Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 19 jan, 2008 12:19
door backfire
bobine? ivm dat luchtje
Geplaatst: za 19 jan, 2008 13:08
door gheert
Geen id, verklaart wel dat t ineens gebeurd en dat ie na afkoelen t wel weer doet. Tja heeft er iemand misschien eentje te leen in de buurt van vlijmen? kunnen we kijken of t hiervan komt
Gheert
Geplaatst: za 19 jan, 2008 13:33
door backfire
helaas geen 2cv bobine liggen hier.
Geplaatst: za 19 jan, 2008 15:06
door siemen
waar licht vlijmen? nooit van gehoord!
Geplaatst: za 19 jan, 2008 15:27
door backfire
Bij mij om de hoek
Geplaatst: za 19 jan, 2008 15:41
door Punky
In het mooie Brabantse, onder de stank van Den-Bosch.

Geplaatst: za 19 jan, 2008 15:47
door inmijneendje
heb nog wel een bobine liggen in kaatsheuvel, laat het maar weten
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 15:23
door gheert
In mijn eendje bedankt voor het aanbod, maar heb al een andere. Hij was zo verrot dat er gewoon een stuk in de bougiekabel bleef zitten. Alleen heeft de buurvrouw haar auto dwars voor de dam geparkeerd en nu kan ik niet testrijden.
groet Gheert
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 22:06
door Bull Frog Bleu
na plaatsen motor bijna zelfde verschijnsel:S
het enige wat over gezet is van oude motor is onstekingshuis.
zou het dan toch de condensator zijn geweest?
stationair perfect maar zondra er gas gegeven wordt gaat ze ploffen en knallen.
kleppen gesteld, punten gesteld, pakkingen spruitstuk nieuw, caberateur van een goed rijdende eend afgesleuteld. Benzinepompwerkt naar mijn weten.. echt een zoekplaatje dit.
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 23:09
door Tom de Wolff
Ploffen en knallen ontstaat bij een lekkende uitlaatpakking.
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 23:12
door siemen
nee! niet altijd!
condensator kapot! of onsteking niet goed op tijd!
het kan niet aan die motor liggen die is geheel na gekeken! en andere zuigerveren in gekomen destijds.
Geplaatst: ma 21 jan, 2008 23:36
door backfire
ploffen en knallen is ontsteking, bougies, kabels, bobine, condensator, punten, timing. dubbel checken.
Geplaatst: di 22 jan, 2008 08:45
door Bull Frog Bleu
hoi hoi,
We gaan het toch zoeken in onstekingshuis.
Want twijfel ook niet aan de motor.
Denk eerder de condensator. Want we hebben alleen het onstekingshuis overgezet. Hij deed namelijk bijna hetzelfde als wat hij bij de vorige motor ook deed. Alleen is blauwe rook en tik in de motor geheel verdwenen.
maja dat komt dan ook door plaatsen van andere motor.
Dat moet het zijn.....wordt vervolgt vanavond;)
Geplaatst: di 22 jan, 2008 08:49
door Bull Frog Bleu
.
ploffen en knallen is ontsteking, bougies, kabels, bobine, condensator, punten, timing. dubbel checken
nieuwe bougies, nieuwe kabels, bobine goed kortom alles wijst stiekem toch naar onstekingshuis. zal er nieuw setje punten en condensator opzetten:)
Geplaatst: di 22 jan, 2008 13:05
door dyane_maniac
Bull Frog Bleu schreef:.
ploffen en knallen is ontsteking, bougies, kabels, bobine, condensator, punten, timing. dubbel checken
nieuwe bougies, nieuwe kabels, bobine goed kortom alles wijst stiekem toch naar onstekingshuis. zal er nieuw setje punten en condensator opzetten:)
zoieso! een andere motor en dan geen nieuwe puntjes en condensator??? is volgens mij probleem oorzaak nummer 1