vermogen verliezen
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn vorige blokje. Op een gegeven moment wilde hij nog maar 50 en heb ik met deze snelheid thuis bereikt, Daarna was het blok compleet op.
Dit blok blaakte al een tijdje blauwe rook en dus de zuigerveren waren al ver op. Na demontage heb ik alleen een gesmolten bougie kunnen ontdekken, maar ik vermoed dat de spelling van de zuigerveren ook te groot is geweest en er bij volgas een warmloper volgde.
Wanneer een eend plankgas gereden wordt scheelt dat namelijk veel in de motottemp, dan wanneer je het gas iets los liet.
Destijds zat ik ook aan een fout in de carb te denken, maar heb hier geen winst mee kunnen bereiken.
Kijk eens naar de staat van de bougies anders? Op de oude bougies niks kunnen ontdekken?
Begin anders eens met een grote beurt. Want daar zou je mee moeten beginnen om het een en ander uit te kunnen sluiten. Dus olie, kleppen stellen, contactpuntjes en condensator vervangen, etc.
Dit blok blaakte al een tijdje blauwe rook en dus de zuigerveren waren al ver op. Na demontage heb ik alleen een gesmolten bougie kunnen ontdekken, maar ik vermoed dat de spelling van de zuigerveren ook te groot is geweest en er bij volgas een warmloper volgde.
Wanneer een eend plankgas gereden wordt scheelt dat namelijk veel in de motottemp, dan wanneer je het gas iets los liet.
Destijds zat ik ook aan een fout in de carb te denken, maar heb hier geen winst mee kunnen bereiken.
Kijk eens naar de staat van de bougies anders? Op de oude bougies niks kunnen ontdekken?
Begin anders eens met een grote beurt. Want daar zou je mee moeten beginnen om het een en ander uit te kunnen sluiten. Dus olie, kleppen stellen, contactpuntjes en condensator vervangen, etc.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
als er nog lucht in komt kan het ook van een andere plek afkomen, denk aan de pomp, maar ook aan de leiding naar achteren toe.tha pip schreef:nou slangetje vervangen. geen effect. nu heb ik wel gezien na m'n geweldige rit op de snelweg ( 40 km/uur) dat er luchtbelletjes in me slangetje komen...das dus niet goed. (wel handig zo'n doorzichtig slangetje) ik ga em tie rippen en kijken of ie dan ook nog lucht krijgt.
tot nu toe werkt het forum uitstekend voor me. samen met de vraagbraak kom ik er denk ik wel uit...ik ga morgen die andere slang naar de tank checken...ik heb een groot vermoeden dat die ook aan z'n einde is. zoiezo gaat morgen het een en ander los en gesteld worden...gewoon om dingen uit te kunnen sluiten. dus jongens...alvast bedankt en spreek jullie morgen 

-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik denk dat andre gelijk heeft (ik hoop het) tank eronder uit (zorg dat ie een beetje leeg is) maar misschien heb jij trouwens wel een klepje onder je achterbank zitten waardoor je bij de slang kan. check dat eerst even.tha pip schreef:tot nu toe werkt het forum uitstekend voor me. samen met de vraagbraak kom ik er denk ik wel uit...ik ga morgen die andere slang naar de tank checken...ik heb een groot vermoeden dat die ook aan z'n einde is. zoiezo gaat morgen het een en ander los en gesteld worden...gewoon om dingen uit te kunnen sluiten. dus jongens...alvast bedankt en spreek jullie morgen
en anders idd een complete beurt uit voeren en compressie meten!!!
vlotterhoogte checken, checken of er benzine uit de slang naar de carb komt (even starten met de bougie kabels en de benzine leidin los) verder alle aansluitingen van de benzine leiding checkken en kijken of de benzine leiding nergens klem zit/kan komen te zitten.
succes
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
ik heb vandaag de vlotterhoogte gesteld, 1.8 is ie aan beide kanten...hij was 1.8 links en 2 rechts...dus zat wel iets verschil in. morge de 2e leiding checken...kleppen stellen..bezine komt wel naar de carb. maar misschien dat ie te weinig druk levert als je volle touren rijd....
i feel as fit as ten men, 9 dead and one dying
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
ik ga 5 dagen in de week naar school (ma t/m vrijdag) vrijdag avond bij me vader (is citroën dealer) beetje dit en dat doen sleuten aan de eend.en jij?
op zaterdag wordt ik verwacht op mijn werk en de overige tijd vul ik in met vrienden, rust, 2cv,s en andere auto,s waar ik gek op ben...
(porsche, volvo, american cars en heel veel modelen waar van ik met het merk verder weinig heb.....)
2cv Fre@k
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!