Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 28 mar, 2009 14:08
door Gerard2cv
Dan zal je hem dus met een timelamp met vervroegingskromme erop
moeten controleren en dan moet hij bij 2000t/min rond de 20gr en bij
5000t/min op 28-34gr moeten staan,deze verschillen zijn dus afhankelijk
van het vacuum wat bij belasting optreed

temperatuur

Geplaatst: vr 3 apr, 2009 13:52
door Le Patron
De temperatuur van een Visa ligt zeker niet hoger dan van een 2cv.

Controleer eerst zoals eerder is vermeld of de temperatuur meter goed aan geeft.

Is dit wel het geval dan controleer je het ontstekings tijdstip. Ook eerder vermeld.
Staat hij veel te laat dan loopt de temperatuur ook op.
Te vroeg is ook niet goed, dan kan hij gaan pingele.

De 17 tandjes is niet de stationaire vervroeging maar een uitgangs punt ten op zicht van het nokje, om ergens van uit te kunnen gaan.

Verder zou het nog het mengsel kunnen zijn dat het te arm zou staan maar komt minder voor althans niet zo extreem.