Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 12:29
door Bosuit
Slopen is bezopen!

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 13:11
door landloper
Mee eens dat slopen zonde is (heb zelf ook een paar reddingspogingen in de tuin staan) maar als je geen geld kunt/wilt investeren is een nieuw chassis niet haalbaar en houdt het een keer op om door te rijden.

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 13:39
door Jeroen-citroen
Rossero schreef:- roest an chassis, kan nog wel paar jaartjes mee...

Op de schroothoop flikkeren (zoals zij zeggen:P) of motor vervangen, waarmee groot deel (bovenste 6) al is opgelost, en rustig doorkarren?
Wat is het probleem nou eigenlijk met dat chassis. Het kan toch nog wel een paar jaartjes mee............Waarom zou je het dan vervangen ?. Gewoon de motor weer op gang krijgen is voor nu afdoende en over een paar jaar kun je altijd nog kijken of je een chassiswissel wilt/kunt betalen.

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 14:29
door Rossero
Er is veel aan verlast tot nu toe, maar dat is goed gedaan. Er zat linksvoor een rot plekje in waar een schroevendraaier doorheen kon, maar dat was het enige plekje, verder was het gewoon hard.

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 15:01
door Jeroen-citroen
Is dat ene plekje ook niet te lassen dan ?
En dan een ruilmotor erin ? Kun je toch weer rijden.
Misschien is dit wat voor je. Krijg je alleen wel trommelremmen.
http://link.marktplaats.nl/174137505

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 15:29
door björn
das een6 je uit een aca

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 15:57
door Jeroen-citroen
björn schreef:das een6 je uit een aca
Past dat niet ?

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 16:05
door Punky
Als je de koeltunnel overzet (dus zonder die pijp) past het wel.

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 16:33
door Kulio
Slopen is verboden, FORBIDDEN, verboten, PROHIBITÉ.

Kan de arme student niet een zomervacantiebaan regelen om wat geld te verdienen? Trouwens als je sloopt (wat niet mag) hoe krijg je dan weer een auto terug? Dat kost toch ook geld!

Kortom goed restaureren is het goedkoopst. Liefst niet te lang uitstellen want een vooruitgeschoven probleem wordt altijd groter.

Geplaatst: vr 4 jul, 2008 19:10
door Ramon
moter is te redden hoor voor niet al te veel geld

Geplaatst: za 5 jul, 2008 12:27
door Bosuit
Hier op de markt staat een advertentie voor een motor.
Niets voor jou?

Geplaatst: za 5 jul, 2008 13:46
door Yannick
landloper schreef:Er komt natuurlijk een moment dat je moet besluiten òf te investeren en de eend goed op te knappen òf er afstand van te doen en een ander beter beestje kopen.
Dat bedoel ik dus :wink: De tijd dat een 2cv zowat het goedkoopste was om in rond te karren is nu toch wel stilaan verleden tijd aan't worden. Mensen willen al snel 150 Euro voor een goed blok, een deftig rijdend ding kost al snel 2000 Euro en een restauratieproject begint meestal maar bij 500 Euro...Ik ken natuurlijk jouw situatie helemaal niet maar ik ben ook student en ik rijd met de fiets. Welke student kan dat nog écht betalen, zo'n auto? Als er onverwachte kosten komen moet er al meteen aan verkoop of sloop gedacht worden, vreselijk vind ik dat.

Hier valt dat nog wel mee maar op citroën-forum is het ongeloofwaardig hoeveel studenten daar maar net een goede fiets of brommertje kunnen betalen maar wel een 20-jaar oude BX op de baan willen houden. Als er dan eens een leiding vervangen moet worden of de versnellingsbak is nu toch wel echt dood (wat normaal is voor een BX met 200.000 km en meer) dan moet het verkocht of gesloopt worden...Sja, waar ben je dan mee bezig?

Dit is helemaal niet op jou bedoeld hoor Rossero, gewoon een illustrerend verhaaltje. Ieder zijn situatie is anders. Ik denk dat de situatie van jouw 2cv niet zo slecht is als het lijkt. Sommige mensen rijden jaren rond met een tik in de motor...Ik zou het chassis in ieder geval deftig (laten) lassen waar nodig en goed behandelen, dan kan het misschien nog net wat langer dan enkele jaartjes mee? :)

Geplaatst: za 5 jul, 2008 16:22
door Gerard2cv
Ik wil hier als ex keurmeester even een stukje neerzetten over het chassis
Van de onderplaat tussen de traversebouten mag tot 1/4 kapot zijn zowel
in de lengte als in de breedte.
Van de zijkanten mag niets verrot zijn. En van de voor en achterbalken
ook niet

Geplaatst: ma 7 jul, 2008 19:29
door Rossero
Hè, verdikkie, het blok blijkt een 435cc te zijn... Ik weet verder niet of dit een veel gezocht blok is, maar iig niets voor mij. Nu moet ik dan maar verder zoeken, helaas. Bedankt voor jullie hulp! Ik hoop a.s. weekend een blok over te kunnen zetten

Robbert

Geplaatst: vr 11 jul, 2008 13:26
door Martijn, Arnhem
Als je toch dat Aca-blok (is waarschijnlijk AM2-blok, ook op Dyane) neemt wil ik de koeltunnel wel met je ruilen. Ik heb nl. een gereviseerd AM2-blok liggen maar mis de koeltunnel met pijp.

Mijn Aca heeft nu ook een gewone koeltunnel want het schijnt dat je op LPG niet met pijpje mag rijden, waarom weet ik niet.

Krijg jij de mijne zonder pijp en ik de jouwe met pijp.

Martijn, Arnhem