Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 11 mar, 2008 15:39
door FmXXX-STanie
okee maar ik heb wel een idee welke je er op moet doe want duckhunt had ook langere trekstangen..
ik denk dat ik die gweoon hebben moet...

maar eerst ga ik het zo proberen..
en dan rij ik over een maand wel naar duckhunt..
en dan koop ik daar wel allerlei spullen die ik nodig heb...

weet jij trouwens nog iemand met een ribbel kap ??

die moet ik nog hebben om mijn eend kompleet te maken..



MvGr STan

Geplaatst: di 11 mar, 2008 18:53
door Tom Duckpower
Spookeend schreef:De grond raak je toch wel, als je je schokbrekers niet aanpast/vervangt door betere.
En als je het echt goed wilt doen nog een setje stuggere veren.


Mijn eend staat ook niet extreem laag voor, maar heb net als Spookeend Avo schokdempers. Je merkt het verschil behoorlijk. Voorheen kwakte de neus nogal eens op het asfalt. Maar dat komt ook denk ik doordat ik een Dakar bumper heb, welke wat verder voor de eend uitsteekt en daardoor wat eerder het wegdek raakte.

Wil je echt extreem extreem laag, zoals Stan wilt 5cm van de grond, dan kom je uit bij channelen. Kijk maar eens op Snail om wat channel projecten te bekijken.

Geplaatst: di 11 mar, 2008 21:08
door TimVS
Als je hem wl verlagen, maak dan dat uw cardans +/- horizontaal staan. dan gaat hij ook nog het snelst.

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 14:25
door FmXXX-STanie
Pelt schreef:Als je hem wl verlagen, maak dan dat uw cardans +/- horizontaal staan. dan gaat hij ook nog het snelst.
hoe bedoel je ??

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 15:27
door Spookeend
dat je aandrijfassen dan horizontaal liggen, dus minder weerstand hebben vanwege de "gewrichten" zeg maar.

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 16:17
door FmXXX-STanie
Spookeend schreef:dat je aandrijfassen dan horizontaal liggen, dus minder weerstand hebben vanwege de "gewrichten" zeg maar.
dus is dat goed of slecht ??
ik neem aan dat het goed is..

mat hoe krijg ik nou die trek stangen los..
de bestuurderskant zit helemaal vast bijde ??

en wat voor schokbrekers moet ik hebben als ik ga verlagen ?

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 16:35
door Spookeend
stoken, olie, stoken enz enz, op den duur komen ze los. Grip tang op de stang, griptang op het trekoog, en voorzichtig met veel kracht heen en weer bewegen, hij moet een keer los. Over het algemeen gaat los wel, vast wil meestal wat minder goed.

Als je ze dan helemaal los hebt, goed schoon maken, in de kopervet zetten en weer op de jusite hoogte zetten. Dan krijg je ze de volgende keer wel weer los.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 18:13
door björn
en voor de schokbrekers kun je ff kijken op topic EVO's
of zelf de oli in je sckokbrekers vervangen met dikkere oli

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 19:26
door backfire
En als je het dan echt goed wilt doen, kortere veren en 175% uprated.

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 19:30
door Spookeend
En als je het echt goed wilt doen, zoek je op

AVO, en niet op EVO, Björn, :twisted:

Dat met die uprated springs, dat gaat nog wat worden hier.

Succes

Greatnix Spookeend

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 20:02
door björn
oeps :lol:
ja avo bedoel ik

ja ik ben ook beniewd naar die stugere springs :twisted:

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 21:56
door thomaaas
FmXXX-STanie schreef:
Spookeend schreef:dat je aandrijfassen dan horizontaal liggen, dus minder weerstand hebben vanwege de "gewrichten" zeg maar.
dus is dat goed of slecht ??
ik neem aan dat het goed is..

mat hoe krijg ik nou die trek stangen los..
de bestuurderskant zit helemaal vast bijde ??

en wat voor schokbrekers moet ik hebben als ik ga verlagen ?
waar ligt sellingen ik ken t niet als t in de buurt is kom k wel langs om te helpe, maar t klinkt alsof t ergens in t zuide ligt ofzo

Geplaatst: vr 14 mar, 2008 23:54
door Punky
Na het stoken wel blussen met kruipolie en wachten tot alles is afgekoeld, dan is de kans op breuk van de trekstang het kleinste. en kruipolie heeft de tijd nodig om in te trekken. :wink:
En gebruik echte kruipolie. Ik heb zelf goeie ervaringen met WD40.

Geplaatst: za 15 mar, 2008 12:36
door FmXXX-STanie
thomaaas schreef:
FmXXX-STanie schreef:
Spookeend schreef:dat je aandrijfassen dan horizontaal liggen, dus minder weerstand hebben vanwege de "gewrichten" zeg maar.
dus is dat goed of slecht ??
ik neem aan dat het goed is..

mat hoe krijg ik nou die trek stangen los..
de bestuurderskant zit helemaal vast bijde ??

en wat voor schokbrekers moet ik hebben als ik ga verlagen ?
waar ligt sellingen ik ken t niet als t in de buurt is kom k wel langs om te helpe, maar t klinkt alsof t ergens in t zuide ligt ofzo
euhm sellingen ligt in groningen..
tenhoogte van heerenveen en dan richting de duitsegrens..

ik zou het erg leuk vinden als je zou willen helpen..

MvGr STan