Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 30 dec, 2007 21:28
door TB
Ja dat heb ik gelezen. Maar stel dat ik het toch met de apparatuur wil laten doen. Dan moet dat toch ook kunnen met de achterschermen erop.Vond t namelijk best raar.
Staat mooie tip hierboven: gewoon afstand tussen de wielen meten en dan lukt t wel.
Geplaatst: ma 31 dec, 2007 13:55
door the Nosepicker
De apparatuur die ik ken wordt vastgezet op verschillende punten van je velg (soort 3-armig ding). Dat wordt idd lastig met je achterspatborden, die komen tot over de helft van je wiel.
Geplaatst: za 5 jan, 2008 18:09
door CitRoel
the Nosepicker schreef:Als je twee buizen neemt die in elkaar passen (dikke buis en een iets dunnere buis) maak je je eigen sporingmeter. Hiermee kun je de binnenafstand tussen je velgen meten. Wel je wiel paar keer draaien en op verschillende punten meten, ivm mogelijke slagen in je velg.
Zo doe ik het ook... een tentbuis is daar erg makkelijk voor. Mooi puntje an de ene kant en een schroef waar je 'm mee vast kunt zetten.
Geplaatst: za 19 jan, 2008 18:29
door thomaaas
the Nosepicker schreef:De apparatuur die ik ken wordt vastgezet op verschillende punten van je velg (soort 3-armig ding). Dat wordt idd lastig met je achterspatborden, die komen tot over de helft van je wiel.
Ach kom op dan krik je 'm op en dan komen je wielen eronderuit. Je moet je eend wel heel erg verlaagd hebben wil je dan niet bij je wielen kunnen komen, gewoon luiheid van de garage
Geplaatst: za 19 jan, 2008 19:28
door TB
Heb ik voorgesteld. Maar hij moest per se 'in de veren' worden gemeten volgens hun.
Geplaatst: za 19 jan, 2008 20:08
door jeroentje
Idd het gewicht moet op de wielen anders word hij verkeerd afgesteld. Heb zelf de methode met het draadje gebruikt, en hij stuurd prima.
Geplaatst: za 19 jan, 2008 20:19
door Lelijke Eend
TB schreef:Heb ik voorgesteld. Maar hij moest per se 'in de veren' worden gemeten volgens hun.
Hebben ze gelijk in, maar de wagenhoogte moet ook in orde zijn en als de achterste spatborden tot halverwege de wielen komen is dat niet het geval
Geplaatst: za 19 jan, 2008 21:55
door TB
Lelijke Eend schreef:TB schreef:Heb ik voorgesteld. Maar hij moest per se 'in de veren' worden gemeten volgens hun.
Hebben ze gelijk in, maar de wagenhoogte moet ook in orde zijn en als de achterste spatborden tot halverwege de wielen komen is dat niet het geval
Hoe zou ie dan moeten staan? Zie ook weleens eenden die helemaal achterover hangen, dat lijkt me ook niet goed. Ik heb m zo afgesteld dat ie op de door de fabieks voorgeschreven hoogte staat zowel voor als achter.
Geplaatst: za 19 jan, 2008 22:13
door Lelijke Eend
Als hij staat op de fabrieks voorgeschreven hoogte dan moet het in orde zijn, mits je er daarna niet ook nog eens 100 kilo zooi achterin mikt.
Overigens, een leidraad voor de juiste hoogte is dat het hart van je voorwielen in het verlengde van je dorpels ligt en de ribbel in de velgen van je achterwielen gelijk staat met de onderkant van je spatbord.
Geplaatst: za 19 jan, 2008 23:10
door thomaaas
pcies je moet je wieldeksel helemaal kunnen zien, zeg maar
Geplaatst: zo 20 jan, 2008 09:18
door backfire
Wieldeksel ? wat voor luxe eend heb jij thomaaas.
Geplaatst: zo 20 jan, 2008 13:08
door thomaaas
N échte neptransat!
Geplaatst: do 31 jan, 2008 19:46
door flashnr1
nou ik heb ge woon een spoorplaatje je duw de auto eroverheen en leest je schaal af afstellen en klaar zal er eens een fotootje van schieten is al erg oud maar werkt perfecto
Geplaatst: do 31 jan, 2008 22:05
door TB
flashnr1 schreef:nou ik heb ge woon een spoorplaatje je duw de auto eroverheen en leest je schaal af afstellen en klaar zal er eens een fotootje van schieten is al erg oud maar werkt perfecto
Ben er benieuwd naar!
Geplaatst: vr 1 feb, 2008 11:07
door CitRoel
Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Heb je je stuurhuis er al uit gehad? Ik sta ook op het punt dat te gaan doen maar ik ben eigenlijk van plan te proberen zonder dat de as eraf hoeft. Dat kan altijd nog als mijn plan niet lukt.