Advies gevraagd voor remmerij

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » do 15 mei, 2008 15:51

In de lijn van dit topic: bestaat er een oplossing voor een stukje flexibele leiding in combinatie met LHM-vloeistof?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » do 15 mei, 2008 17:06

Krul maken in de leiding :roll:

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 15 mei, 2008 17:10

Een BX heeft slangen naar de remklauwen voor,
Misschien zijn die te gebruiken met wat adapters of zo.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 15 mei, 2008 17:22

Had een GS achter ook geen rubber leiding? Lijkt me geen probleem dan. Enige waar je tegen aan kunt lopen is dat de banjo te dik is.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » do 15 mei, 2008 19:17

In de Citroenhoek moet ik toch wat kunnen vinden, lijkt het. Ik zal mijn licht eens bij een specialist opsteken.

Kom zojuist deze LHM tegen en die zou mengbaar zijn. Kan je dan alles door elkaar monteren en deze vloeistof gebruiken?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 16 mei, 2008 11:32

Hmm die kon ik nog niet. De fabrikant zegt idd van wel. Alhoewel deze LHM plus synthetisch is. En de 'gewone' LHM mineraal is.

Alhoewel er ook bij staat dat deze te gebruiken is waar DOT 5.1 is voorgeschreven. Ik weet niet of dat in een A-type het geval is. Het lijkt mij namelijk dat mengbaar met DOT 3 en 4 iets anders is dan vervangen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 16 mei, 2008 12:13

Lijkt mij dus niet te gebruiken bij gewone LHM systemen, als je de tekst goed leest.

Te gebruiken in alle hydraulisch bediende remsystemen, voorzien van zowel trommel- als schijfremmen, welke geschikt zijn voor synthetische remvloeistoffen en waarvoor een remvloeistof van het type DOT 5.1 wordt voorgeschreven.

Dot 5.1 is opvolger van Dot 3 en Dot 4, en is meestal te gebruiken in deze systemen. LET OP!!! Dot 5.1 is TOTAAL iets anders als dot 5.0, welke weer veel voor Harley's gebruikt wordt. Dot 5.0 en Dot 5.1 zijn TOTAAL NIET uitwisselbaar.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » vr 16 mei, 2008 13:09

Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 16 mei, 2008 13:52

zoals jeroentje al zei, krul maken in de metalen leiding, aantal wikkelingen rondom bezemsteel moet genoeg zijn.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » vr 16 mei, 2008 13:55

Ja maar... een krul. Dit zit normaal netjes in je achteras. Bedoelen jullie serieus een krul van chassis naar draagarm op de plaats waar anders de slang zou zitten? Heeft iemand dat al eens uitgeprobeerd?
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 16 mei, 2008 13:56

landloper schreef:Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.
maar een mehari heeft toch ook nschokdempers achter? in dat geval moderne achteras gebruiken en de metalen krul leiding gebruiken (en alles veranderen in lhm (dus remcilinders HRC etc)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » vr 16 mei, 2008 13:59

dyane_maniac schreef:
landloper schreef:Zomaar gebruiken lijkt me ook niet slim. Toch zitten we hier wel eens gevangen tussen Dot4 òf LHM. Vandaar ben ik op zoek. Graag wil ik de frotteurs handhaven en dus heb ik een stukje flexibele leiding nodig, die in beginsel niet geschikt is voor LHM. Ik zoek verder.
maar een mehari heeft toch ook nschokdempers achter? in dat geval moderne achteras gebruiken en de metalen krul leiding gebruiken (en alles veranderen in lhm (dus remcilinders HRC etc)
Dit is idd het makkelijkste.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 17 mei, 2008 13:38

Heeft een DS geen passende remslangen? Die is ongeveer van de zelfde generatie als een eend en citroen kennende zouden veel onderdelen onderling wel eens kunnen passen.
diverse Citroens, wat anders.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » za 17 mei, 2008 17:25

Nope gaat niet passen zonder adapters. Snoek heeft 4,5 mm remleidingen en een eend op lhm (dacht ik) altijd 3,5 mm remleidingen.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 17 mei, 2008 22:42

Doe moeluk vouw gewoon een krul in je leiding, zoek desnoods een moderne achteras op ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie