primer nodig bij zelfde kleur?

Alles in, over, rond en op de koets.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 22 jul, 2008 19:44

gerard560 schreef:
dyane_maniac schreef:bij mij op de hoek verkopen ze 1k kwastbare autolak waar ik nu mee aan het experimenteren ben. ziet er veelbelovend uit

ja tuurlijk spuiten met 2k zal best beter zijn, maar dan moet je dat wel kunnen of het geld er voor hebben.
wat kost zo`n eend laten spuiten dan gemiddeld ???
of wat zou een rieele prijs zijn wat de gemiddelde eend rijder er voor uit wil geven?

gr gerard
ik heb een bedrag van ca 700 euro bij een soort dhz spuiter in rotterdam. dit wil zeggen dat je alles zelf schuurt repareert en in de primer zet en zo aflevert bij hen. en een bedrag van 1000 euro van een "mannetje" waarvan ik wel goed werk heb gezien. dat is dan incl gemiddeld voorwerk door hem. dus je hoeft zelf niet voor te behandelen.

dit zijn eigenlijk de 2 goedkoopste prijzen die ik gehoord heb die ook een goede kwaliteit opleveren. prijzen gaan snel omhoog tot 1500 a 2000 euro. komt er ook bij dat je je auto/carroserie bij de spuiter moet krijgen, wat (voor mij) inhoud dat ik een autoambulance of busje moet regelen.

daarbuiten vertrouw ik eigenlijk niemand mijn auto toe. wil het zoveel mogelijk zelf doen. en buiten dat; mijn auto staat elke dag buiten in amsterdam, dus weet ik niet of mijn auto dat geld waard is. ik schat aan die autolak en primer een 150 euro uit te geven. + schuurpapier etc, dus laten we zeggen 250 euro.

het is ook niet zo dat ik het geld er niet voor over zou hebben, maar hoe ik mijn auto (ga) gebruiken is ie het niet waard. steek ik dat geld liever in de techniek.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerard560 » di 22 jul, 2008 20:33

ik vraag het omdat ik zelf spuiter ben bij een tourincarbedrijf
en voor mij ook een soort van hobby is :lol:
en ik vind het persoonlijk een gespoten auto
wel meer waarde geven aan een auto!

gerold zou wel kunnen maar afgeschuurd en gepoleist

aflpakken spuiten is voor mij een makkelijke en goede optie
om voor iemand te kunnen doen
voorbewerken enz heb ik geen tijd en ruimte voor vandaar

maar de kosten van materialen lopen inderdaad
flink op dat die 600 beste een reel bedrag is

mvg gerard

gregory meijer
Beginner
Beginner

Bericht door gregory meijer » di 22 jul, 2008 22:36

ik heb ook met een bekende gespoten die zegt dat ik het beter kan spuiten zelf bij een hobbyhal dan scheelt het wel een hoop betaal je alleen de huur van de cabine en je materiaal

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 23 jul, 2008 09:26

gregory meijer schreef:ik heb ook met een bekende gespoten die zegt dat ik het beter kan spuiten zelf bij een hobbyhal dan scheelt het wel een hoop betaal je alleen de huur van de cabine en je materiaal
maar dan moet je het wel kunnen! van die zelf gespoten eendjes door niet profs of ondeskundige dhz-ers wordt je meestal echt niet vrolijk. moet wel zeggen dat dit ook geldt voor zelf rollen, want dat is ook een vak. gelukkig heb ik dat inmiddels aardig onder de knie.

mi zijn er 2 opties: of je geeft er gewoon het geld aan uit dat het kost om de auto GOED te laten spuiten (of als je het zelf kunt, vooral zelf doen!) of spendeer er geen euro meer aan dan nodig is voor een redelijk net resultaat en dat kan best netjes worden met de goede lak en een beetje geduld.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie