Pagina 2 van 4
Geplaatst: di 4 dec, 2007 15:20
door André Post
Het hoekje dorpel/stijl rechts achter wordt toch iets meer werk.
Vooral het onderste stuk kan ik niets meer fatsoenlijk aan vast maken,
dus heb ik dat maar vast weggehaalt.
En natuurlijk meer blik gevouwen.

Vrijdag hoop ik wat stukken uit een sloper te halen, altijd makkelijker dan zelf maken.
Geplaatst: di 4 dec, 2007 15:50
door TB
Zeker, wat extra plaatwerk in de juiste vorm is veel makklijker dan zelf maken.
Geplaatst: vr 14 dec, 2007 15:42
door André Post
Tja, de stukken uit de sloper ging niet door, er was geen sloper meer.
Wel een reparatie stuk c-stijl van zo'n30cm een motorkap scharnier en de gordelbevestigings reparatie stukken gescoord..
Gisteren bij Mark v Boekel 2 bodemplaten gehaald en vandaag even gepast, dat gaat wel lukken.
Ik kan al bijna gaan lassen.
Geplaatst: vr 14 dec, 2007 21:34
door Bertje Beige
Nou zit ik de foto's te bekijken, en nu vraag ik mij af, de ruimte in de dorpel, voor het plaatje waar de bout van het spatscherm zit, hoe krijg je daar een anti roestmiddel?
Het slangetje bij zo'n spuitbus komt daar niet volgens mij.
Ik heb wel de A stijlen volgejaagd, maar loopt het dan ook nog door de dorpel naar voren?
Bert
Geplaatst: vr 14 dec, 2007 21:44
door siemen
een gat van onder in slaan en met een slang er in spuiten
Geplaatst: ma 23 jun, 2008 18:57
door André Post
Het project heeft een tijd stilgelegen.
Gisteravond even een las apparaat gebracht, en vandaag begonnen met het laswerk.
Staartstuk, de hoek dorpel/c-stijl, onderzijde b-stijl, en dorpel voorzijde alles rechts.
Morgen de rechter bodemplaat er in bakken.
Geplaatst: ma 23 jun, 2008 23:44
door TB
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb momenteel ook een rode 87-er staan met dezelfde plekken en ook nog eens een gehele achterstuk wat vervangen moet gaan worden.
Geplaatst: di 24 jun, 2008 18:05
door André Post
Vandaag de rechter bodemplaat er in gezet, ging verder goed,
alleen dat lassen onder de auto bevalt niet zo goed met rondspringende lasspetters
Nieuw motorkap scharnier vast gelast, ben wel bang dat hier niet alles even vast zit.
Het blik was hier en daar erg dun, samen met nog wat andere plekken in het voorruit frame.
Eigenlijk een nieuwe nodig, maar daar heb ik nu geen zin in, misschien over een paar jaar?
Geplaatst: di 24 jun, 2008 18:57
door Ramon
waarom las je onder de auto dan?
ik laat ze altijd gewoon simpel aan de binnekant lassen!
Ramon
Geplaatst: di 24 jun, 2008 19:26
door André Post
Proplassen, op de zelfde plaats als de puntlas.
Geplaatst: di 24 jun, 2008 22:07
door AZL57
Dan leg je de auto toch op zijn kant. Even aan een kant de spatborden eraf en dan kantel je hem met 2 - 3 man zo op zijn kant op een oud matras of zoiets en kun je handig staand werken.
Zo deden ze dat in portugal in de fabriek ook, hele ding op zijn kop kwakken en lassen!!!! Kijk maar eens op geschiedenistv.nl naar het filmpje van la production. (60 jaar eend)
Geplaatst: di 24 jun, 2008 22:28
door André Post
Die ruimte heb ik niet.
Geeft niks, het zit echt wel goed vast.
Geplaatst: di 24 jun, 2008 22:32
door supercees
AZL57 schreef:Zo deden ze dat in portugal in de fabriek ook, hele ding op zijn kop kwakken en lassen!!!! Kijk maar eens op geschiedenistv.nl naar het filmpje van la production. (60 jaar eend)
ja. mooi toch? ging echt niet zachtzinnig.
Geplaatst: di 24 jun, 2008 22:35
door Rossero
ff offtopic;
Waar staat dat filmpje precies? ben wel benieud, en ik kan hem niet vinden op de site...
Geplaatst: di 24 jun, 2008 23:27
door TB