het ik-heb-m'n-uitlaat-verbouwd-topic
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik zal van de week wel even wat meer pix maken. Ook bij Bart zijn eend, maar die maakt wel echt een takkeherrie, hahahaha
Wat ook een mooi effect geeft, zeker als je je wagen gaat belasten (doortrekken) is een open luchtfilter. Zal ik ook nog wel wat over posten.
Greatnix Spookeend
Wat ook een mooi effect geeft, zeker als je je wagen gaat belasten (doortrekken) is een open luchtfilter. Zal ik ook nog wel wat over posten.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Mijn uitlaatverleden:
Originele 1ste demper en Burton tweede demper. Iets meer herrie, maar nog erg bescheiden.
Originele eerste demper en dan dikkere diameter pijp en Cherry-Bomb. Leuk rauw geluidje, maar tijdens langdurige ritten wel wat vermoeiend.
Daarna Y-pijp en gecombineerd met bovengenoemde 2de dempers, maar dat geeft een takkuh geluid. Te hoog te veel knetter. Met de Cherry-bomb krijg je trouwens ook veel veroordelende blikken met vorbijgangers.
Nu dus een Y-pijp met originele 2de demper. Maakt een geinig geluidje en niet te hard dat het storend wordt op de snelweg.
Open luchtfilter draagt (zoals genoemd door Spookeend) leuk bij aan het motorgeluid en als je voor herrie gaat zeker de moeite waard om te vervangen. Met name als de tweede trap opengaat.
Dit heb ik dus nu:

Originele 1ste demper en Burton tweede demper. Iets meer herrie, maar nog erg bescheiden.
Originele eerste demper en dan dikkere diameter pijp en Cherry-Bomb. Leuk rauw geluidje, maar tijdens langdurige ritten wel wat vermoeiend.
Daarna Y-pijp en gecombineerd met bovengenoemde 2de dempers, maar dat geeft een takkuh geluid. Te hoog te veel knetter. Met de Cherry-bomb krijg je trouwens ook veel veroordelende blikken met vorbijgangers.
Nu dus een Y-pijp met originele 2de demper. Maakt een geinig geluidje en niet te hard dat het storend wordt op de snelweg.
Open luchtfilter draagt (zoals genoemd door Spookeend) leuk bij aan het motorgeluid en als je voor herrie gaat zeker de moeite waard om te vervangen. Met name als de tweede trap opengaat.

Dit heb ik dus nu:

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
dus als ik het goed begrijp uit een aantal reacties van dit topic
als je uitlaat buis dikker hebt heb je een zwaarder geluid ??
hmm dan moet ik maar eens opzoek naar een lantarenpaal buis
hahahaa nee grapjee..
maar bij welke diameter word je geluid echt te gruwelijk ??
als je uitlaat buis dikker hebt heb je een zwaarder geluid ??
hmm dan moet ik maar eens opzoek naar een lantarenpaal buis

hahahaa nee grapjee..
maar bij welke diameter word je geluid echt te gruwelijk ??
Wie niet Snell is,
Is Laag..
rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)
Is Laag..
-
- Veelvuldig poster
hoe langer de pijp, hoe lager het geluid.
hoe groter de diameter van de pijp, hoe lager het geluid.
hoe korter de pijp, hoe harder de herrie.
de uitlaatgassen hebben bij het verlaten van de motor een temperatuur van tussen de 500 en 800 graden. deze gassen zetten enorm uit zodra ze in de buitenlucht komen, dit heeft een geluidsgolf tot gevolg. 1 van de taken van de uitlaat is de gassen af te koelen voor ze in de buitenlucht komen.
hoe groter de diameter van de pijp, hoe lager het geluid.
hoe korter de pijp, hoe harder de herrie.
de uitlaatgassen hebben bij het verlaten van de motor een temperatuur van tussen de 500 en 800 graden. deze gassen zetten enorm uit zodra ze in de buitenlucht komen, dit heeft een geluidsgolf tot gevolg. 1 van de taken van de uitlaat is de gassen af te koelen voor ze in de buitenlucht komen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
dat gaan vlammen en knallen worden..
mijn carb is te rijk afgesteld en daardoor komen er onverbrande gassen in mijn uitlaat zodat mijn achter deur en achterspatbord zwart en verbrand zijn...
nu met deze pijp deze is vrij dik binnen diameter van 5.5 cm over de gehele lengte van de uitlaat met een demper die nog iets groter is..
iemand enig idee hoe zoon geluid daar uit komt ??
mijn carb is te rijk afgesteld en daardoor komen er onverbrande gassen in mijn uitlaat zodat mijn achter deur en achterspatbord zwart en verbrand zijn...
nu met deze pijp deze is vrij dik binnen diameter van 5.5 cm over de gehele lengte van de uitlaat met een demper die nog iets groter is..
iemand enig idee hoe zoon geluid daar uit komt ??
Wie niet Snell is,
Is Laag..
Is Laag..
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
ik had eerst een y stuk voor en verder gewoon een pijp naar achter. geen demper dus. ik had weinig last van het geluid maar de omstanders vonden het iets minder. de politie had er geen moeite mee. het was iig echt een lekker zwaaur geluid. dat door 2 pijpen door de achter bumper naar buiten gingen.
omdT ik toch schrik kreeg van de politie (door een of ander verhaal op de tv) heb ik toch maar weer de orginele 1ste demper geplaats. en de rest een open pijp.
lekker geluidje. bij de 4000 toeren knettert hij even en de rest komt er een laag geluid uit. het is gewoon een v8 !!
als je gewoon een open spruitstuk hebt, heb je ook een mooi geluidje. op de trug weg van de nationale 2cv meeting in duinkerken is mijn uitlaat voor de eerste demper los getrilt. (nog 216 km te gaan). er kwam een dik harley davidson geluidje uit.
je werd er wel doof van en ik was blij toen ik um op de oprit weer uit kon zetten. je had de mensen onderweg eens moeten zien kijken.
mijn bestel is nog orgineel. en dat blijft nog wel even.

omdT ik toch schrik kreeg van de politie (door een of ander verhaal op de tv) heb ik toch maar weer de orginele 1ste demper geplaats. en de rest een open pijp.
lekker geluidje. bij de 4000 toeren knettert hij even en de rest komt er een laag geluid uit. het is gewoon een v8 !!
als je gewoon een open spruitstuk hebt, heb je ook een mooi geluidje. op de trug weg van de nationale 2cv meeting in duinkerken is mijn uitlaat voor de eerste demper los getrilt. (nog 216 km te gaan). er kwam een dik harley davidson geluidje uit.
je werd er wel doof van en ik was blij toen ik um op de oprit weer uit kon zetten. je had de mensen onderweg eens moeten zien kijken.
mijn bestel is nog orgineel. en dat blijft nog wel even.

https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!