Pagina 2 van 5

Geplaatst: za 8 nov, 2003 08:12
door Gerard2cv
Vergeet vooral niet bij het demonteren van de veerpotten om alleen de binnenste moeren
los fe draaien,anders zou je op het nieuwe chassis de pot iets naar voor of achteren
kunnen verplaatsen,wat een verschillende wieldruk kan opleveren en dat geeft tijdens
het rijden rare dingen en de goede eendwegligging is verdwenen.

Geplaatst: za 8 nov, 2003 09:34
door Punky
Dat RDW verhaal over die voorkeuring is achterhaald hoor.
Dat doen ze niet meer ivm tijdgebrek. Wanneer je kunt aantonen dat de eend en chassis legaal zijn, vinden ze het goed. Die loodjes doen ze dus niet meer.

Wat je nodig hebt is:
oude chassisnummer Inclusief de citroen sluitingstekens voor en na het nummer dit is een rondje met 2 chevrons erin.
origineel chassis met stickers, papieren en er moet een plaatje opzitten met het productienummer. Die zit ter hoogte van het knikpunt erop gepopt. Is mee zwart gespoten dus je moet ff zoeken.

Het is aan hun om aan te tonen dat je chassis niet origineel is, maar met al deze gegevens zal dat niet zo snel gaan. Of ze moeten de imitatie chassis al zover hebben aangepast.

Groetjes

Geplaatst: za 8 nov, 2003 09:50
door Bullit
en het bier!

Geplaatst: za 8 nov, 2003 09:53
door Bullit
BlueDuck schreef:Vergeet ik me daar helemaal de kruipolie te vermelden!!! :oops:
daar probeerde ik op te reageren maar er stonden kennelijk nog 2 berichten op de volgende pagina :oops:

B.

Geplaatst: wo 3 dec, 2003 00:37
door jocira
:lol: HET IS TOCH WAAR.....
as vrijdag ga ik mn chassis op halen en ga dr aan beginnen. Jullie hebben me overtuigd het zelf te gaan doen! 8)
Met 2x 2 rechterhanden en 2 bibberende van mij gaat het Eend-team zelf aan de gang. Met een boel tips van jullie moet het ook zeker lukken. Dr komt een origineel chassis onder en hoop niet al te gek veel trobbels tegen te komen. Het zal wel, heb ik zo links en recht vernomen. Ook heb ik een oefen object een blauwe special. Daar zitten nog wat goeie onderdelen aan maar ik zal niet alles nodig hebben. Maar kan daar niet zoveel schade meer aan richten. Ook wil ik de bodem goed gaan behandelen zodat ik dit eigenlijk maar één keer hoef te doen.
Een paar vraagjes:

:?: is de koets te tillen met 2-3 man
:?: moeten de achterspatborden ook verwijderd worden
:?: kan je de benzinetank ook als eerste verwijderen ivm brand en slijpen
:?: moet het electrisch systeem/bekabeling geheel worden verwijderd
:?: of koppel je het af bij de verbindingen vn de motor

dit zijn nu een aantal vraagjes waarvan ik nu denk hoe aan te pakken...

Groeten

Joop

Geplaatst: wo 3 dec, 2003 00:45
door Duintje
Jocira schreef: :?: is de koets te tillen met 2-3 man
Makkelijk. Met 2 gaat het ook al prima.
Jocira schreef: :?: moeten de achterspatborden ook verwijderd worden
Waarom niet ? Als je het zo grondig gaat doen haal je die ook eraf. Kan je gelijk zien hoe het daarachter eruit ziet en daar ook evt. zaken herstellen.
Jocira schreef: :?: kan je de benzinetank ook als eerste verwijderen ivm brand en slijpen
Je tank kan je er zo onderuit halen als je de bouten los draait. Geen probleem. Handig als de eend op een brug staat ofzo.
Jocira schreef: :?: moet het electrisch systeem/bekabeling geheel worden verwijderd
Alles loshalen van de lampen/motor tot aan het schutbord. Daar oprollen en in een plastic zakje (tegen viezigheid) bevestigen met een tie-rap ofzo
De bekabeling moet dus zover los zodat de koets eraf kan.
Jocira schreef: :?: of koppel je het af bij de verbindingen vn de motor
Nee dus, of snap ik je vraag niet ?

In ieder geval heel veel succes !!!!

Het zal vast wel eens tegenzitten, maar het komt goed.

En achteraf ben je zo trots als een hond met zes lullen dat je dat allemaal zelf gedaan hebt !

Marcel

Geplaatst: wo 3 dec, 2003 00:55
door BlueDuck
Jocira schreef: :?: is de koets te tillen met 2-3 man
:?: moeten de achterspatborden ook verwijderd worden
:?: kan je de benzinetank ook als eerste verwijderen ivm brand en slijpen
:?: moet het electrisch systeem/bekabeling geheel worden verwijderd
:?: of koppel je het af bij de verbindingen vn de motor

dit zijn nu een aantal vraagjes waarvan ik nu denk hoe aan te pakken...

