Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 09:00
door Ramon
hou je ook foto's bij elmer?

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 10:29
door Yannick
Lelijke Eend schreef:Wel ben ik op het idee gekomen om een AK400 te nemen en daar een ribbelkap op te zetten. Totaal niet orgineel
Over origineel of niet ga ik mij nu niet uitspreken maar da's toch helemaal niet hetzelfde als een jaren 50 azu? Die AK400 zal er in de verste verte niet uitzien als een AZU van '58, maar als een AK400 met een ribbelkap. Bij een ribbelkap hoort een heel pakket van oude details, die kap op zich is toch helemaal niks...En zelfs foeilelijk op een modern ding, naar mijn mening dan he, geen slechte dingen over medeforummers. :wink:

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 10:35
door Ramon
ja precies een azu koets is veeel leuker! niet zo moeilijk om om te bouwen hoor

Geplaatst: do 20 dec, 2007 23:05
door Lelijke Eend
Ramon2cv schreef:hou je ook foto's bij elmer?
Valt even niets te fotograferen, maar als dat wel het geval is, dan doe ik dat zeker ! De foto's plaats ik dan in m'n restauratietopic ;)
Yannick schreef:
Lelijke Eend schreef:Wel ben ik op het idee gekomen om een AK400 te nemen en daar een ribbelkap op te zetten. Totaal niet orgineel
Over origineel of niet ga ik mij nu niet uitspreken maar da's toch helemaal niet hetzelfde als een jaren 50 azu? Die AK400 zal er in de verste verte niet uitzien als een AZU van '58, maar als een AK400 met een ribbelkap. Bij een ribbelkap hoort een heel pakket van oude details, die kap op zich is toch helemaal niks...En zelfs foeilelijk op een modern ding, naar mijn mening dan he, geen slechte dingen over medeforummers. :wink:
Sja, het lijkt mij gewoon wel mooi. Je hebt dan iets wat in mijn ogen mooi is in combinatie met een heel hoop ruimte. Zelf zou ik nooit een ACADiane van een ribbelkap voorzien omdat dan het verschil (afgeronde voorkant bestelbak, andere deuren, ander voorruit, andere ribbels) nog groter is. Bij een AK400 met ribbelkap zullen met name de knipperlichten lelijk zijn, maar dat zou ik niet veranderen vanwege de veiligheid.

Maargoed, eerst de motor maar.

Geplaatst: vr 21 dec, 2007 09:09
door 2cvfreak
ja je krijgt o.a problemen met de veerpotten volgens mij