Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 15:45
door Lelijke Eend
Die HZ is echt supertof Supercees ! Bedankt voor je verhaal.

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 21:27
door olaf van hove
heb de papieren van denemarken idd.
dus gewoon een afspraak maken met RDW en laten komen.
een nieuw chassie kopen is dus wel slim om te doen?
dank voor je reactie!
vr. groet Olaf

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 21:31
door olaf van hove
Ging geloof ik iets fout bij verzenden, nog maar een keer dan:

dank voor je reacties,
ga dan maar geoon een afspraak maken met RDW man, welke is bij jou geweest?
mogelik kan die ook mij van dienst zijn...
dan koop ik ook een nieuw chassie..
ik heb er weer wat meer vertrouwen in
vr. dank Olaf

Geplaatst: zo 23 mar, 2008 22:22
door backfire
Of je dat helpt weet ik niet maar hij heet Marco (of Marko) en was via de RDW in den Bosch. Kost wel 100 euro om langs te laten komen om een identiteitsonderzoek te laten verrichten en daarna krijg je ook nog inslag voor 84 euro. Maar voor 100 Euro krijg je je spullen niet bij de RDW.

CHASSIE NR UIT 73 HAND GESLAGEN..

Geplaatst: ma 19 mei, 2008 20:10
door olaf van hove
Hallo beste forum leden,

Ik heb al eens eerder wat vragen gehad over mijn mehari.
Onder andere over het vinden van mijn chassis nr.
Na het vinden van het nummer, allen dank hiervoor!
Ben ik naar de RDW gegaan om mijn mehari in te voeren uit Denemarken.
Dit zat niet mee!!!
De keurmeester vertelde mij dat het met de hand was ingeslagen, dit had gewalst moeten zijn.
Nu heb ik ook gehoord dat ze chassis nummers van mehari's uit '73 nog niet inwasten. Maar dat ze de nummers later met de hand insloegen. Omdat simpelweg de wet voor chassis nummers veranderde.
Wie kan mij helpen met dit probleem!
Op het moment kan ik mijn mehari niet invoeren, ze gaan niet akkoord.
Wel zijden ze, als ik bewijs kon tonen van andre mehari's met ook handgeslagen chassis nummers, dan zouden ze als nog akkoord gaan.

vriendelijk dank.
olaf

Geplaatst: zo 18 jan, 2009 00:29
door siemen
ik heb ook zo'n probleem bij mijn azu.
ook geen chassis nummer echter alleen een plaatje die vast geschroeft zit! ik neem aan dat dat het chassis nummer is.
het probleem is echter dat ik geen papieren meer bij de auto heb! wel een aankoop formulier en het typeplaatje en chassis nummer!
kan ik dan zo naar de rdw?

Geplaatst: zo 18 jan, 2009 09:05
door marcopr
Siemen dat is aardig. Er is al veel over geschreven. Geen papier en geen chassis nummer is lastig.
Belangrijk is dat het plaatje niet los is geweest, de auto niet uit elkaar, kortom dat de auto als eenheid onmiskenbaar is. Vraag bij citroen Nederland een bewijs aan dat deze wagen ooit gebouwd is, dat er bij die serie geen nummers wereden geslagen. Neem allle documentatie mee.
Verzamel zo veel mogelijk info.
Succes :shock:

Geplaatst: ma 19 jan, 2009 09:20
door Gerard2cv
Siemen,Je schrijft over een AZU,daar staat het ingeslagen chassisnummer
voor onder de rechterstoel in het chassis,Flink met een staalborstel schoon
maken en evt de cijfers en letter wat ophalen

Geplaatst: wo 19 mei, 2010 21:22
door brammie
hoe staat het met de 69er mehari uit dit verhaal?
zijn de papieren al rond of is iedereen afgehaakt

trouwens in mijn mehari zit het chassis nr ook op een plaatje met twee parkers vast

Geplaatst: do 20 mei, 2010 20:07
door bartje2212
hoe kan het toch dat de rdw zo divers op dezelfde problematiek reageert? Als blijkt dat nrs met de hand werden ingeslagen en zij vinden dat dat niet juist is dan moet je maar aan gaan tonen dat dat destijds echt zo gedaan werd. Bij mijn eend konden ze destijds niets van het 3/4 chassisnr maken en ook het motornr en baknr was niet herleidbaar. Dat ik juiste papieren en typeplaatje had hielp geen zier. " het wordt helaas een mooie plantenbak voor in de tuin".
Dus ik heel braaf maar ander chassis en bijbehorende papieren gekocht... :evil:

Geplaatst: do 20 mei, 2010 20:22
door duckie
Dat gedoe met de hand inslagen snap ik nu helemaal niet in Nederland. Ik heb bij mij in Belgiƫ bij een eendengarage een nieuw chassis gekocht en zij hebben zelf het nummer ingeslagen met de hand. Hypothetisch gezien als ik dus mijn papier van herinslag kwijtspeel, dan kan die wagen nooit meer in Nederland ingevoerd worden. Of heb ik het ergens verkeerd voor? (Niet dat ik van plan ben de auto te verkopen, maar in theorie ...)

Geplaatst: do 20 mei, 2010 21:08
door Chinco
duckie schreef:Hypothetisch gezien als ik dus mijn papier van herinslag kwijtspeel, dan kan die wagen nooit meer in Nederland ingevoerd worden. Of heb ik het ergens verkeerd voor? (Niet dat ik van plan ben de auto te verkopen, maar in theorie ...)
Erger nog, voorheen was dit in NL ook zo, maar dan onder toezicht van de Douane. Een ieder die het bewijsje van de Douane kwijt is, is nu mooi zuur, want een handingeslagen nummer.

En nee, daar zijn we niet blij mee, maar het wordt er niet anders van.

@Olaf: in die tijd WERDEN de nummers met de hand ingeslagen, mijn Dyane van 1970 heeft het en het Ami Super chassis dat ik heb staan heeft het ook.

@Gerard2cv: hoe kun je de letters wat ophalen?

Geplaatst: do 20 mei, 2010 21:25
door supercees
Chinco schreef: @Gerard2cv: hoe kun je de letters wat ophalen?
met een staalborstel alles goed schoonmaken, dan verven, kleur maakt niet uit, dan schuren met schuurpapier om een blokje kurk of hout, zodat alle verf er weer afgaat, behalve in de dieper liggende cijfers en letters.