Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 11 okt, 2007 18:50
door jannes
de lichte schakerlaar is ook ni origineel
maar wel mooie
welkom
Geplaatst: do 11 okt, 2007 19:03
door Miekegeit
Leuk ding inderdaad!
Veel plezier gewenst ermee, dat zal vast geen probleem zijn

Geplaatst: do 11 okt, 2007 22:30
door imuman2
Yannick schreef:imuman2 schreef:
maar ik heb vernomen dat er nog wel meer AZAM's bestaan met "onderdelen die nog op de plank lagen" toen ze ze in elkaar schroefden.Dakje is er later opgekomen inderdaad.
De carrosserie klopt dus wél en kloppen de inliggende 3de zijruitjes maar de kleur is ook te wit. De lichtste tint toen was Gris Rosé.
Maar 't is best een leuk ding!

Klopt, originele kleur is volgens mij AC133 gris Kandahar. Dus wie weet ooit.....
Geplaatst: vr 12 okt, 2007 10:18
door SamClukkers
Gris Kandahar is fantastisch! Morgen naar de spuiter dus ...

Geplaatst: za 13 okt, 2007 10:07
door siemen
mooi ding.
wel eerst effe schuren dan hea

nee is best wel zonde ziet er nog goed uit!
Geplaatst: vr 4 jul, 2008 12:10
door BasvanEerden
Hoe is het nu met de Azam6? Ik zag van de week een aantal AZAM-eenden. Waaronder ook een AZAM6.
Geplaatst: vr 4 jul, 2008 23:36
door imuman2
BasvanEerden schreef:Hoe is het nu met de Azam6? Ik zag van de week een aantal AZAM-eenden. Waaronder ook een AZAM6.
Hij doet het nog prima hoor. Ik heb wat kleine dingetjes aangepakt maar ik heb nu een klein probleempje met bedrading. Koplampen doen een beetje vreemd. Verder zit er een rammeltje linksvoor.
Binnenkort betere bandjes erop en ik ga denk ik eens langs bij Jacques Moenen voor wat onderdelen.
Hoewel mn Azam niet helemaal origineel is, ben ik er wel achter dat ik een redelijk bijzonder eendje heb. Had je die andere Azams bij een meeting gezien of zo?
Geplaatst: zo 6 jul, 2008 18:36
door Spookeend
als je hulp nodig hebt, je weet me te vinden he.
En, nog eens een afspraak maken voor een gave shoot, heb wel een paar leuke locaties in gedachten hoor
Greatnix Spookeend
Geplaatst: vr 31 okt, 2008 23:36
door McTommi
Yannick schreef:Nee, da's een feit. Maarja, wat gebeurt er met een auto in ruim 40 jaar. En hij is aleens gerestaureerd, dus ja...De vorige eigenaar zal wel weten hoe die slotvangers erin gekomen zijn

Ja daar kunnen we fijn over speculeren (ook na een jaar nog, haha).
Miscchien de B-stijlen vervangen om bevestigingspunten te hebben voor de (rol)gordels ??
Wat ik wel heel erg mis voor de heuse AZAM-look dat zijn de sierrandjes in voorruit, derde zijruit en achterportierruitjes, nu vallen alleen de "paperclips" direct op.
Je weet inderdaad niet wat er in 40 jaar allemaal kan gebeuren aan een auto. Zo vroeg ik me af waarom mijn AZAM(geen6) van 1966 een moderne "kont" heeft......kwam ik er na maanden achter dat de hele achterkant van de koets vanaf halverwege de achterportieren, op zéér professionele wijze ooit is vervangen. Vermoedelijk is deze 2CV op jonge leeftijd goed "kort gereden" en weer netjes hersteld met een nieuwere carrosserie (geen echte nieuwe want er komt een kleurtje tevoorschijn op wat randjes en naadjes). Helaas zijn de sierstripjes van de derde zijruitjes hierbij ook niet terug geplaatst, dus als iemand die voor me heeft houd ik me aanbevolen !
Over de kleur; de AZ was er in 1967 wel in het wit (heb ik met eigen ogen op een originele 18PK AZ zien zitten ooit, het kenteken leeft voort en de carrosserie ook, maar wel in verschillende auto's). Waarom geen spierwitte AZAM6 dan ? Geloof niet dat ik er óóit één heb gezien, maar zou het niet kunnen ???
Geplaatst: zo 2 nov, 2008 15:22
door Cilinderkop
Ja mcTommy ,als je een azam kenteken hebt,kun je na wat sierwerk van een azam bij elkaar gesprokkeld te hebben weer een azam opbouwen .
Deze azams vallen wel door de mand omdat meestal de sierstrippen in de raamrubbers ontbreken.
Een azam6 is een heel ander verhaal,omdat die een ami chassis en moter heeft.
ps als ik het mis heb hoor ik het graag
Geplaatst: zo 2 nov, 2008 16:45
door Yannick
Als je een Azam6 tot in de puntjes wil nabouwen moet je al bijna een in Vorst gebouwde AZ nemen als basis om de Belgische details en de bouwwijze te hebben. Het zijn de details die het hem doen en het gaat niet alleen om het sierwerk. Een stel beugels op een 2cv6 zetten kan iedereen. Maar een Belgische AZ is al net zo zeldzaam als een Azam6 dus echt nuttig is dat natuurlijk niet.
Yannick
Geplaatst: zo 2 nov, 2008 17:18
door Cilinderkop
Ja ik wilde met mijn verhaal aangeven dat een azam6 een heel bijzondere 2cv is vanwege het feit dat hij een ami chassis en motor heeft,en een gewone azam niet meer dan een luxe 2cv .
Geplaatst: zo 2 nov, 2008 18:58
door McTommi
Yannick schreef:Als je een Azam6 tot in de puntjes wil nabouwen moet je al bijna een in Vorst gebouwde AZ nemen als basis om de Belgische details en de bouwwijze te hebben.
In mijn jonge jaren heeft eens iemand een AZAM6 gerestaureerd met een koets van een AZ, dat was best wel een klus

Om te beginnen andere bodemplaten.......en de rest, daar hebben ze zich destijds wel op verkeken, maar het is gelukt, de AZAM6 rijdt nog altijd !
Geplaatst: zo 2 nov, 2008 19:33
door Yannick
Wat moet het dan wel niet zijn om een moderne carrosserie om te bouwen. Gekkenwerk!
Yannick