Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 10:46
door dyane_maniac
jeroentje schreef:Klinkt als druklager. En het feit dat je het alleen hoort als je de koppeling intrapt bevestigd dat verhaal. Dus toch even blokkie eraf.

Heb je wel een nieuwe koppelings set gemonteerd. En geen 'gereviseerde'. Is de set een valeo set ??
compleet nieuwe valeo set. dus plaat, drukgroep (diafragma) en druklager en een klein zakje vet. is het druklager los te koop? zal eens kijken of ik garantie kan krijgen. maar ja hoe toon je aan dat ie er nog maar 1000 km in zit?

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 10:55
door backfire
druklager kun je los kopen.

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 10:59
door Ramon
gewooon ruilen toch 1000 of 10000 maakt niet uit moet gewoon goed zijn.

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 11:16
door jeroentje
Ligt natuurlijk een beetje aan de aankoop datum en de beoordeling van de winkelier. Heb je het 3 jaar geleden gekocht kan het wel eens moeilijk worden. Heb je het 3 weken geleden gekocht word het een ander verhaal.

En idd desnoods een los druklager kopen. Maar eerst even blokkie eraf om te kijken of het ook echt zo is.

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 15:52
door dyane_maniac
jeroentje schreef: Maar eerst even blokkie eraf om te kijken of het ook echt zo is.
tuurlijk, maar of ie stuk is of niet, ik denk niet dat je er veel aan zit. kwestie van vervangen en dan maar zien of dat het was.

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 16:17
door abr2cv
Zo op t eerste gezicht zie je er misschien niet veel aan, maar als ie geluid maakt zal ie toch wel vervormd zijn of schuin op de priseas gezeten hebben. Dit kun je zien aan slijtsporen ed.

Geplaatst: wo 12 dec, 2007 16:48
door dyane_maniac
ik denk eerder dat ie gewoon inwendig aan stront ligt. geen vet ofzo. het geluid komt ook pas als je even wat toerenb hebt gemaakt (vandaar dat er even gas gegeven wordt in het filmpje) dus stationair heeft ie er niet altijd last van. pas als het geluid (lees: trilling / resoneren) op wordt gewekt, blijft ie erin hangen.

nuja shit happens

Geplaatst: di 12 feb, 2008 00:59
door Jesper
Meneer D.,

Zoals u wellicht bekend is, rijd ik in mijn Aca sinds zondag met
een gereviseerd motorblokje van het type AM2A. De proefrit was
bemoedigend; hij reed lekker.

Zoals u wellicht ook bekend is, heb ik tegelijkertijd de frictieset vervangen.

Wat schetst mijn verbazing? Hetzelfde groezelige, schurende geluid dat
u onlangs had in de DAE, heb ik nu bij Phoenix (bij het intrappen van
het koppelingspedaal).

Het gaat vanzelf over - toch?
Jspr

Geplaatst: di 12 feb, 2008 20:03
door dyane_maniac
bij mij wel ja. heb t laatst nog eventjes gehoord, maar nadien ook niet meer. ik zou het even aanzien. nieuwigheid zullen we maar zeggen.

Geplaatst: di 12 feb, 2008 20:12
door André Post
Ik heb vorig jaar een nieuwe koppeling geplaatst in de Mehari, een diafragma uitvoering als vervanger voor de drievinger groep.
Daarmee had ik een suizend geluid als ik de vrije slag een beetje ruim had.
Dit kwam naar mijn mening door de vele vingers die tegen de dan nog niet volledig meedraaiende druklager komen.
Het was weg als de koppeling ingetrapt was.

Geplaatst: wo 13 feb, 2008 09:15
door Jesper
André Post schreef:Ik heb vorig jaar een nieuwe koppeling geplaatst in de Mehari, een diafragma uitvoering als vervanger voor de drievinger groep.
Daarmee had ik een suizend geluid als ik de vrije slag een beetje ruim had.
Dit kwam naar mijn mening door de vele vingers die tegen de dan nog niet volledig meedraaiende druklager komen.
Het was weg als de koppeling ingetrapt was.
André, het curieuze bij mij is dat het geluid juist verschijnt als je
het koppelingspedaal intrapt, maar gezien de ervaringen van D.
heb ik er wel vertrouwen in dat het weggaat.

Geplaatst: vr 13 jun, 2008 14:53
door Truudsje
Hmz ik heb ook een dergelijk geluid bij het intrappen van de koppeling. Leg het soms uit als wild gegrom van een beest of zo.
En als ik wel eens een bocht inrij met de koppeling nog ingedrukt (ja weet dat ie al los moet zijn...), hoor ik een gepiep. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Toch maar eens blok lichten dan.

Kan het kwaad om te lang door te rijden met een kapot of versleten druklager? Wat zijn de gevolgen?

Groetjes,
Trudie

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 14:01
door Lutz
Bij mijn eend hoor ik, bij warme motor duidelijker dan bij koude motor, ook een gierend geluid. Ik heb mij laten vertellen dat het of het druklager is of een lager van de priseas. De bak schakelt verder wel. Alleen bij het rijden in de tweede of derde versnelling hoor ik het gierend geluid ook. De vierde versnelling maakt soveel herrie, dat ik niet weet of het gierend geluid er ook is of niet.

Wat kan gebeuren indien ik niets doe en doorrij? Gaat het dan vastzitten en ik kan niet meer naar huis rijden, of zal dat nog lukken?

Wanneer is het juiste moment om aan een bakrevisie te denken?

Geplaatst: zo 6 jul, 2008 15:00
door joe_catchou
wat hier omschreven word had ik ook na het vervangen van m'n bak die ik in gord had gereden .

had niks anders bij de hand dus ik moest bijna al het oude spul terug steken .

en ik kreeg ook dat gegruizel geluid bij het intrappen van de koppeling .

dit telkens als ik bv.een stoplicht naderde of ergens moest afremmen .

na 2 weken was het verdwenen heel bizar .

ook bijna zeker dat dit de drukgroep was .

het geluid ja das steeds moeilijk te omschrijven ja .

grootmoeders koffiebonen maalder ???

maar na het bekijken (luisteren) van het filmpie exact het zelfde

Geplaatst: do 10 jul, 2008 11:55
door thomaaas
als 't een druklager is maakt t niets uit, kan je auto heel oud mee worden. Maar als je vierde versnelling heel veel geluid maakt kan er ook wel een iets anders mis zijn.

Bovendien klinkt je druklager niet echt gierend, maar meer als twee bakstenen die tegen elkaar aan schurken, of idd je moeders koffiemolen.