Nieuw project: restauratie 2cv6 Club 1987
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Mooi chassis is dat van Franzose he? Ik vond het bijna zonde om hem eronder te zetten bij mij!
Als het goed is, is het type goedgekeurd!
(althans bij mij wel!
)
Leuk eendje voor dagelijks gebruik! Leuk dat je ook alles zelf last, dat scheelt een hele hoop! Het jeukt behoorlijk om weer met een nieuw projectje te beginnen als ik je verslag zo lees! SUPER!
En ze blijven leuk hé? Die rode Club-eendjes!

Succes er mee!

Leuk eendje voor dagelijks gebruik! Leuk dat je ook alles zelf last, dat scheelt een hele hoop! Het jeukt behoorlijk om weer met een nieuw projectje te beginnen als ik je verslag zo lees! SUPER!
En ze blijven leuk hé? Die rode Club-eendjes!

Succes er mee!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
Wat een werk zeg om dat linkerzijpaneel (onderkant 3e zijruitje + staartstuk) + binnenscherm er netjes in te krijgen. Maar het zit er al aardig in nu.
Als ik zo bekijk wat ik allemaal aan het koetsje heb gedaan tot nu toe, dan vraag ik me af of ik niet beter een ander koetsje had kunnen opzoeken waar minder werk aan zat. Maar goed, deze wordt ook weer helemaal hard. Het achterpaneel (waar kenteken en achterlichten op komen) wordt ook nog vervangen.
Als ik zo bekijk wat ik allemaal aan het koetsje heb gedaan tot nu toe, dan vraag ik me af of ik niet beter een ander koetsje had kunnen opzoeken waar minder werk aan zat. Maar goed, deze wordt ook weer helemaal hard. Het achterpaneel (waar kenteken en achterlichten op komen) wordt ook nog vervangen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Even een update: het project heeft een hele tijd stil gelegen. In de tussentijd heb ik een AK400 gekocht waar ik een en ander aan heb gedaan. Maar de planning is om er binnenkort weer aan verder te gaan. Het kriebelt alweer 
En over de kleur ben ik het al een tijdje eens: vert jade!
Dat is eens wat anders dan rood of blauw. Al heb ik nog wel even getwijfeld over bleu celeste.

En over de kleur ben ik het al een tijdje eens: vert jade!
Dat is eens wat anders dan rood of blauw. Al heb ik nog wel even getwijfeld over bleu celeste.
Zo dan.... Wat heb ik deze eend al een tijd staan zeg. Nou nu na 4'jaar weer een update: bijna af!
Vanwege verhuizing, verbouwing etc. is dit project stil komen te liggen. Maar uiteraard is de eend ook mee verhuisd en ben ik er sinds een maand of 3 weer aan bezig. De koets is af, veel aan vervangen en de kleur zit er op. De kleur is vert jade geworden. Erg mooi en het bijpassend interieur ligt ook klaar. Ik vind het gewoon een bijzondere kleur, kan me niet schelen wat anderen ervan vinden
.
Vanavond heeft het motortje weer gedraaid en dat viel me niet tegen. In 1x starten. Maar goed, dat motortje was ook goed toen ik de eend uitelkaar haalde. Ik heb er wel wat modificaties aan gedaan zoals een ander soort bobine, ander type olievulpijp en natuurlijk weer een 123 ontsteking.
Nu moet ik nog wat deuren, schermen en kleppen in de juiste kleur zetten, de bekleding erin en dan op naar de rdw en APK. Planning: april/mei. Dan kan ik ook eindelijk weer aan wat meetings meedoen.
Vanwege verhuizing, verbouwing etc. is dit project stil komen te liggen. Maar uiteraard is de eend ook mee verhuisd en ben ik er sinds een maand of 3 weer aan bezig. De koets is af, veel aan vervangen en de kleur zit er op. De kleur is vert jade geworden. Erg mooi en het bijpassend interieur ligt ook klaar. Ik vind het gewoon een bijzondere kleur, kan me niet schelen wat anderen ervan vinden

