Pagina 2 van 6
Geplaatst: do 7 aug, 2008 18:23
door Skidder
Een paar dagen buiten met de boormachine en een staalkomborstel in de weer, nadat met een plamuurmes de tectyl verwijdert was. Dan wordt het al aardig schoon.
En dan gaan we vrolijk verder, deze keer in de keuken:
Na het schoonmaken met Hyperclean en een beetje remmenreiniger werd ik er uit gejaagd door Jochem, die kookt vanavond.
Het ruitewisserblik is erg verroest (is hier nog nieuw aan te komen? dit lijkt me iets moois om te verzinken...)
De stangetjes van het ruitewissersysteem zijn ook erg roestig. Na schoonmaken en staalborstellen lekker in de Owatrol:
Voor de kokerbalken en draagarmen zit ik te overwegen eerst een laagje Owatrol te doen, en dan RX5 (misschien eerste laar met een beetje Owatrol?) en daarna RX10. Van RX5 en 10 heb ik goede verhalen gehoord, maar zou dat op Owatrol kunnen?
Of doe ik er verstandiger aan om direct RX5 te gebruiken?
Geplaatst: do 7 aug, 2008 22:55
door dyane_maniac
Skidder schreef:Voor de kokerbalken en draagarmen zit ik te overwegen eerst een laagje Owatrol te doen, en dan RX5 (misschien eerste laar met een beetje Owatrol?) en daarna RX10. Van RX5 en 10 heb ik goede verhalen gehoord, maar zou dat op Owatrol kunnen?
Of doe ik er verstandiger aan om direct RX5 te gebruiken?
ik hoor over rx en owatrol (rls) beide goede verhalen. welke je voorkeur heeft moet je zelf weten. ik zou echter wel voor 1 systeem gaan en niet allerlei dingen gaan mensen of over elkaar heen smeren!
Geplaatst: vr 8 aug, 2008 09:27
door Gerardo
Zelf gebruik ik ook RX en ben er erg tevreden over en ik zou ook niet verschillende producten gebruiken lijkt me niet handig en niet nodig
Geplaatst: zo 10 aug, 2008 14:40
door buick
Nee dit is te leuk voor woorden!!!
Gister vroeg een vriendin van ons aan me: Welk kenteken had de eend van Baukje (mijn vriendin waaronder ik nu ook ingelogd ben) ook alweer? Ik zeg: nou iets met Pv of PN en dan 91... Ohh, zegt ze dan denk ik dat ik hem op 2cv.nl heb gezien!
Dus ik ga net kijken en zie dat het idd waar is en dat er wel heel erg goede dingen gebeuren met ons (haar) oude eendje!!! echt heel erg leuk om dit zo te zien! Goed bezig jongens en wat hebben jullie er ook een super ruimte voor om dit te doen! Gelukkig hebben jullie niet besloten om er een Burton van te maken ofzo, want dat hyad wel een beetje pijn gedaan denk ik!! Het blijft toch altijd een beetje als moord voelen als er een burton gemaakt wordt van de oude ziel van een eendje!! En als het dan ook nog es jouw oude eendje zou betreffen....
Maar goed, super en we blijven het proces zeker volgen, of is ie inmiddels al klaar?
Groetjes Jeroen, de vriend van dus![/img]
Geplaatst: zo 10 aug, 2008 17:18
door Skidder
Er wordt goed voor de Eend gezorgd hoor! Ik ben zelf ook blij dat het een Eend blijft, het is een leuk en veelzijdig voertuig.
Wel grappig om zo je oude voertuig weer tegen te komen, zo hadden mijn vader en ik een eend (berg roest plus motor, staande in een schuur) met kenteken GY-14-NY gekocht toen we destijds onze burton gingen bouwen. Daar bleek iets met de papieren niet te kloppen dus maar weer verkocht. Zijn we laatst bij Duckservice, staat daar een GY-14-NY Eend, redelijk gerestaureert maar met flinke aanrijding-schade - jammer jammer jammer....
Vandaag de voorwielophanging uit de schuur meegenomen naar m'n flat en net in de keuken de koplampbeugel schoon staan boenen.
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 20:41
door Skidder
Afgelopen vrijdag avond actief geweest met wat aluminium, even een accuklem gemaakt:
Niet dat de oude niet meer bruikbaar was maar het is gewoon leuk om te doen (plus deze is half zo zwaar en roest niet).
Maandag ochtend met hulp van een oud huisgenoot (bedankt Jur