Groeten

Joop
:?: is de koets te tillen met 2-3 man.......JA
:?: moeten de achterspatborden ook verwijderd worden.....NEE, maar als je toch bezig bent.
:?: kan je de benzinetank ook als eerste verwijderen ivm brand en slijpen....Kan wel, maar in principe hoef je daar in de buurt niet echt te slijpen volgens mij, en t is een stuk makkelijker tank eraf schroeven als de koets eraf is.
:?: moet het electrisch systeem/bekabeling geheel worden verwijderd.... NEE
:?: of koppel je het af bij de verbindingen vn de motor...JA, tenzij je de hele koets ook uit elkaar gaat halen om te laten spuiten enzo.

Misschien dat anderen andere meningen hebben over de door mij gegeven antwoorden, maar bij de Charleston hebben we t in grote lijnen zo gedaan. Van t voorjaar hoop ik ook eindelijk eens van start te kunnen gaan met deze klus.

In ieder geval veel succes ermee! En oh ja, een fototoestel erbij, het haynes werkplaatshandboek en de vraagbaak helpt ook een heleboel.
Groetjes, Niels

Geplaatst: wo 3 dec, 2003 16:23
door Punky
hoi Jorica,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de bovenstaande antwoorden.

2 tips:
Ik zou de achterste spatborden eraf halen en misschien moet je de onderste bouten wel eraf slijpen. Bij mij tenminste wel zaten helemaal vast. Controleer goed de koets op deze plek. Willen nog wel eens gaten in zitten. Spreek uit ervaring. :wink:

Als je de tank eronder uit hebt, wat best makkelijk gaat. 4 bouten (zorg wel dat ie leeg is) maak hem dan ook meteen goed schoon. Dat geld eigenlijk voor alle onderdelen. Nu kun je er een keer goed bij. :lol:

Succes en houdt ons op de hoogte. Binnenkort zal ik de foto's van mijn werk eens op mijn site plaatsen. We gaan trouwens vrijdag weer beginnen met de opbouw. Alles wat hard moet zijn is weer hard!!! :lol:

Geplaatst: wo 3 dec, 2003 16:39
door Pieter
En laat de tank buiten staan, plastic zakje met elastiekje om de opening. Als ze binnen staat stinkt het als de pest, ook als ie leeggegoten is.

Geplaatst: zo 7 dec, 2003 22:42
door Lelijke Eend
Een lege tank is makkelijk(er) te doen, maar ik heb er 2 maal een volle tank onderweg geplukt en er weer onder geschroefd. Het is te doen, maarruh, leeg is handiger.

Geplaatst: zo 7 dec, 2003 22:53
door Punky
Pieter schreef:En laat de tank buiten staan, plastic zakje met elastiekje om de opening. Als ze binnen staat stinkt het als de pest, ook als ie leeggegoten is.
Heb ik gedaan en ruik niks hoor.

Heb hem wel eerst helemaal schoongemaakt en uitgespoten met water. Dat benzinepeil geval eruit ehaald hoor.

Geplaatst: zo 7 dec, 2003 22:56
door Lelijke Eend
Wel ervoor zorgen dat alle water er weer uit is voor je em weer monteert en volgooit he !

Geplaatst: ma 8 dec, 2003 00:02
door Punky
Lelijke Eend schreef:Wel ervoor zorgen dat alle water er weer uit is voor je em weer monteert en volgooit he !
Tuurlijk :wink:

Geplaatst: di 9 dec, 2003 22:42
door Hanzzl69
Joop,
twee aanvullingen die ik ergens heb gepikt:

Als je de bekabeling loshaalt is het handig met schilderstape te markeren wat aan wat heeft vast gezeten, zet cijfers of letters bij de stekkers die aan elkaar hebben gezeten.

Doe de schroefjes en boutjes in zakjes en zet er op waar het vandaan kwam. Anders heb je voor je het weet een emmer vol en ga dan nog maars eens zoeken.

Ik heb de klus nog niet gedaan maar dit lijkt mij een hoop tijd te schelen bij het in elkaar zetten. STRUCTUUR!!!

Succes en hou ons op de hoogte (kom je weer eens onder de mensen)

Hanzzl

Geplaatst: di 9 dec, 2003 23:44
door BlueDuck
Hanzzl schreef:Doe de schroefjes en boutjes in zakjes en zet er op waar het vandaan kwam. Anders heb je voor je het weet een emmer vol en ga dan nog maars eens zoeken.
Verkrijgbaar bij de lokale coffeeshop :wink:
Oh ja, ik ga morgen ook n nieuw chassis halen :D :D
Dan hoop ik in januari te kunnen starten zodat ik voor de zomer nog kan gaan rijden!! Jippiejeej 8) 8)