Pagina 2 van 4

Geplaatst: za 10 mei, 2008 01:04
door siemen
ik vind die uitlaad van supercees SUPER mooi bedacht!

Geplaatst: za 10 mei, 2008 01:58
door thomaaas
Ja lache ding is dat :lol:

Maar die van Spookeend lijkt mij ook wel wat, ook meer wat voor mij, hehe 8)

Geplaatst: za 10 mei, 2008 07:59
door Spookeend
ik zal van de week wel even wat meer pix maken. Ook bij Bart zijn eend, maar die maakt wel echt een takkeherrie, hahahaha

Wat ook een mooi effect geeft, zeker als je je wagen gaat belasten (doortrekken) is een open luchtfilter. Zal ik ook nog wel wat over posten.

Greatnix Spookeend

Geplaatst: za 10 mei, 2008 08:43
door Punky
Mijn uitlaatverleden:

Originele 1ste demper en Burton tweede demper. Iets meer herrie, maar nog erg bescheiden.
Originele eerste demper en dan dikkere diameter pijp en Cherry-Bomb. Leuk rauw geluidje, maar tijdens langdurige ritten wel wat vermoeiend.
Daarna Y-pijp en gecombineerd met bovengenoemde 2de dempers, maar dat geeft een takkuh geluid. Te hoog te veel knetter. Met de Cherry-bomb krijg je trouwens ook veel veroordelende blikken met vorbijgangers.
Nu dus een Y-pijp met originele 2de demper. Maakt een geinig geluidje en niet te hard dat het storend wordt op de snelweg.

Open luchtfilter draagt (zoals genoemd door Spookeend) leuk bij aan het motorgeluid en als je voor herrie gaat zeker de moeite waard om te vervangen. Met name als de tweede trap opengaat. :lol:

Dit heb ik dus nu:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: za 10 mei, 2008 09:01
door DUKW
ik heb aan allebij de kanten een uitlaat. vind het zelf een mooi geluid maken als die moet trekken de tunnel uit bijvoorbeeld. je weet niet wat der gebeurt :D en bij gas los lekker soort van gerommel uit de uitlaat
Afbeelding
Afbeelding

en inderdaar een open lucht filter voegt der nog een extra geluid aan toe


greets dukw

Geplaatst: za 10 mei, 2008 11:46
door thomaaas
mooie dubbele pijp :D

Geplaatst: za 10 mei, 2008 11:53
door gerard560
Kulio schreef:Wat is er zo leuk aan een "sportief" geluid? Ik zoek een uitlaat die je zo min mogelijk hoort. Hoe doe je dat?
dit oin je pijpje duwen hoor je niets meer
pannenspons bij de eerste de beste blokker
Afbeelding

mvg gerard

Geplaatst: za 10 mei, 2008 12:06
door thomaaas
kun je r dan nog wel mee rijden?

Geplaatst: za 10 mei, 2008 14:30
door FmXXX-STanie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb mijn voorste demper ertussenuit gehaald..

nu zoek ik nog een pijp van 2.5 meter naar achter zodat ik mijn oude open sebring demper er op zetten kan :P

Geplaatst: za 10 mei, 2008 14:30
door björn
hey ik lees nu je reactie
ja komzeker naar de waggel

Geplaatst: za 10 mei, 2008 14:50
door FmXXX-STanie
dus als ik het goed begrijp uit een aantal reacties van dit topic
als je uitlaat buis dikker hebt heb je een zwaarder geluid ??

hmm dan moet ik maar eens opzoek naar een lantarenpaal buis :lol: :lol: :lol:
hahahaa nee grapjee..

maar bij welke diameter word je geluid echt te gruwelijk ??

Geplaatst: za 10 mei, 2008 15:17
door supercees
hoe langer de pijp, hoe lager het geluid.
hoe groter de diameter van de pijp, hoe lager het geluid.
hoe korter de pijp, hoe harder de herrie.

de uitlaatgassen hebben bij het verlaten van de motor een temperatuur van tussen de 500 en 800 graden. deze gassen zetten enorm uit zodra ze in de buitenlucht komen, dit heeft een geluidsgolf tot gevolg. 1 van de taken van de uitlaat is de gassen af te koelen voor ze in de buitenlucht komen.

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 00:13
door FmXXX-STanie
dat gaan vlammen en knallen worden..
mijn carb is te rijk afgesteld en daardoor komen er onverbrande gassen in mijn uitlaat zodat mijn achter deur en achterspatbord zwart en verbrand zijn...

nu met deze pijp deze is vrij dik binnen diameter van 5.5 cm over de gehele lengte van de uitlaat met een demper die nog iets groter is..

iemand enig idee hoe zoon geluid daar uit komt ??

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 00:53
door joe_catchou
braambaramm bambambambrrrrombom brrroooombrambalaram bambamboooombrrroooombarrambararam

ik vermoed zo iets in die stijl

;-) ;-)
:-p

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 19:52
door theo-2cv
ik had eerst een y stuk voor en verder gewoon een pijp naar achter. geen demper dus. ik had weinig last van het geluid maar de omstanders vonden het iets minder. de politie had er geen moeite mee. het was iig echt een lekker zwaaur geluid. dat door 2 pijpen door de achter bumper naar buiten gingen.
omdT ik toch schrik kreeg van de politie (door een of ander verhaal op de tv) heb ik toch maar weer de orginele 1ste demper geplaats. en de rest een open pijp.

lekker geluidje. bij de 4000 toeren knettert hij even en de rest komt er een laag geluid uit. het is gewoon een v8 !!

als je gewoon een open spruitstuk hebt, heb je ook een mooi geluidje. op de trug weg van de nationale 2cv meeting in duinkerken is mijn uitlaat voor de eerste demper los getrilt. (nog 216 km te gaan). er kwam een dik harley davidson geluidje uit.
je werd er wel doof van en ik was blij toen ik um op de oprit weer uit kon zetten. je had de mensen onderweg eens moeten zien kijken.

mijn bestel is nog orgineel. en dat blijft nog wel even.

Afbeelding
Afbeelding