vermogen verliezen

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2180
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 16 dec, 2007 17:00

Het kan ook nog aan het slangetje op de tank liggen.
Of het filter in de tank.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 16 dec, 2007 17:05

Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn vorige blokje. Op een gegeven moment wilde hij nog maar 50 en heb ik met deze snelheid thuis bereikt, Daarna was het blok compleet op.
Dit blok blaakte al een tijdje blauwe rook en dus de zuigerveren waren al ver op. Na demontage heb ik alleen een gesmolten bougie kunnen ontdekken, maar ik vermoed dat de spelling van de zuigerveren ook te groot is geweest en er bij volgas een warmloper volgde.
Wanneer een eend plankgas gereden wordt scheelt dat namelijk veel in de motottemp, dan wanneer je het gas iets los liet.

Destijds zat ik ook aan een fout in de carb te denken, maar heb hier geen winst mee kunnen bereiken.

Kijk eens naar de staat van de bougies anders? Op de oude bougies niks kunnen ontdekken?

Begin anders eens met een grote beurt. Want daar zou je mee moeten beginnen om het een en ander uit te kunnen sluiten. Dus olie, kleppen stellen, contactpuntjes en condensator vervangen, etc.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 16 dec, 2007 17:22

tha pip schreef:nou slangetje vervangen. geen effect. nu heb ik wel gezien na m'n geweldige rit op de snelweg ( 40 km/uur) dat er luchtbelletjes in me slangetje komen...das dus niet goed. (wel handig zo'n doorzichtig slangetje) ik ga em tie rippen en kijken of ie dan ook nog lucht krijgt.
als er nog lucht in komt kan het ook van een andere plek afkomen, denk aan de pomp, maar ook aan de leiding naar achteren toe.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 16 dec, 2007 20:59

ja ik heb pip vanmidag gesproken en hem ook gezecht dat hij de pomp en lijding na moet kijken.
kan hem aleen zo helpen op het moment
krijg morgen sleutels van ons huisie
dus zwager je moet het doen met forum info en mijn telefoniese hulp :wink:

tha pip
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 8 dec, 2007 14:17
Locatie: hilversum

Bericht door tha pip » zo 16 dec, 2007 21:26

tot nu toe werkt het forum uitstekend voor me. samen met de vraagbraak kom ik er denk ik wel uit...ik ga morgen die andere slang naar de tank checken...ik heb een groot vermoeden dat die ook aan z'n einde is. zoiezo gaat morgen het een en ander los en gesteld worden...gewoon om dingen uit te kunnen sluiten. dus jongens...alvast bedankt en spreek jullie morgen :D

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 16 dec, 2007 23:10

tha pip schreef:tot nu toe werkt het forum uitstekend voor me. samen met de vraagbraak kom ik er denk ik wel uit...ik ga morgen die andere slang naar de tank checken...ik heb een groot vermoeden dat die ook aan z'n einde is. zoiezo gaat morgen het een en ander los en gesteld worden...gewoon om dingen uit te kunnen sluiten. dus jongens...alvast bedankt en spreek jullie morgen :D
ik denk dat andre gelijk heeft (ik hoop het) tank eronder uit (zorg dat ie een beetje leeg is) maar misschien heb jij trouwens wel een klepje onder je achterbank zitten waardoor je bij de slang kan. check dat eerst even.

en anders idd een complete beurt uit voeren en compressie meten!!!

vlotterhoogte checken, checken of er benzine uit de slang naar de carb komt (even starten met de bougie kabels en de benzine leidin los) verder alle aansluitingen van de benzine leiding checkken en kijken of de benzine leiding nergens klem zit/kan komen te zitten.

succes

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

tha pip
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 8 dec, 2007 14:17
Locatie: hilversum

Bericht door tha pip » zo 16 dec, 2007 23:53

ik heb vandaag de vlotterhoogte gesteld, 1.8 is ie aan beide kanten...hij was 1.8 links en 2 rechts...dus zat wel iets verschil in. morge de 2e leiding checken...kleppen stellen..bezine komt wel naar de carb. maar misschien dat ie te weinig druk levert als je volle touren rijd....
i feel as fit as ten men, 9 dead and one dying

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » ma 17 dec, 2007 18:44

sorry dat ik het vraag maar wat voor leven heb jij?
Geplaatst: Ma 17 Dec, 2007 00:53 Onderwerp:
iets voor 1 uur s'nacht s!!

2cvfreak
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

tha pip
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 8 dec, 2007 14:17
Locatie: hilversum

Bericht door tha pip » ma 17 dec, 2007 19:06

wat voor n leven ik heb? hoezo wil jij dat weten?...maar als het moet:

ik werk 6 a 7 dagen in de week...op verschillende tijden..snachts en overdag...zo'n 60 a 70 uur in de week...en de tijd die ik over hou zijjn voor me vriendin en de eend.
i feel as fit as ten men, 9 dead and one dying

tha pip
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: za 8 dec, 2007 14:17
Locatie: hilversum

Bericht door tha pip » ma 17 dec, 2007 19:07

en jij?
i feel as fit as ten men, 9 dead and one dying

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 17 dec, 2007 19:56

niet iedereen werk van 9 tot 5 hoor pfff

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » di 18 dec, 2007 12:31

ojee pip sosialle kontrolle
dat iemand daar oplet zech?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 18 dec, 2007 12:37

ja, wat voor leven heb je dan? :D
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » di 18 dec, 2007 19:17

en jij?
ik ga 5 dagen in de week naar school (ma t/m vrijdag) vrijdag avond bij me vader (is citroën dealer) beetje dit en dat doen sleuten aan de eend.
op zaterdag wordt ik verwacht op mijn werk en de overige tijd vul ik in met vrienden, rust, 2cv,s en andere auto,s waar ik gek op ben...
(porsche, volvo, american cars en heel veel modelen waar van ik met het merk verder weinig heb.....)

2cv Fre@k
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » di 18 dec, 2007 19:30

Al gezien dat t forumklokje een uur voor loopt???
~:-)~

Plaats reactie