Pagina 2 van 6
Geplaatst: zo 18 nov, 2007 09:05
door Ramon
nee gaat prima, dat spul is zo zacht trekt er mooi in
Geplaatst: zo 18 nov, 2007 09:12
door Rollo
oke dan!
leuk idee hoor!
Geplaatst: zo 18 nov, 2007 14:35
door Ducky Duke
normaal een leuk klusje voor een regenachtige zondagmiddag,
maar een zonnige zaterdagmiddag is eigenlijk beter
voila, vers van de parking...
en een close-upje
Geplaatst: ma 19 nov, 2007 09:27
door Pierce
Tof, zo'n rood winterkaptje.
Ik hoef gelukkig niet zoveel moeite te doen; mijn eend is al grijs
Geplaatst: ma 19 nov, 2007 09:50
door Twécévé
Leuk zeg, een goed idee!
Geplaatst: di 27 nov, 2007 12:16
door Edwin
Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?
Edwin
Geplaatst: di 27 nov, 2007 12:20
door Tom Duckpower
Edwin schreef:Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?
Edwin
idd, als je veel/lang op de snelweg zit is ie niet perse nodig
ik heb m er nu wel op. Heb een oude grille met stoffen wintergrille. Als ik de snelweg opmoet halveer ik de wintergrille door m dubbel te vouwen. Rij ik toch met, maar ook weer niet volledig
Geplaatst: di 27 nov, 2007 13:35
door Jeroen-citroen
Gewoon erop laten kan ook geen kwaad hoor. Wordt eindelijk je motor eens goed warm en je kachel ook
Geplaatst: di 27 nov, 2007 13:45
door Wouterr
En als je het koud krijgt, gewoon even terugschakelen naar z'n 3 op de snelweg .. met meer toeren wordt het nog warmer
Geplaatst: di 27 nov, 2007 13:55
door Punky
Wanneer je plankgas rijdt op de snelweg, zal je blok erg heet worden. Wanneer je iets gas terugneemt kan dit zo'n 10 graden schelen.
Als je van groningen naar Maastricht zou rijden dan zou ik hem eraf halen, maar van ritjes binnen de Randstad zal het niet zo'n vaart lopen met de warmte.
Haal hem er wel af als het boven de 10 graden wordt en je gaat planken op de snelweg, anders wordt alles een beetje te warm.
Heb zelf ooit met 13 graden met winterkap gereden en dit resulteerde in een warmloper. Daarna kon ik wel weer verder, maar gezond is het niet.
Geplaatst: di 27 nov, 2007 14:22
door deuchevootje
Geplaatst: di 27 nov, 2007 14:31
door Wouterr
(bijna) oververhitte motor toch?
Geplaatst: di 27 nov, 2007 15:39
door Spookeend
Bij een warmloper zet alles zodanig uit dat het heel stroef gaat lopen. Alles blijft meestal echter wel redelijk heel, maar het kan leiden tot blijvende schade in het blok en een verhoogd olie gebruik. Bij een vastloper, gaat er mechanisch iets mis, bv een zuigerveer die afbreekt, en die tussen de zuiger en de cylinderwand komt te zitten. Dit geeft als resultaat dat het blok "vast" staat, dus niet meer rond wil gaan op de startmotor of de slinger.
Een vastloper kan het gevolg zijn van een warmloper hoor, maar het hoeft niet.
Of je wel of niet een warmloper zult krijgen met 13 graden boven nul en je winterkapje hangt ook weer af van de staat van je blok. Een blok mte ruime ervaring zal meer ruimte hebben, dus meer speling. Of de staat van de oliekoeler. Als die helemaal dichtgekoekt zit, dan heb je natuurlijk ook eerder koelproblemen.
Ik ben van mening dat een eend erg onderkoeld is (niet te verwarren met de hitte van de uitlaat cq kachel)
Als een eend in de shara blijft lopen, of in zuid-frankrijk in de volle zon, bergje op, dan zal het in NL zo'n vaart niet lopen denk ik.
Greatnix Spookeend
Geplaatst: di 27 nov, 2007 16:07
door backfire
Edwin schreef:Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?
Edwin
Niet zomaar ergens gelezen maar het staat gewoon in de handleiding. Als je een snelweg rit hebt welke meer als 15 minuten gaat duren, dan geen kapje er voor.
Geplaatst: do 29 nov, 2007 20:17
door Edwin
Bedankt allemaal voor snelle antwoorden.
Ik wil namelijk graag mijn blokje zo goed mogelijk behandelen en omdat de sensor flens momenteel niet leverbaar is moet ik het zonder temp meter doen
Edwin