Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 7 mar, 2008 16:43
door AZL57
carburateur lijkt me niet zo'n goed idee, dit is zacht materiaal en je wilt ook niet dat er polijst middel in de interne kanaaltjes van de carburateur achterblijft denk ik.
Voor de rest een interessant apparaatje

verzinkerij
Geplaatst: do 27 mar, 2008 16:21
door herbie0007
Het heeft even geduurd maar nu zijn de spullen eindelijk naar de verzinkerij om geel te maken. Afgelopen zaterdag heb ik de koppen opgehaald zijn geglaspareld en gereviseerd nieuwe kleppen en zetels. geschikt voor loodvrij. Dat koste mij 350 euro zonder bon. Een heel bedrag.
Hoop volgende week de spullen terug te krijgen dan kan ik het weer gaan opbouwen.
Groeten herman
Het polijsten gaat op zich wel goed maar duurd erg lang. Ik denk dat ik de keramische korrels een keer vervang voor roestvast stalen korrels
de korrels zijn vrij groot dus makkelijk te verwijderen (eigenlijk kleine staafjes) Heb nog even geen foto's
Herman
Edit Jeroen-citroen: Van 2 berichten 1 gemaakt
Blok plaatsen
Geplaatst: do 8 mei, 2008 23:27
door herbie0007
Het is weer even geleden dat jullie wat gehoord hebben.Maar iedereen is wel eens druk ik ook. Maar vandaag ben ik begonnen met het plaatsen van de motor in de lomax. Van de verdere asemblage heb ik ook nog foto's. Als ik zo ver ben zet ik ze online op hyves. Eerst maar even verder knutselen.
En hopen dat ik hem aan de gang krijg deze week.
Groetjes Herman
Revisie
Geplaatst: zo 25 mei, 2008 15:34
door herbie0007
Het blok zit inmiddels in de Lomax en heeft zijn eerste 100 km gereden.
Moet nog wel wat afstellen zo tikken de kleppen aan een kant en als ie warm word zo'n 100 graden in het carter dan loopt ie stationair wat moelijk. En als je gas geeft dan pakt hij niet goed op. verder ben ik heel tevreden. ik heb dus nu een 600 blokje aan de 400 versnellingsbak hangen (ja die met de trommelremmen) Het plaatsen ging niet helemaal vanzelf. Zo ging de schroefdraad van de aftapplug stuk . Zit nu een bus in die ik van een m20 bout hebt gemaakt. de uitlaat paste niet meer. En het ergste tijdens het proefdraaien kwam er heel veel olie uit de keerring achter het vliegwiel. Deze zat dus niet goed en in de vraagbaak staat dus niet de goede info. Ik heb dus een nieuwe moeten plaatsen. Ook waren er twee polijstkorrlels in de carburateur blijven steken precies in de bijde kanalen van de sproeiers Verder ben ik best tevreden veel trekkracht er gebeurd nu tenminste iets vooral als de tweede trap bijkomt dan gromt ie lekker. Heb op hyves weer wat plaatjes bijgezet.
Groeten Herman
Geplaatst: zo 25 mei, 2008 16:53
door dyane_maniac
AZL57 schreef:Natuurlijk, daarmee wordt de auto sterker maar wel langzamer dan een normale 2cv6 bak, het snelste wordt ie met een dyanebak.
dyane heeft een hogere top door een langere 4, qua optrekken in de 1,2 en 3 is dit meen ik gelijk aan die van een 2cv bak uit een 6je, met een bak uit een 4tje kun je heel snel optrekken maar top is idd lager. ik weet iemand die bakken reviseert en aanpast qua optrek vermogen, top ed. bij interesse stuur maar een pm
versnellingsbak
Geplaatst: zo 25 mei, 2008 17:58
door herbie0007
Met je lomax hoef je niet zo hard te rijden, althans ik niet dus ik ga voor de trekkracht.
Herman