Pagina 2 van 5

Geplaatst: wo 31 okt, 2007 08:28
door leo top
Aloha Beach Cruiser schreef:volgens mij zijn aca bakken niet sterker nee..
Nee, alleen de vierde versnelling is langer, dat in combinatie met een sterkere motor is prettig. (iets) hogere top, of minder toeren bij gelijke snelheid.

Geplaatst: wo 31 okt, 2007 17:19
door Patrick Hoskam
en een gsa 5-bak gaat m ook niet worden.....


kan een bak overnemen voor weing maar het is een 5 bak ......

Geplaatst: wo 31 okt, 2007 18:22
door Spookeend
past dat dan op een eend eenden/visa blok? Een 5 bak uit een gsa? En zo ja, passen de remmen dan ook nog? Als ik naar de visa bak kijk, en naar de LNA bak, die zijn volgens mij hetzelfde, toch? Volgens mij loopt er hier ook een project (of iig in de toekomst) om een visa bak uit te rusten met eenden klauwen. Als dat bij een gsa bak ook kan, is dat best interessant, toch?

Greatnix Spookeend

Geplaatst: wo 31 okt, 2007 19:21
door Patrick Hoskam
in assen zou iemand bezig moeten zijn met een visa 652 met visa bak en daarop gsa klauwen, heb hierover gesproken met citrac uit drachten(iemand bekend mee ?), hij zou me laten weten waneer er meer duidelijkheid is betreffende het wel of niet slagen van dit project.

een gsa 5 bak lijkt me zoieso vwb verhoudingen geen optie,


iemand nog een gsa 4 bak liggen ?

Geplaatst: wo 31 okt, 2007 22:12
door Aloha Beach Cruiser
ik denk toch dat je iedereen eruit trekt als je een eendenbak achter een visa legt.. (met iedereen bedoel ik dus de mensen die met gsa bakken rijden)

of je moet wel een heel goed gepeekaade visa hebben minimaal 45 pk denk ik!

Geplaatst: do 1 nov, 2007 00:11
door Patrick Hoskam
Aloha Beach Cruiser schreef:ik denk toch dat je iedereen eruit trekt als je een eendenbak achter een visa legt.. (met iedereen bedoel ik dus de mensen die met gsa bakken rijden)

of je moet wel een heel goed gepeekaade visa hebben minimaal 45 pk denk ik!
40-45pk is het minimum streefaantal...

kan altijd met diverse bakken aan de slag, lijkt erop dat ik een gsa bak gevonden heb......heb ook nog een eendenbak, acabak inmiddels ook erbij en een evt. ombouw van een visa bak is ook nog een optie om te proberen.

Geplaatst: do 1 nov, 2007 10:47
door robin2cv
hey

40-45pk zal wel lukken op spa rijden ze met 72pk nu die blokjes houden het ook niet lang vol.
Het is een keuze die je maakt naturlijk. Je kan zeer veel pk's krijgen maar de duurzaamheid gaat sterk achteruit. Denk ook maar aan de koeling en smering van alle onderdelen.
ALs je naar spa komt kan je misschien eens wat rondkijken naar de andere getunde blokjes. Nu ik geloof dat de persoon van http://www.pp-2cv.be/
Daar ook zal zijn. Hij kan je veel meer vertellen en heeft ook veel ervaring. Het materiaal dat hij aflevert is ook zeer kwalitatief.

greets robin

Geplaatst: do 1 nov, 2007 11:21
door backfire
24 uur volhouden vind ik toch niet slecht. Nu weet ik dat de engelse variant met 39PK het een heel seizoen volhoudt.

Overigens 45PK is ook mijn streefgetal, maar levensduur bak is natuurlijk ook afhankelijk van je rechtervoet en weten dat Arjan van doorrijden houdt, dus die slijt meer bakken dan gemiddeld :mrgreen:

Geplaatst: do 1 nov, 2007 12:42
door Patrick Hoskam
vwb spa, ik ben er op de zondag aanwezig..

Geplaatst: do 1 nov, 2007 22:08
door robin2cv
ikke ook op zondag op spa. Je mag altijd eens met men 2cv meerijden. Ik heb een visablok met 630 nokkenas en 644 koppen + afgedraaid vliegwiel en dit op een dyane bak

greets robin

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 15:14
door Patrick Hoskam
ik zit voor de keuze 123 of W ontsteking (had al een 123 evo besteld maar was niet direct op vooraad en twijfel nu dus weer, wie kan mij meer vertellen over de voordelen of nadelen van de ene tov de andere ?

Heb ook volledig programmeerbaar overwogen, maar is wel erg duur puur voor de hobby.....

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 19:22
door leo top
PHoskam schreef:ik zit voor de keuze 123 of W ontsteking, wie kan mij meer vertellen over de voordelen of nadelen van de ene tov de andere ?

.....
bel eens met www.lepatron.nl die heeft de W-ign. voor Visa mede uitgetest.

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 20:16
door Patrick Hoskam
leo top schreef:
PHoskam schreef:ik zit voor de keuze 123 of W ontsteking, wie kan mij meer vertellen over de voordelen of nadelen van de ene tov de andere ?

.....
bel eens met www.lepatron.nl die heeft de W-ign. voor Visa mede uitgetest.
ik heb al contact gehad met godfried, maar vraag me af wat het wezelelijke verschil is tussen de W en de 123, de 123 heeft verschillende vervroegingscurves, maar wat bied dat meer dan de W ?

Geplaatst: vr 2 nov, 2007 23:16
door dyane_maniac
Aloha Beach Cruiser schreef:versnellingsbak, zou ik van de eemd nemen, (of combi zoals backfire) maar geen aca bak.. Ik vind het niet waard in ieder geval..
maar das mijn mening..
laten we de aca en dyane bakken even lekker over voor de aca / dyane rijders onder ons! :wink:

douwe - zoekt nog een nette dyane schijvenbak -

Geplaatst: wo 7 nov, 2007 22:04
door Patrick Hoskam
ik kan voor weing een 4 bak kopen die van een gsa 13/646 blok af zou komen, maar das toch een 1300 en heeft die niet altijd een 5 bak ?

of is dit dezelefde 4 bak als een 1220 gehad heeft ?