfs deze is door Albert kosteloos vervangen door een nieuwe.

Geplaatst: za 27 okt, 2007 09:51
door landloper
In dat geval zijn de garantiebepalingen ongekend. Ik laat hier weten wat de uitkomst is.

Geplaatst: do 15 nov, 2007 19:53
door landloper
Inmiddels heb ik de storende 123-ignition weer terug. De elektronica is kostenloos vervangen; toch een nette service voor een onderdeel van 3 jaar oud. Binnenkort bouw ik hem in in mijn projecteend.

Geplaatst: do 15 nov, 2007 20:49
door Hassie
Heb met grote belangstelling deze discussie gevolgd daar ik EXACT hetzelfde probleem heb, echter zonder 123-ontsteking.
Leerde hieruit wel dat het dus met de ontsteking te maken moet hebben.
Dit doorredenerend zou ik dus de onderbreker moeten controleren, puntjes, tijd, condensator. Is deze denktrant juist???
Vrgrt en bij voorbaat dank voor reactie!
Hassie. PS Bij het op één poot lopen slaat de uitlaat zelfs tegen de carrosserie!!!

Geplaatst: do 15 nov, 2007 21:14
door landloper
De uitlaat had het bij mij ook zwaar te verduren.

Het lag bij mijn eend aan de elektronica in de ontsteking dus of het bij jou ook specifiek in de puntjes ed ligt? Mijn advies zou zijn alle contactjes schoonmaken en je ervan verzekeren dat de bobine en bougiekabels goed werk afleveren.

Geplaatst: do 15 nov, 2007 23:07
door BW
ik heb een vergelijkbaar probleem, eerst slecht draaien en na 10tal seconden zoals het moet


deze zomer starte ze perfect, echter nu het koud begint te worden heb ik steeds meer porblemen om ze te starten

kan dit aand e 123 liggen? wat wel raar zou zijn want ind e zomer start ze wle goed

mvg
bert

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 15:53
door AZL57
mogelijk oude of vuile bougiekabels die met dit weer vocht aantrekken en dat is niet zo bevorderlijk voor het lekker starten.

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 16:12
door landloper
@BW: het kán aan de 123 liggen maar eerst is er een hele lijst andere dingen die je eens kan nakijken. In dit draadje zijn ze allemaal wel genoemd.

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 17:27
door Hassie
Dag AZL 57, Bij mij is dit zeker niet het geval want ik heb v rij nieuwe bougiekabels.
Wat ik me wel afvraag is of er door het steeds maar weer de kabels erop en eraf halen (van de bougies) of die koolstof kernen niet beschadigd worden. Ik zou danook het liefst kabels hebben met een koperen kern.
Vrgrt.
Hassie

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 22:30
door bartje2212
zorg er ook voor dat je kabels niet tegen je binnenscherm aanliggen, kan ook nog wat schelen. tja, kabels met koperen kern; ik weet niet of dat nog ergens te krijgen is.