Pagina 2 van 7

Geplaatst: vr 7 dec, 2007 20:47
door theo-2cv
THE SPITFIRE schreef:zet een krik onder je auto krik de auto zo hoog dat de wielen van de grond zijn.
druk nog een x extra op je wielen dat ze goed onderin zitten.
dan draai je de trek stangen UIT.
je moet er minstens 2 slagen in laten ziten.
laat dan je auto weer zakken, en je bent de man!!! :lol:
Afbeelding :lol:
SUC6
2 windingen?? :shock: ik had ze er op zun laagst 6 windingen er op gelaten omdat ik bang was voor dat er te veel kracht op de draad kwam. maar dat is dus niet??

ik had um op de brug onder handen genomen. toen ik um er af wou halen stond hij vast op de brug steunen enzo. ff hefboompjes moeten maken om um op te liften.
het is wel super gaaf als je hem voor het eerst op de weg ziet als ie zo laag staat. als je hoog gewend bent is het echt een vet gezicht. vind ik in ieder geval.

Geplaatst: za 8 dec, 2007 09:51
door Aloha Beach Cruiser
ik vind het ook hoor :wink:

2 windingen is heeel erg krab hoor, er is dan kans dat ze er uit schieten, dat heeft arjan dus een keer gehad, bij hun voor de dam! haha

ik ben ook met 2 slag erin naar citromobile gereden.. mmm dat knijp je hem wel af en toe hoor! maar nu heb ik langere trekogen :D

Geplaatst: za 8 dec, 2007 11:22
door thomaaas
ik vindt 2 ook heeeel weinig, doe eerder maar iets van 6 ofzo idd, je wilt niet op de snelweg oid opeens je chassis door later zakken :P

Geplaatst: za 8 dec, 2007 11:27
door björn
daarom is het het beste om langere tgrekogen tegebruiken
heb ik ook
nu wel als een slak over de drempels maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden is er ooit gezegt :twisted:

Geplaatst: za 8 dec, 2007 11:52
door leo top
minimaal geen 2 windingen, maar 2 centimeter!! anders lange trekogen gebruiken.

Geplaatst: za 8 dec, 2007 14:23
door Aloha Beach Cruiser
2 windngen is te doen hoor. maar tis wat krapjes.
3 is save :lol:

Geplaatst: za 8 dec, 2007 17:48
door speedcowboy
haha zit er idd wel super vet uit maarjah drempeltjes en onzin is dan wel weer ff wennen dan voorheen denk ik

nieuwe slogan: low and slow !!

Geplaatst: za 8 dec, 2007 18:05
door Spookeend
Daarom is channelen ook zo "gewild". Dan ziet je eend er laag uit, maar blijft de stand van je fusees "normaal". Dat scheelt slijtage en stuurt licht. Echter is het wel "wat" werk, maar voor mij, in de toekomst zeker de moeite waard.

Je kunt dan met een relatief grote bodemvrijheid toch erg laag rijden. Dat is volgens mij (geen ervaring) best wel ok, toch?

Greatnix Spookeend

Geplaatst: za 8 dec, 2007 18:59
door Aloha Beach Cruiser
lijkt mij ook de oplossing! alleen het werk dat je er mee hebt he :wink:

Geplaatst: za 8 dec, 2007 19:35
door björn
ik zit er sterk over tedenken om mijn ander 250 te chanelen
het is wel mijn eerste eend :?
maarja, it takes a real man to cut it up

Geplaatst: za 8 dec, 2007 20:09
door thomaaas
Mayb. domme vraag maar wat is chanelen?

Geplaatst: za 8 dec, 2007 20:50
door willem dijkstra
Aloha Beach Cruiser schreef: 2 windingen is heeel erg krap hoor
2 windingen is (sorry slechts mijn bescheiden mening) echt superstom.
Als er een trekstang uitschiet bij 100 km per uur is de ravage niet te overzien en hoop ik niet dat ik bij die auto in de buurt rij.
Leo's advies is top!!

Geplaatst: za 8 dec, 2007 22:12
door supercees
thomaaas schreef:Mayb. domme vraag maar wat is chanelen?
dan verbouw je de koets zodanig dat hij over het chassis zakt, zoveel centimeter als jij wilt. voordeel is dat de bodemvrijheid (afstand onderkant chassis tot aan de straat) hetzelfde is. de koets blijft ongewijzigd.

je hebt ook de term " sectioning". dan verwijderen je een strook materiaal over de hele lengte van de auto.

top choppen is bekend denk ik.

de koplampen " frenchen " is deze verzinken in het voorscherm.

" shaven" is gladmaken, dus sierstrips en deurgrepen verwijderen en alles strak lassen of plamuren. deuren openen dan met afstandsbediening.

google maar eens op " lead sled" en leer veel over de amerikaanse wijze van customizen.

Geplaatst: zo 9 dec, 2007 08:41
door Spookeend
Opsomming van dingen die je tegenkomt als je gaat channelen:

Ik begin wel, met wat ik tot nu "bedacht" heb.

1. de hoogte van je motorkap verandert, dus als het tegen zit, moet je je olie koeler verplaatsen, en je dynamo lager plaatsen. Oliekoeler verplaatsen omdat de opening in je motorkap dusdanig veel lager komt, dat de rijwind veel minder makkelijk door de lamellen kan stromen.

1.1 het kan ook anders, nl. je blok en bak een paar cm laten zakken, tussen het chassis, maar daar moet ik nog eens goed naar kijken. Het geheel komt dan ook iets naar achter toe.

2. kolamp steun inkorten (is denk ik niet echt een probleem, toch?

3. Spatboorden aanpassen, zodat je ze nog kunt monteren. Evt "uitrollen" zodat je nog kunt sturen.

4. Je pedalen en alle andere bedieningen voor de motor en bak, komen lager te zitten. Ik zou waarschijnlijk het schutboord overmidden zagen, een deel eruit halen en het onderderste deel omhoog brengen. Dan blijft alles op dezelfde plek zitten.

5. Het maken van een "tunnel" over je chassis, en daar je koets aan lassen, op de hoogte van de dorpels. Je moet dan wel de bodem uit je koets zagen............, tenminste, wat er dan nog van over is, hahahaha

6. het aanpassen van de veerstops. Die zullen eerder de draagarmen moeten stoppen, anders heb je na de eerste hobbel je spatboorden weer op de originele hoogte zitten.

7. Is niet het laatste, denk ik, maar wel het minst makkelijk op te lossen. het probleem van een lekke band achter. Als je m zover laat zakken, dan komt je band niet meer onder spatboord vandaan. Dus, als je een lekke band rijdt dan zul je het spatboord moeten verwijderen om het wiel te wisselen.
Ik had al zitten denken om het systeem van een DS te pikken. Zodat je met 1 bout, het hele spatboord kunt loshalen.

Iemand verder nog ideeen??

Greatnix Spookeend

Geplaatst: zo 9 dec, 2007 09:11
door supercees
stuurstand wijzigt ook denk ik, op te lossen met kruiskoppeling in de stuurstang