Vanavond heeft het motortje weer gedraaid en dat viel me niet tegen. In 1x starten. Maar goed, dat motortje was ook goed toen ik de eend uitelkaar haalde. Ik heb er wel wat modificaties aan gedaan zoals een ander soort bobine, ander type olievulpijp en natuurlijk weer een 123 ontsteking.
Nu moet ik nog wat deuren, schermen en kleppen in de juiste kleur zetten, de bekleding erin en dan op naar de rdw en APK. Planning: april/mei. Dan kan ik ook eindelijk weer aan wat meetings meedoen.
Zojuist even de garage in gelopen om een foto te maken van de eend zoals ie er nu bij staat.
http://www.pixum.nl/mijn-fotos/album/29 ... /567384736
Inmiddels druk bezig om de deuren in de juiste kleur te zetten en dan schiet het al aardig op.
http://www.pixum.nl/mijn-fotos/album/29 ... /567384736
Inmiddels druk bezig om de deuren in de juiste kleur te zetten en dan schiet het al aardig op.
Tja... laat ik nog een zgan zwart dak hebben liggen.... Beetje zonde om dan een groene aan te schaffen.
Als na enkele jaren de zwarte aan vervanging toe is dan kan ik altijd nog een groen dak nemen.
AC539 is onwijs 2013 gewoon, kijk maar eens naar de nieuwe zomerkleding etc!
Als na enkele jaren de zwarte aan vervanging toe is dan kan ik altijd nog een groen dak nemen.
AC539 is onwijs 2013 gewoon, kijk maar eens naar de nieuwe zomerkleding etc!
zucht.......verkoop dat nieuwe zwarte dak nou gewoon op mp
en koop in eindhoven een mintgroene
ac539 is tijdloos
doe je de vierkante koplampen er ook weer op
hoort wel bij de kleur
en koop in eindhoven een mintgroene
ac539 is tijdloos

doe je de vierkante koplampen er ook weer op
hoort wel bij de kleur
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
Ja, en dan zeker allemaal van die gasten aan de deur krijgen die mijn goede dakje voor een habbekrats willen hebben? Is dus geen optie.
Vierkante koplampen waren wel de bedoeling, maar.... Het zijn chromen ronde geworden. Die oude reflectoren zagen er niet meer uit (steenslag en dof).
Zoals gezegd hoeft deze eend niet origineel te worden. Gewoon hoe ik 'm mooi vind. Dat begint al met de kleur, ac539 hoort niet op een 87er namelijk. Toch mijn eend, dus lekker belangrijk
.
Vierkante koplampen waren wel de bedoeling, maar.... Het zijn chromen ronde geworden. Die oude reflectoren zagen er niet meer uit (steenslag en dof).
Zoals gezegd hoeft deze eend niet origineel te worden. Gewoon hoe ik 'm mooi vind. Dat begint al met de kleur, ac539 hoort niet op een 87er namelijk. Toch mijn eend, dus lekker belangrijk

Tja mijn vierkantr lampen zijn 15 jaar geleden ook gesneuvelt bij een apk
en toem heb ik er ook plasticchrome op gezet
heb nog een paar andere hulzen liggen die ik in kleur wil spuiten
Verder heb ik op de motor en het kenteken na, alles aan de mijne al eens vervangen
en toem heb ik er ook plasticchrome op gezet
heb nog een paar andere hulzen liggen die ik in kleur wil spuiten
Verder heb ik op de motor en het kenteken na, alles aan de mijne al eens vervangen
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
Ik heb zelfs nog een setje vert jade vierkante koplamphuizen liggen. Maar die liggen me best...
De deuren zitten er in, helemaal in kleur en het past erg goed erin.
Ondertussen zijn de nieuwe voor en achterschermen gearriveerd. Gepast en na wat heel kleine aanpassingen past het goed. Die imi voorschermen zijn in de loop der jaren een stuk beter geworden!
Achterschermen zijn origineel dus daar hoef ik niets aan te passen.
Nu nog de juiste kleur erop en het schiet al lekker op!
De deuren zitten er in, helemaal in kleur en het past erg goed erin.
Ondertussen zijn de nieuwe voor en achterschermen gearriveerd. Gepast en na wat heel kleine aanpassingen past het goed. Die imi voorschermen zijn in de loop der jaren een stuk beter geworden!
Achterschermen zijn origineel dus daar hoef ik niets aan te passen.
Nu nog de juiste kleur erop en het schiet al lekker op!
Het ging natuurlijk iets te voorspoedig... Ik wilde nog even wat autolak erbij halen voor de schermen en motorkap. Is men overgestapt op een ander verfsysteem. Is de ac539 ineens een tint lichter (killer, minder warm en minder mooi...)
Nu gaat men de verf met de hand bijkleuren. Duurt wel even, maar gaat vast lukken!
Overigens per ongeluk het contact een nachtje aan laten staan. Accu leeg, opgeladen maar helaas kapot. Dus dat werd een nieuwe accu. Gelijk maar een goede van Bosch, er zat zo een onbekend merk in. Gelukkig een 123 dus geen schade aan bobine.
Ik hoop citromobile te halen, wordt wel doorwerken!
Nu gaat men de verf met de hand bijkleuren. Duurt wel even, maar gaat vast lukken!
Overigens per ongeluk het contact een nachtje aan laten staan. Accu leeg, opgeladen maar helaas kapot. Dus dat werd een nieuwe accu. Gelijk maar een goede van Bosch, er zat zo een onbekend merk in. Gelukkig een 123 dus geen schade aan bobine.
Ik hoop citromobile te halen, wordt wel doorwerken!