Pagina 2 van 3

Geplaatst: do 17 jul, 2008 12:24
door Martijn, Arnhem
Waarom zou je dat klepje niet tussen je pomp en carbu kunnen zetten ?

Als je je motor uitzet sluit het klepje. Benzine loopt volgens mij echt niet terug hoor want dan zou het hele systeem vóór klepje vacuüm trekken. Dat gaat nooit lukken toch ?

Martijn, Arnhem

Geplaatst: do 17 jul, 2008 14:30
door AZL57
Het kan terug lopen als de auto maar lang genoeg staat. Het hoeft maar zover terug te lopen dat de pomp leeg is dan wordt de werking al beinvloed. Als het klepje onder de pomp zit blijft deze vol en werkt dan normaal goed.

Geplaatst: do 17 jul, 2008 15:39
door leo top
leo top schreef:mijn Patron heeft dat ook, na 2 week stilstaan sons 1 tot 2 minuten doorstarten, ondanks een nieuwe (1 jaar oude) pomp.
Na een week minder warm weer startte m'n Patron in één keer, zou het kunnen zijn dat door de warmte (m'n Patron staat in een erg warme schuur) de benzine in de vlotterkamer verdampt?

Geplaatst: do 17 jul, 2008 19:47
door AZL57
Ja dat gebeurd ook.

Geplaatst: vr 18 jul, 2008 10:54
door Martijn, Arnhem
AZL57 schreef:Het kan terug lopen als de auto maar lang genoeg staat. Het hoeft maar zover terug te lopen dat de pomp leeg is dan wordt de werking al beinvloed. Als het klepje onder de pomp zit blijft deze vol en werkt dan normaal goed.
Ben ik niet met je eens hoor. Een klep is ervoor om af te sluiten. Als er een klep tussen pomp en carbu zit (of waar dan ook in de benzineleiding) loopt er dus geen benzine langs die klep terug richting tank. Om de doodéénvoudige reden dat de benzine ná de klep niet terug loopt (daar is een klep voor) kan de benzine vóór de klep (dus tussen klep en tank) ook niet teruglopen omdat de slang dan vacuüm zou trekken. Dan zou je benzineslang dus helemaal plat zijn en daar geloof ik helemaal niets van.

Of je de klep nu valkbij je carbu zet of vlakbij je tank maakt niets uit. Dicht is dicht en zowel vóór als ná de klep kan geen benzine gaan lopen. Hooguit als er een aansluiting in je leiding niet goed afdicht en er lucht in je benzineleiding komt tijdens stilstand kan de benzine gaan teruglopen. Daar waar benzine verdwijnt komt lucht voor in de plaats.

Martijn, Arnhem

Geplaatst: ma 23 mar, 2009 20:06
door Bertje Beige
Mijn acadiane moet al langer doorstarten als ze meer dan 1 dag heeft stil gestaan, en er zat bij aanschaf al een nieuwe brandstofpomp op, ik ga er van uit dat deze goed werkt.
In de brandstofleiding zit ter hoogte van de remdrukregelaar een zwart/wit dingetje, ik vermoed een terugslagklepje.
Weet iemand of dit standaard is bij een acadiane?
Zelf heb ik de volgende theorie: Dat klepje is standaard omdat de tank hoger hangt dan bij een gewone eend/dyane, maar zelf vermoed ik dat het klepje stuk is, waardoor de brandstofleiding gedeeltelijk leeg kan lopen.

Ik heb deze theorie zelf bedacht, maar kan hem niet onderbouwen...... :roll:

Wel zou de motor na ongeveer 2 dagen nog gewoon aan moeten slaan op de benzine die nog in de carbu zit, maar dat doet ie dus niet.

Wat kan er aan de hand zijn?

Voor alle duidelijk heid, vlotter staat goed, ontsteking, kleppen etc. is allemaal O.K. en als ze eenmaal knap rond draait, is er niks aan de hand, ook de warme start is geen probleem.

