Foto's Twente Raid op zaterdag 10 november 2007

Foto's en nabesprekingen van meetings.
inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 11 nov, 2007 20:07

Duintje schreef:wat het een verrassing, dat je chassis zo slecht was ? Of wist je dat dit zou kunnen gebeuren ?
We wisten dat het oud was, maar we dachten dat het nog wel iets kon hebben, met normaal gebruik had het nog jaren meegekunt.

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » zo 11 nov, 2007 20:10

Hanzelman schreef:Mooie foto's,alleen van t chassis erg triest zeg,jammer. Maar goed,in ieder geval alles en iedereen goed thuisgekomen dus,da's ook t belangrijkste. Leuke klus voor de boeg,chassiswissel. Word t een originele of een gegalvaniseerd chassis?
Veel succes gewenst en groetjes,

Hans
gegalvaniseerd chassis bestaat volgens mij niet voor een AK 400, dus dan wordt het een orgineel. Zeker een leuke klus, hebben we van de winter wat te doen. :D

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 11 nov, 2007 20:28

Hierbij de einduitslag:
Helaas waren er slechts een paar auto's over op de zondag die ook op de zaterdag hadden gereden.
Ondanks dat een aantal deelnemers op zaterdag het uitstekend gedaan hadden, vielen die automatisch af omdat ze er dus op zondag niet waren.

Hierbij de einduitslag op startnummer...

1. startnummer 5
2. startnummer 2
3. startnummer 6
4. startnummer 8 (tevens winnaar van de troostprijs)
5. startnummer 9
6. startnummer 10
7. startnummer 11
8. startnummer 3
9. startnummer 4
10. startnummer 1, 7, 12 en 13 voor of een controle missen, of geen lijst inleveren...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest van de foto's komt later deze week even..
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 11 nov, 2007 20:30

http://spookeend.nl/joomla/index.php?op ... &topcoll=8

Mijn pix staan natuurlijk op mijn site.

Het was echt een super weekend, beetje koud de eerste nacht, maar rete gezellig. Het baggeren viel wel mee eigenlijk. Niet echt heeeel vast gestaan in de bagger de eerste dag, Bart heeft maar 1 keer moeten duwen, en dat was maar een beetje. Geholpen moesten we wel worden op de verharde weg, nou ja, dr naast dan, hahaha. Bart had ons de goede weg ingestuurd, maar door een "foutje" in de beschrijving, dacht ik dat we fout zaten, dus wilde ik keren. Kleine inschattingsfout, en we stonden naast de weg, in een greppel.

Afbeelding

Verder nog zo hier en daar de door anderen omgewoelde weg weer wat glad gemaakt. Dat is lekker makkelijk als je zo laag staat.

Afbeelding
Afbeelding

Later heb ik me laten verleiden tot een kleine aanrijding...........
Niko stond foto's te maken van de eenden die voorbij kwamen. Ik pak een plas, wil insturen voor de bocht, de eend pakt een spoor en ging rechtdoor tegen een paaltje........

Afbeelding

Lomp, maar goed, eigen schuld, jammer dan. Verder, uitlaat lek en carterplaat eronder vandaan gereden.

De 2e dag alles maar weer vast gezet, en de eend een paar cm omhoog gezet

De tweede dag de carterplaat maar weer vast gezet, en de eend maar een paar cm omhoog gedraait, want het zou nog gekker worden.

Nou, dat hebben we geweten.............
Na een klein half uurtje, reed Eric zijn eend aan puin. Jammer, maar helaas. Gelukkig heb ik het voorval gefilmd, en ook dat staat ondertussen op mijn site, bij de foto's.

Afbeelding
En toen, we waren gewaarschuwd, bij een grote plas, zijn wat takken, let op. Tja, ik kwam aan, reed in een spoor, en groef mezelf nogal in. Met 1 eend lukte het niet om eruit komen, maar met 2 eenden een een flink sttuk touw, kwamen we er toch nog uit.

Ow ja, en we werden nog 2e ook. Een wel heeeeel erg mooie bokaal gekregen ook nog.

Al met al, echt een top weekend. Ook met dank aan de mensen waar we geslapen hebben. Prima verzorgd, en wat een ontbijt zeg, kan een hotel niet aan tippen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » ma 12 nov, 2007 09:35

Leuke foto's allemaal ziet er uit als een leuk ritje!! :shock:
2cv Vert Bambou '79

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 12 nov, 2007 09:41

Ik snap ook niet dat mensen naar spa gingen, daar werd je flink nat geregend, en was het koud zo stil zittend op de tribune, waarbij je hier gewoon lekker warm in je auto door een schitterend landschap kon rijden,
met een heerlijke bbq op zaterdag, en een schitterend ontbijt op zondag!
Wat wil je nog meer! :lol:
groeten Flying Duckman

