Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 3 feb, 2008 22:14
door AZL57
Check ook de bougiekabels eens, die kunnen ook oud en poreus worden. Zitten de stekkers hiervan goed op de bougies en de bobine, geen oxydatie?

Geplaatst: zo 3 feb, 2008 22:41
door zloek
heb splinternieuwe erop zitten:) Oude ook geprobeert, help niks

Geplaatst: ma 4 feb, 2008 11:34
door 2cvfreak
ik denk dat het inderdaad de bobiene is
wij hebben het probleem ook gehad met onze vorige eend hij sloeg af en een uur later lieptie pas weer en gaf de zelfde simpthomen(of hgoe je het ook schrijft) nieuwe bobiene er in en klaar.....

Geplaatst: ma 4 feb, 2008 12:41
door zloek
Ik heb vandaag de bougies eruit gehaald, schoongemaakt en de accu aangesloten op een andere auto.
Hij starte op een cilinder, daarna pakte de ander ook, maar bij gasgeven hield hij in/sloeg af. Na 5 keer deden bijde cilinders het weer en hij loopt nu normaal. Echter ben ik bang dat morgen weer het zelfde zal gebeuren. Is een van de bougies kapot?

Geplaatst: ma 4 feb, 2008 13:33
door Gerard2cv
Ik denk dat de punten gewoon te nauw staan,dan wordt de bobine te warm
en stopt hij.Als je toch nieuwe puntjes gaat zetten,zet ze dan gelijk op 0,45
mm om dit probleem te voorkomen

Geplaatst: ma 4 feb, 2008 15:21
door zloek
ik denk dat ik een elektrische ontsteking koop (DG-ignition), dan heb ik er geen prblemen meer mee denk ik.......