Advies gevraagd voor remmerij
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
In de Citroenhoek moet ik toch wat kunnen vinden, lijkt het. Ik zal mijn licht eens bij een specialist opsteken.
Kom zojuist deze LHM tegen en die zou mengbaar zijn. Kan je dan alles door elkaar monteren en deze vloeistof gebruiken?
Kom zojuist deze LHM tegen en die zou mengbaar zijn. Kan je dan alles door elkaar monteren en deze vloeistof gebruiken?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Hmm die kon ik nog niet. De fabrikant zegt idd van wel. Alhoewel deze LHM plus synthetisch is. En de 'gewone' LHM mineraal is.
Alhoewel er ook bij staat dat deze te gebruiken is waar DOT 5.1 is voorgeschreven. Ik weet niet of dat in een A-type het geval is. Het lijkt mij namelijk dat mengbaar met DOT 3 en 4 iets anders is dan vervangen.
Alhoewel er ook bij staat dat deze te gebruiken is waar DOT 5.1 is voorgeschreven. Ik weet niet of dat in een A-type het geval is. Het lijkt mij namelijk dat mengbaar met DOT 3 en 4 iets anders is dan vervangen.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Lijkt mij dus niet te gebruiken bij gewone LHM systemen, als je de tekst goed leest.
Te gebruiken in alle hydraulisch bediende remsystemen, voorzien van zowel trommel- als schijfremmen, welke geschikt zijn voor synthetische remvloeistoffen en waarvoor een remvloeistof van het type DOT 5.1 wordt voorgeschreven.
Dot 5.1 is opvolger van Dot 3 en Dot 4, en is meestal te gebruiken in deze systemen. LET OP!!! Dot 5.1 is TOTAAL iets anders als dot 5.0, welke weer veel voor Harley's gebruikt wordt. Dot 5.0 en Dot 5.1 zijn TOTAAL NIET uitwisselbaar.
Te gebruiken in alle hydraulisch bediende remsystemen, voorzien van zowel trommel- als schijfremmen, welke geschikt zijn voor synthetische remvloeistoffen en waarvoor een remvloeistof van het type DOT 5.1 wordt voorgeschreven.
Dot 5.1 is opvolger van Dot 3 en Dot 4, en is meestal te gebruiken in deze systemen. LET OP!!! Dot 5.1 is TOTAAL iets anders als dot 5.0, welke weer veel voor Harley's gebruikt wordt. Dot 5.0 en Dot 5.1 zijn TOTAAL NIET uitwisselbaar.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
maar een mehari heeft toch ook nschokdempers achter? in dat geval moderne achteras gebruiken en de metalen krul leiding gebruiken (en alles veranderen in lhm (dus remcilinders HRC etc)landloper schreef:Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Dit is idd het makkelijkste.dyane_maniac schreef:maar een mehari heeft toch ook nschokdempers achter? in dat geval moderne achteras gebruiken en de metalen krul leiding gebruiken (en alles veranderen in lhm (dus remcilinders HRC etc)landloper schreef:Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.