Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 4 jan, 2008 21:15
door thomaaas
Huhuh toch grappig... Dan zal verder alleen een kever oid het wel hebben..... toch s goed kijken als er toevállig een schuine subaru start :lol:

Geplaatst: za 5 jan, 2008 10:05
door TB
Dan moet je goed zoeken, want zo veel zie je er niet staan.

Maar t mag natuurlijk ook een Legacy zijn, die heeft ook een boxer.

En een kever rookt volgens mij altijd wel wat :)

Geplaatst: di 2 jun, 2009 18:05
door tha pip
ik heb ook een " rook probleem"

zelf rook ik al veel, klopt. maar als ik 's ochtends m'n eend start dan komt er echt een vieze zoete oliegeur voorbij...met blauwe rook. dat gaat met het rijden weg..als ik dan op de snelweg op de afrit m'n gas los laat komt die geur weer in de auto.. achter me zie ik verder geen rookwolken. zouden dit versleten zuigerveren zijn?

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 12:50
door thomaaas
Meet je carterdruk en compressie eens.

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 13:48
door AZL57
eerder je klepgeleiders, of kapotte valve seals. Toen ik mijn 18 pk open maakte bleken 3 van de 4 valveseals gebroken.

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 14:07
door thomaaas
Okee, wist k niet dat dat kon. Maar ik zou wel eerst mijn compressie en carterdruk controleren, want dat gaat niet meer als de koppen er al af zijn.

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 15:59
door AZL57
nee dat wordt wat lastig ;-)

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 18:25
door Ramon
klepseals lijkt me!

maar eerst olie vulpijp testen!!

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 21:43
door thomaaas
Waarom eigenlijk klepseals? Want dan zou je er toch altijd last van hebben, en niet alleen bij gas los en starten?

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 21:48
door AZL57
Bij gas loslaten heb je een groter vacuum en zuigt ie olie binnen langs de klepstelen. Hierop werkt ook de rembekrachtiging van "normale" auto's.

Geplaatst: wo 3 jun, 2009 22:01
door thomaaas
ok dankjewel ;)