Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 4 mar, 2008 11:21
door backfire
Bij de achterbank is de beste locatie voor gewichtsverdeling. Gewicht is natuurlijk afhankelijk van soort accu en je gewenste actieradius. Maar ga er wel van uit dat een electrische aandrijving je zo 4000 euro's gaat kosten!

Geplaatst: do 22 dec, 2011 02:50
door duckdriver99999
Bjorn schreef:
Robbert. schreef:wat is nu een eend met elektro motor. Dat 2 cilinder gebrul is toch het allermooiste aan de hele auto!?!
sterker nog, bij zo'n auto is dat het enige wat mooi is.. (maar da's natuurlijk mijn eigen bescheiden mening...)
Met een elektro motor betalen we geen belasting, volgens Wegenbelasting berekenen. Terwijl een hybride alleen maar als lichter (125 kilo) wordt gezien door de belastingdienst. In de meeste electrische auto's schijnen ze trouwens weer motorgeluid te maken, dus dat gebrul kan ik er zo wel bij krijgen.

Geplaatst: do 22 dec, 2011 17:45
door Peter v G
De wegenbelasting voor een 2CV is al niet erg veel, om daar nu een hele ombouw voor te doen?!? Daarbij verwacht ik dat de wegenbelasting met een paar jaar verleden tijd is. (Niet gebaseerd op enige relevante informatie overigens.)

Maar waarom niet een goedkope (nieuwe) auto aanschaffen en deze ombouwen naar elektrisch. Zo'n C1 ofzo??

Geplaatst: vr 23 dec, 2011 07:20
door Kulio
Backfire schreef dat een electrische aandrijving zo'n 4000 Euro zal gaan kosten. Soortgelijke projecten op Eend en Dyane gingen echter voor ruim boven de 10000 Euro....

Patrion

Geplaatst: wo 4 jan, 2012 14:00
door Le Patron
Probleem is inderdaad om een kenteken te krijgen, je verandert te veel nl 2/3.

Wel leuke projecten.

Afbeelding

Re: Patrion

Geplaatst: wo 4 jan, 2012 16:47
door supercees
Le Patron schreef:Probleem is inderdaad om een kenteken te krijgen, je verandert te veel nl 2/3.
is dat niet op te lossen door eerst een burton te bouwen, die te laten keuren en dan weer 1/3 te veranderen, in dit geval de motor?

Re: Patrion

Geplaatst: do 5 jan, 2012 08:56
door Le Patron
supercees schreef:is dat niet op te lossen door eerst een Le Patron te bouwen, die te laten keuren en dan weer 1/3 te veranderen, in dit geval de motor?
Nee dat staan ze niet toe, je hebt dan geen 2/3 van het oorspronkelijke meer.

Geplaatst: do 5 jan, 2012 11:14
door Thijs
Ik sprak laatst een Buggy-eigenaar die bij hoog en bij laag volhield dat het wel zo werkte....
Ik heb hem maar in de waan gelaten want het is dus inderdaad niet zo.

Wat ik me wel een beetje afvraag is wat er zou gebeuren als je een ingevoerde kitcar zou ombouwen....

datum

Geplaatst: do 5 jan, 2012 11:40
door Le Patron
Om precies te zijn mag je de kitcar wel ombouwen, maar dan moet je voldoen aan de eisen van de datum dat de 2cv een kitcar is geworden.

Met andere woorden normaal bouw je bv een 1985 2cv om dan gelden de eisen van 1985.

Maar als je daar een kitcar van gemaakt hebt bv in 2005 en die maak je elektrisch, dan moet je voldoen aan de eisen van 2005! En dat valt niet mee zoals bekend.

De VW buggy is al van vroeger, dus makkelijker als je een kever van 1972 omgebouwd hebt in 1985, moet je als je deze elktrisch maakt aan de eisen van 1985 voldoen.

Buitenland is altijd een moeilijk of juist makkelijker verhaal, vaak is hier geen antwoord op bij navraag, en is het gewoon proberen.

Bovenstaande van bron RDW.