Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 29 feb, 2008 23:18
door TB
Ligt er ook aan wat er nodig is om te reviseren. Zo waren er bij mijn cilinderkoppen 2 kleppen prima in orde en 2 werden er vervangen. Dat scheelt dus ook centjes, want iets dat goed is hoeft niet vervangen te worden. Klepgeleiders waren bij mij ook prima in orde, alleen de zetels zijn wel aangepakt.

Geplaatst: za 1 mar, 2008 08:24
door Bertje Beige
Ja, maar als ik weet niet hoe ik ze demonteren moet.....

Geplaatst: za 1 mar, 2008 10:43
door TB
Dat is niet moeilijk, maar je hebt het juiste gereedschap nodig, een klepveer tang die erop past. Hazet heeft een helemooie in het assortiment.

Geplaatst: za 1 mar, 2008 11:36
door Peter v G
En in het geval dat de klepverentangwinkel dicht of uitverkocht is;

Ik heb een "U" gemaakt welke past op de bovenzijde van de veer. Met een lijmtang de (Draaier op de klep en de tang op het "Utje") de veer ingedrukt. De borgspietjes komen dan los en kunnen verwijdert worden. Tang weer losdraaien en de boel komt veilig los.

Geplaatst: za 1 mar, 2008 12:08
door wouter87
Jetten in Schinnen

Geplaatst: za 1 mar, 2008 12:32
door TB
Peter v G schreef:En in het geval dat de klepverentangwinkel dicht of uitverkocht is;

Ik heb een "U" gemaakt welke past op de bovenzijde van de veer. Met een lijmtang de (Draaier op de klep en de tang op het "Utje") de veer ingedrukt. De borgspietjes komen dan los en kunnen verwijdert worden. Tang weer losdraaien en de boel komt veilig los.
Is ook een optie. Probleem zit m vaak in het bekje dat erbij wodt geleverd. Omdat de kleppen in een 2cv cilinderkop schuin staan, past het bekje er vaak niet op. Zelf wat maken is dan een mooie oplossing.

Geplaatst: za 1 mar, 2008 14:13
door AZL57
Ik heb de tang van Draper, goed en niet te duur.

Geplaatst: di 4 mar, 2008 20:30
door Bjorn
wouter87 schreef:jawel volledig nagekeken en bijna alles vervangen
NIet dat je moet twijfelen aan je koppen hoor, maar als ik alleen de aanschaf van 4 kleppen tel, 4 zetels, 4 geleiders en seals zit ik al boven de 90 euro ? dan heb ik de arbeid nog niet geteld..
Ik denk dat bij jou de kleppen opnieuw zijn ingeslepen en de seals vervangen en daar houdt het wel een beetje bij op denk ik..

Niet dat ik wil stoken overigens hoor. Maar de term revisie wordt nogal eens ten onrechte gebruikt. Er zit nogal een verschil tussen een echte koprevisie en het " opleuken" van je koppen. Bij een gehele koprevisie zijn je koppen echt weer klaar voor de volgende 200.000km.

Ik ben vorig jaar eens naar een eend wezen kijken waar naar zeggen van de eigenaar een gereviseerde motor in zou zitten.. Na doorvragen bleken inderdaad de zuigerveren te zijn vervangen... :(

Geplaatst: wo 5 mar, 2008 10:12
door wouter87
nou ik heb toch echt een bakje met alle dingen die eruit zijn gehaald. en geloof me das best wat. en ook drie kleppen dus... (maar goed einde discussie als die er al zou zijn ;) )

Geplaatst: do 6 mar, 2008 17:20
door Bertje Beige
Nou, de revisie van mijn 2e kop kostte €47.50, en voor dat geld zijn de kleppen geschuurd en de seals vervangen!

Geplaatst: do 6 mar, 2008 17:55
door backfire
waarschijnlijk is het schuren van de klep duurder als een nieuwe :?

Geplaatst: do 6 mar, 2008 21:41
door TB
Nieuwe klep is iets tussen de 10 en 20 euro dacht ik.