) koets, versnellingsbak, chassis en motor naar de RDW gebracht voor iets dat men 'schouwen' noemts. Dat is een onderzoek naar de identiteit van het voertuig. Motor nr., chassis nr. en koets nr. worden genoteerd. Zonder zekerheid over de identiteit van het voertuig slaat de RDW tegenwoordig geen nummers meer in nieuwe chassis. Om problemen met de papierwinkel te voorkomen wil ik het toch maar netjes volgens het boekje spelen.
Had ik dat geweten toen hij nog in elkaar zat dan was ik er even langsgereden... maar gelukkig kon ik bij Duckservice een aanhanger lenen en direct na de RDW in almelo door naar Gildehaus, waar hij gegalvaniseerd gaat worden.
Naast het restaureren van een oldtimer ga ik ook deelnemen aan een project met als doel het ontwerpen van de auto van de toekomst, het c,mm,n project van de 3 TU's in Nederland (
http://www.cmmn.org).
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 21:21
door Rossero
Hey overbuurman! nog steeds actief? Ondertussen ben ik weer in de buurt dus als je nog een handje gebruiken kunt!
Nu calslaan nieuw ontruimd wordt heb ik daar een oude computerkast vandaan gehaald en daar een radio bak van gemaakt. Had je ook kunnen doen als accuklem;)
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 22:37
door joe_catchou
RARE OPMERKING MISCHIEN MAAR
die gootsteen hier op foto weet iemand waar ik die kan vinden .
2 spoelbakken en rechterkant dan aarecht met ruitjesachtig motif .
bij ons niet te vinden
en zou niet weten waar ik zoeken moet
manny manny thankxxx
Geplaatst: wo 20 aug, 2008 23:26
door BW
eens navragen bij "Franke" is een fabrikant voor wasbakken onderandere voor industrieel gebruik en ook voor particulieren
http://www.franke.be/index.asp
mvg
Geplaatst: do 21 aug, 2008 00:26
door Rossero
acasa bellen, acasa.nl, dat is de huurbaas van deze huizen op de campus, die weet waar ze vandaan komen. Moet je vragen naar de spoelbakken van calslaan wit
Geplaatst: do 21 aug, 2008 16:06
door Skidder
Mijn ouders hadden exact dezelfde in de doka. Deze is vorig jaar verbouwd en het aanrecht is naar de kringloop winkel gegaan. Het is lekker stevig RVS, je kunt er op staan, alles ingooien en lekker zooien.
Een studentenwoning moet ook een beetje hufterproof zijn, anders kun je ieder jaar renoveren!
Geplaatst: do 28 aug, 2008 15:33
door Skidder
Afgelopen weekend RX5 en 10 aangeschaft, nu eerst nog zorgen dat de onderdelen allemaal netjes schoon worden.
Tevens heb ik nu een RVS ventilatieklep-bouwpakket, van het weekend even gepolijst en in elkaar gezet:
Het was even proberen om een goede methode te vinden, maar met een blokje en een ondertapijtplaat is het lipje prima om de rubber band heen te kloppen. Voordeel van de ondertapijtplaat is dat het blokje zich met de 1e slag vastvreet in de plaat, de volgende slag zorgt voor een hefboomwerking recht naar beneden.

Geplaatst: do 28 aug, 2008 17:04
door Gerard2cv
Een schuine kant aan het blokje slijpen en erg goed op het tapijt gedrukt
houden
Geplaatst: di 9 sep, 2008 13:25
door björn
hi zie net jou eend en die van een frans man op hetsnail forum
is dit en orginele uit voering dat blauw met wit??
http://snail.s4.bizhat.com/snail-ftopic620.html
Geplaatst: wo 10 sep, 2008 15:15
door Skidder
WHOAH, maar DAT is toevallig!
Het is niet dezelfde (buiten nummerplaat heeft die van mij ook een kenmerkende deuk in de stuurkolom en zijn mijn racestrepen van breed plakband, deze zijn gespoten / gerold of zo. En de kofferklep is wit, bij mij blauw. En op deze op snail zit meer roest op de pootjes.
Maar wat ontzettend goed opgemerkt!
Ik heb een schuur geregeld in Enschede-Oost dus binnenkort gaat het grote schilderwerk beginnen, daarna weer lekker in elkaar zetten (ga ik lekker helemaal alleen doen en van elke seconde genieten

).