Pagina 2 van 6
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 20:14
door AZL57
Kan allemaal. Ik heb eens een PO-voorbumper laten stralen bij een bedrijf in Landgraaf. Dat ding kwam terug met de carterbeschermings plaat van 2mm dik binnenste buiten gebogen. Wat die gedaan hadden weet ik ook niet. Waarschijnlijk het spul in een straalmachine geflikkerd en daarna gaan lunchen. ??? Die zien me dus nooit meer.
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 21:35
door Jesse
Bougie was echt net van de olie, smeerde het zo met mijn vinger eraf. Kan ook wel kloppen aangezien het blok ook via de labyrintafdichting lekt en de druk veel te hoog is.
@AZL: thanks, kan de naam van dat bedrijf ff niet vinden maar had hen inderdaad op het oog.
lang leve de lamellenschijf
heb je ook helemaal gelijk in, eerst maar eens koets eraf halen zaterdag en kijken waar we het over hebben.
Dat verstand op 0 spreekt me trouwens ook wel aan
Vinden jullie verzinken wel zinnig?
Geplaatst: wo 20 feb, 2008 22:09
door siemen
niet lammelen schijf!
verzinken alleen de koets!
Geplaatst: do 21 feb, 2008 09:02
door Bjorn
over het wel of niet verzinken van de koets zijn de meningen nogal verdeeld... Mijn mening is dat er teveel beweging in de koets zit, en de zinklaag op de meest kritische plaatsen scheurt..(zelf gezien) en/of naden nog steeds open zijn, en je dus nog steeds een penetrerend beschermingsmiddel moet gebruiken.
Je kunt beter de koets van binnen en buiten zorgvuldig behandelen en de nodige gaatjes tbv de afweatering, beluchting en behandeling aanbrengen.
Geplaatst: do 21 feb, 2008 18:49
door siemen
voor het verzinken:
gaten in de bodemplaten boren 9MM
in de kofferbak
kokerbalken!
alles goed door boren! met 9mm doe je dit niet kan je dorpel wel ontploffen!
Geplaatst: do 21 feb, 2008 19:15
door jeroentje
Bjorn schreef:over het wel of niet verzinken van de koets zijn de meningen nogal verdeeld... Mijn mening is dat er teveel beweging in de koets zit, en de zinklaag op de meest kritische plaatsen scheurt..(zelf gezien) en/of naden nog steeds open zijn, en je dus nog steeds een penetrerend beschermingsmiddel moet gebruiken.
Je kunt beter de koets van binnen en buiten zorgvuldig behandelen en de nodige gaatjes tbv de afweatering, beluchting en behandeling aanbrengen.
De laag kan scheuren, maar de bescherming blijft.
http://www.buyten.nl/pages/05_ThvzPC.htm
Dit is even de snelste verklaring die ik kon vinden. Ben je geinteresseerd hierin kan ik het wel even in de juiste termen opzoeken.
Geplaatst: do 21 feb, 2008 19:19
door gillis
siemen schreef:voor het verzinken:
gaten in de bodemplaten boren 9MM
in de kofferbak
kokerbalken!
alles goed door boren! met 9mm doe je dit niet kan je dorpel wel ontploffen!
onder het mom "er bestaan geen domme vragen zeker niet op een forum" het volgende:
snap de gaten in de kokerbalken wel (dan komt het zink spul er ook in) maar waarom gaten in de bodemplaten en kofferbak dat is toch gewoon enkel plaat werk? of bedoel je met kofferbak die "balk" onder de achter bank?
en dan ook de voetenbak toch?
of zijn die 9mm gaten heel ergens anders voor bij het verzinken?
En dat ontploffen…dat gebeurt tijdens het verzink proces?!
Geplaatst: do 21 feb, 2008 20:01
door siemen
zou je geen gaten boren in de hoeken van koets dan blijft er wel een centimeter zink in de hoeken staan! en ja het ontploffen gebeurd bij het verzinkproces
Geplaatst: za 23 feb, 2008 09:47
door Jesse
Geplaatst: za 23 feb, 2008 17:15
door AZL57
Als de kabelboom schoon is hoef je niets te merken. Gewoon op de goede plaats neerleggen en de kleurtjes bij elkaar steken, geen probleem. Zelfs niet bij een DS hoewel die wat meer draadjes heeft

.
Smeerboel is niet zo erg waar vet zit komt geen roest.
Geplaatst: za 23 feb, 2008 22:20
door gillis
ja, daar zit ik binnen kort ook mee, hebben ze de kleuren altijd gelijk gehouden?
heb de "koplamp steun" van een '84 en t blok van een '86 zo ff snel leek de 86-er meer groene kabels te hebben dan de 84-er...
moet er nog aan beginnen maar prettig om te weten.
Geplaatst: za 23 feb, 2008 22:58
door the Nosepicker
Als je de kabelboom uitlegt op de plek waar hij moet komen, zie je bij de meeste kabels al aan de lengtes wat er bij hoort. Het is nl. niet zo dat ze overal veel speelruimte hebben overgelaten.
(Dit zal enorm op de kosten bespaard hebben denk ik: heel veel eendjes x heel veel kleine stukjes kabel die niet gemonteerd hoeven te worden = heel veel geld uigespaard

)
Geplaatst: za 23 feb, 2008 23:24
door gillis
Jesse, viel me even op bij de foto’s
Als ik t goed zie had je een openlucht filter met crea carterontluchting...liep hij er beter op toen hij nog op de weg kon?
had je ook je sproeier aangepast?
Zijn al wat topics over maar even tussen door…
Geplaatst: zo 24 feb, 2008 10:11
door Jesse
@Gillis: Yep merkte wel dat hij beter doortrok met dat K&N-filter. Zoals bij al deze aanpassingen: verwacht geen giga-vooruitgang, maar hij trok wel een stuk beter door. Ik had dat gedaan omdat er het originele luchtfilterhuis kapot was en dit eigenlijk goedkoper was om te maken (en leuker!).
Gisteren nog aardig doorgeklust, alleen niet heel veel spannende dingen te melden voor nu, erg lang zitten klooien om de handrem los te krijgen (zaten geen splitpennen maar soort van kromgeknepen spijkers in de joint), de benzinetank eronder uit te halen en idem voor het stuur. Verder nog wat kleine dingetjes (carb, uitlaat, kentekenplaten

).
A propos stuur: om het helemaal los te maken onderaan (op het rondsel?), daar kun je bijna geen slag maken met een sleutel en met een dop kom ik er niet tussen. Zijn daar nog handigheidjes voor?
Geplaatst: zo 24 feb, 2008 16:54
door AZL57
Voor het stuurrondsel een doppenset met een heel lang verlengstuk dan kun je van naast de auto draaien en het binnen tegenhouden met een steek- of ringsleutel.