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » ma 12 nov, 2007 10:23

Flying Duckman schreef:Wat wil je nog meer! :lol:
NOG EEN KEER ... NOG EEN KEER ... NOG EEN KEER ... NOG EEN KEER ... NOG EEN KEER ... NOG EEN KEER ...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » ma 12 nov, 2007 11:30

Pfff ziet er erg gaaf uit allemaal! Jullie hebben best mazzel gehad met het weer zie ik ;)
Heb misschien toch wel een beetje iets gemist.. Maar als ik kijk naar het vastzitten, de schade (erg balen, succes met reparaties!) denk ik dat mn auto zich ook wel op de oprit heeft vermaakt ;)

Misschien volgend jaar, maar dat zie ik dan wel weer!
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 12 nov, 2007 12:05

Ik sluit me aan bij Tim, ik dacht precies hetzelfde. Mijn chassis zou het ook zéker niet hebben overleefd. Misschien ben ik er volgend jaar bij, als er tenminste een nieuw chassis onderzit.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 12 nov, 2007 12:09

of misschien dan juist een goed moment om afscheid van je chassis te nemen......
groeten Flying Duckman

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 12 nov, 2007 12:15

haha, ja... en dan zeker gezellig een duur ritje op een sleepwagen naar Groningen ;)
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 12 nov, 2007 13:01

Ook leuk,
Als je eend scoon is, en hij wordt vies, omdat je door de bagger rijdt, zijn je deuren en je achterspatborden het eerst aan de beurt, dat ziet er dan zo uit, en je krijgt dan vieze stukken op je eend.
Afbeelding

Maar als je eend vies is, dus helemaal, en je rijdt dan naar huis in de regen, dan krijg je dus schone stukken op je deuren en je achterspatborden.
Afbeelding

Ik vind het wel een leuke tegenstelling zo.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 12 nov, 2007 13:08

Robbert. schreef:haha, ja... en dan zeker gezellig een duur ritje op een sleepwagen naar Groningen ;)
Het ligt er helemaal aan hoe je rijdt, als je ziet op de site van spookeend hoe hij door die kuil heen rammelt en je ziet hoe de auto erachter er doorheen gaat tja...

Mijn chassis is ook niet het beste meer, maar goed, wel de hele tocht zeker 3-4 keer gereden voor de raid en die van mij doet het ook nog steeds.

In het verleden zijn er meerder geweest die een brak chassis hadden, toch gingen rijden en aan het eind van de dag was hij aan het doorzakken, die zijn toch nog naar huis gereden later.

of je regelt alvast een ambulance voordat je aan de raid begint en neem je die alvast mee :-)

Overgens speel ik met de gedachte of volgend jaar november een 1 daagse raid te organiseren. Dat is wat makkelijker, kost mij minder tijd en het is toch gebleken dat de meeste mensen maar 1 dag komen....
Dus Twente Raid 2008, een jubileum editie....nou zou zomaar kunnen!
groeten Flying Duckman

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » ma 12 nov, 2007 18:36

Tim Rozendaal schreef:... als ik kijk naar het vastzitten, de schade (erg balen, succes met reparaties!) denk ik dat mn auto zich ook wel op de oprit heeft vermaakt !
Spookeend rijd in een greppel naast de verharde weg, komt vast te zitten en rijd wat enthousiast een paaltje uit de grond. Das wel telkens dezelfde chauffeur ...

Dat geknikte chassis was niet in top conditie en de beelden gezien hebbende vind ik het nog knap dat ze de tweede dag pas problemen kregen.

Met onze geleende C15 hebben we niet één keer vastgezeten, zijn niet van de weg geraakt en kwamen schadevrij door de zaterdag heen. Ik verzuchtte toen we gefinished waren dat ik het eigenlijk best ook met de Patron had kunnen (en achteraf willen) doen.

Zoals Nico schrijft is de rit gewoon zonder problemen te rijden als je je verstand er bij houdt en je materiaal een beetje ontziet. Dat hoeft de pret echt niet te drukken want het blijft geweldig gaaf om door die Twente bagger te raggen.

Wij gaan de rit nogmaals rijden maar dan open en op een zonnige zomerdag.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » ma 12 nov, 2007 18:59

Ja ik denk dat je aan de ene kant gelijk hebt Wim, maar aan de andere kant: ik ken mezelf ;) Wanneer ik door een kuil of een flinke modderpoel ga en ik haal het, dan probeer ik het natuurlijk de volgende keer weer een stukje harder.. Ik denk namelijk dat ik dan gewoon doorga tot ik iets sloop :roll:
Maargoed, zoals ik al zei: misschien volgend jaar, weer een jaartje ouder, een jaartje verstandiger? :wink:
In ieder geval is mijn auto dan in een betere conditie 8)
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Plaats reactie