Pagina 2 van 3
Geplaatst: di 8 jan, 2008 08:31
door leo top
Pelgrim schreef:
Het enige dat ik nog los moet halen is de kmtellerkabel. Kan ik deze zonder dat de versnellingsbak leegloopt daar loshalen of moet ik het acchter de snelheidsmeter zoeken? En hoe kom ik daar dan bij?
boutje op de versnellingsbak losdraaien , dan trek je hem er zonder problemen uit. En maak je geen zorgen, bak loopt gelukkig niet leeg!
Geplaatst: di 8 jan, 2008 09:16
door dyane_maniac
let er even op dat je het tandwieltje ook meetrekt, als je de teller kabel los haalt (en dat dit bij elkaar blijft

)
ps als je dat topic aanmaakt over staalplaat, maak dan een topic "lastips" oid, waarin men alle vragen en tips mbt lassen kwijt kan. dit wilde ik ook al eens opstarten.
Geplaatst: di 8 jan, 2008 12:08
door Twécévé
dyane_maniac schreef:let er even op dat je het tandwieltje ook meetrekt, als je de teller kabel los haalt (en dat dit bij elkaar blijft

)
Waarom? Volgens mij heb ik m keurig teruggedaan in de versnellingsbak (voordat ik m kwijt ben).
Geplaatst: di 8 jan, 2008 13:05
door dyane_maniac
ik had begrepen dat er dan kans is dat de kabel er weer lastig in wil omdat het tandwieltje iets scheef valt, maar wie weet is dat onzin.
Geplaatst: di 8 jan, 2008 20:10
door Pelgrim
Dat scheef 'dat zien we dan wel weer'. In iedergeval een opluchting dat de kabel er zo uit kan.
En als toevoeging de foto's van wat er gister te voorschijn is gekomen.
Geen ellende bij voorruit of ventilatieklep. Ventilatieklep is wel 'weg'.
Bij het rechter achterruitje valt het ook mee. Alleen oppervlakkig.
Hier wat meer ellende. Zowel aan de bovenkant-binnenzijde als deurzijde-binnenzijde is heel wat ellende te bespeuren. Dit wordt het lastigere plaatwerken. Ik ben benieuwd.
Voorzijde bevestiging buitensluiter. Ik ben heel benieuwd hoe ik die lipjes opnieuw kan maken...
Bijna weg...
Al met al lijkt het toch mee te vallen. Ik begin voor onderschatting te vrezen.
Geplaatst: di 8 jan, 2008 21:49
door siemen
koets omkeeren !
zien hoe erg de schade is!??
Geplaatst: wo 9 jan, 2008 09:10
door Pelgrim
Morgen of volgende week maandag zal de koets gekeerd worden en aan de onderzijde van de tectylellende worden verlost. Dan zullen we zien hoe de schade aan de onderzijde is.
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 13:33
door Pelgrim
De koets is geheel los. De bumpersteunen achter zijn bijna weggerot en ik heb redelijk wat gaatjes in de koets gevonden. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomen als alle tectyl van de onderzijde verwijderd is.
Het enige waar ik nog mee loop te klieren is het loskrijgen van de hoofdremcylinder van de pedalen. De kap die aan de motorzijde op de koets zit, zit bij mij ook grotendeels gekit. Waarschijnlijk omdat de voetenbak (naar het lijkt) van kunstof is. Kan dat?
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 17:30
door AZL57
Hoofdremcylinder kun je verwijderen door het remvloeist0freservoir zijdeling om te kantelen (alleen bij de kunststof reservoirs) dit komt dan uit zijn rubbers. Houd er wel iets onder om de remvloeistof op te vangen. Als de twee grote bouten eruit zijn kun je de hoofremcylinder met pedalen al heen en weer kantelend naar de auto in duwen en hem eruit pakken. Wel de stuurbuis kan in de weg zitten. Ook gas en koppelingskabel afhaken.
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 19:39
door TB
Pelgrim schreef:De koets is geheel los. De bumpersteunen achter zijn bijna weggerot en ik heb redelijk wat gaatjes in de koets gevonden. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomen als alle tectyl van de onderzijde verwijderd is.
Het enige waar ik nog mee loop te klieren is het loskrijgen van de hoofdremcylinder van de pedalen. De kap die aan de motorzijde op de koets zit, zit bij mij ook grotendeels gekit. Waarschijnlijk omdat de voetenbak (naar het lijkt) van kunstof is. Kan dat?
Voetebak van kunststof? Lijkt me sterk maar..... zal toch zeker niet?
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 21:27
door Pelgrim
Kun je die kunstofreservoirs zomaar 'kantelen' zonder dat ze kapot gaan?
De voetenbak klinkt als kunststof. En voelt stroef, vandaar dat ik dat denk.
Geplaatst: zo 13 jan, 2008 21:41
door TB
Ja hoor, kun je gewoon naar je toe trekken. Zitten strak in de rubbetjes dus moet je wel ff wat kracht op uitoefenen. Die reservoirs zijn behoorlijk dik en sloop je echt niet.
Ik zou zeggen, probeer eens wat op te schuren ofzo.Zo kun je zien of het van metaal is of niet. Misschien zit er een soort bschermlaagje op, teytyl achtig iets misschien dat het daarom kunststof lijkt?
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 21:05
door AZL57
Misschien zit anti-dreun spul op die voetenbak geplakt.
Geplaatst: ma 14 jan, 2008 21:15
door Jeroen-citroen
Of hij is al eens "goed gerepareerd"met polyester

Geplaatst: ma 11 feb, 2008 21:18
door Pelgrim
Vorige week de koets van het chassis gehaald en de koets op de kop in de garage gezet. Toen bleek dat er toch wel iets meer moet gebeuren zoals velen voorspeld hadden. Wat is er aan de hand?? Nou:
De voetenbak bestaat niet meer...
De bodemplaten zijn het niet waard op te knappen...
De bodemplaat van het reservewiel kan maar beter ook worden vervangen... Nu maar kijken hoe ik dat kan gaan doen.
Is schouwen trouwens verplicht?? Ik heb de bende nu uit elkaar maar nog zonder bij RDW te melden.