Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 13 aug, 2008 19:28
door BW
nee lukt niet, waar de steun zit maakt het karter een bocht en de moer raakt niet op zijn plaats, een kleinere bout is ook geen optie want ik heb al voorgehad dat deze zich dan verzet en alsnog lostrilt


helicoil is idnerdaad sterker, doordat je een grotere draad tapt heb je een groter raakvlak waar de helicoil het blok raakt dus eenzelfde kracht op een groter oppervlak. de helicoil is van eens terk metaal gemaakt zodat het oppervlak dat de bout raakt ooks terker is.

je moet de oude draad idd eerst wegboren endat is wat niet lukt bij mij :(
heb de bout ietwat kunnen aandraaien tot de draad het net niet begaf
maar blijf ik nog met hetzelfde probleem zitten :(

mvg

Geplaatst: wo 13 aug, 2008 22:29
door TB
Ik denk toch dat de enige oplossing is om wat onderdelen eraf te halen. Deel van de koeltunnel en de oliekoeler. Dan heb je denk wel genoeg werkruimte.

Geplaatst: do 14 aug, 2008 23:43
door David
Lijkt mij ook de beste en makkelijkste oplossing :lol:

suc6

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 17:15
door Project-eend
Waar hebben jullie de setjes gekocht?

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 17:42
door TB
Bij de wat betere automaterialen zaken kun je zo een setje wel kopen. Niet bij halfords ofzo :P

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 20:49
door AZL57
Midlock tools heeft een aardig setje, verkrijgbaar via de automaterialen zaak. Ook een echte M7 ;-)

Geplaatst: wo 27 aug, 2008 22:55
door TB
AZL57 schreef:Midlock tools heeft een aardig setje, verkrijgbaar via de automaterialen zaak. Ook een echte M7 ;-)
Inderdaad, dat is ongeveer het meest gebruikte setje voor de 2cv.

Geplaatst: za 27 dec, 2008 14:09
door dyane_maniac
TB schreef: Ik heb dus bij mijn motorblok 4x helicoil geplaatst bij de inlaatspruitstukken. Daar was het schroefdraad poreus. Ik heb laatst nog een keer alles moeten loshalen vanwege wat lekkende pakkingen. En de helicoil's bleven mooi op de plaats. Werkt echt prima. In mijn ogen is het sterker dan het originele draad erin.
ik wil hetzelfde doen (preventief) en zit (ook) te twijfelen of ik alle 8 ga vervangen of alleen die van inlaat. bij de uitlaat heb je natuurlijk van die tappen dus volgens mij gaat het schroefdraad daar minder snel kapot. ik wilde deze tapeinden wel bevestigen met wat locktite voor een nog betere grip.

wat ik me afvroeg, die achterste gaten voor de inlaat kun je helemaal doorboren, maar die voorste niet toch? hoe boor en tap je daar het draad?

weet iemand de maat (lengte) van de helicoil die je nodig hebt? m7x?

ik wil namelijk even kijken of het bij de automaterialenhandel goedkoper dan de 2 euro /stuk bij een eendengarage.