Geplaatst: ma 23 mar, 2009 21:37
door Eendeke
Dat heb ik eigenlijk ook!!! Warme start gaat ook toppie, maar een dag stil staan duurt bijna net zolang als een week of meer stil staan.....voor die start dan he.

Geplaatst: di 24 mar, 2009 21:49
door Boudewijn
Ik heb het zelfde probleem. Als ik de benzineslang bij de caburateur los neem en dan start, komt er gelijk benzine uit de leiding, dus zit de pomp vol en werkt deze ook goed. Toch moet ik doorstarten alsof de vlotterkamer helemaal leeg is. Ik heb nog niet in de vlotterkamer gekeken na een week stilstaan, maar het lijkt mij vreemd dat de benzine er uit zou lopen of verdampen.

Geplaatst: wo 25 mar, 2009 11:17
door BasvanEerden
Ik heb het met de dyane ook dit probleem. Ik heb het ook verder onderzocht. En ik ontdekte dat het probleem bij mij niet aan de pomp lag, die had benzine maar dat echt de vlotterkamer leeg was. Dus hij loopt leeg terug naar pomp. En als ik een tijd start loopt de vlotterkamer weer vol en loopt de dyane.

Geplaatst: wo 1 apr, 2009 21:08
door Bertje Beige
Ik heb het terugslagklepje verwijderd, een klein veertje aan de choke geplaatst (zat er niet), en de acadiane start nu prima na een paar dagen stilstand als ik hem start volgens het instructieboekje, en ook het hoesten en niezen is voorbij. :D
Ik heb op de A type markt een instructieboekje voor mijn acadiane gekocht en daarin staat dat je bij de koude start 2 keer het gaspedaal helemaal moet intrappen.

Geplaatst: do 19 nov, 2009 22:42
door Roel van de wal
wat bedoel je met dat veertje aan de choke? blijft de choke dan dicht en moet deze bij gebruik met de hand vasthouden?
Dat wit dingetje, is bij mijn aca de filter. De aca start redelijk snel, maar met mijn Dyane heb ik wel het probleem van lang doorstarten voordat er een teken van leven komt. Wellicht is dat veertje een oplossing, maar dan zou ik graag weten hoe je die constructie heb bedacht,

Groet,

Roel

Geplaatst: vr 20 nov, 2009 07:36
door Kulio
Als de auto lang stil gestaan heeft en je wilt dat hij (zij?) snel start dan spuit je toch eerst wat remmenreiniger in je luchtfilter? Dan start hij als een tierelier.

Geplaatst: vr 20 nov, 2009 08:27
door Jeroen-citroen
Roel van de wal schreef:wat bedoel je met dat veertje aan de choke? blijft de choke dan dicht en moet deze bij gebruik met de hand vasthouden?
Dat wit dingetje, is bij mijn aca de filter. De aca start redelijk snel, maar met mijn Dyane heb ik wel het probleem van lang doorstarten voordat er een teken van leven komt. Wellicht is dat veertje een oplossing, maar dan zou ik graag weten hoe je die constructie heb bedacht,

Groet,

Roel
Ik denk dat het om het veertje gaat bij de choke klep. Dat is een klein soort pennen veertje dat tussen de choke klep en de carb zit. Zit gewoon aan de buitenkant. Dit was bij mijn eend ook stuk met slecht starten tot gevolg. Even een nieuw veertje erop en niks meer aan de hand.

Geplaatst: vr 20 nov, 2009 17:02
door Bertje Beige
Idd, het is dat kleine veertje wat stuk was.
Koud weer of lang stilstaan, de aca start nog steeds prima zonder niezen, wel moet ze na een paar weken stilstand wat langer doorstarten, maar dat lijkt mij normaal.......

Geplaatst: ma 27 mar, 2017 09:46
door ami6
Hallo,

eventjes heel diep gegraven in het forum, ...en na de drie pagina's gelezen te hebben geen antwoord op m'n vragen gevonden

wie o wie heeft nu zo een klepje gemonteerd?
Voor of na de pomp?
Wat was het resultaat?
Waar werd het klepje aangekocht?
Merk? Model? Diameter aansluiting?

Thank's! :wink: