Ah, ja ik begrijp dat dat interressant is, echter dat is allang niet meer van toepassing, misschien had ik beter het stuk kunnen screenen alvorens het zo te plaatsten...
Het laatste "nieuws" is dat iemand die vóór 1 november 2007 een 2cv op zijn of haar naam heeft staan, (Dit is de datum waarop de nieuwste RDW regeling is ingegaan) en dus in die tijd de 2cv al heeft gedemonteerd en mogelijk het oude chassisnummer al heeft uitgeslepen en de restdelen weggedaan, niet hoeft te schouwen.
Ook ik had mijn 2cv vóór 1 november op mijn naam staan, en inderdaad alles al gedemonteerd en het chassisnummer netjes uitgeslepen. Ik heb toen contact op genomen met het RDW station waar ik mijn Burton zou laten keuren. Ik heb toen gevraagd naar de E-vinner, dit is de persoon die het nieuwe chassisnummer in het chassis grafeert. Hier heb ik de vraag gesteld: "wat te doen"? De beste man verzekerde mij dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Inderdaad mijn Burton is goedgekeurd, dus dat klopt.
Ik kan mij voorstellen dat er een einddatum gesteld wordt aan de overgangsregeling. Mijn tip luidt, neem contact op met een kitcarbouwer (mensen die er dus dagelijks mee te maken hebben) en neem contact op met het lokale RDW station, vraag naar de E-vinner.
Je hoeft niet te wachten op nieuws van de kitcarsite, het bericht staat er vanaf november, en de regeling is dus al vrij lang van kracht.
Succes!
RDW: 1/3 van de auto vervangen
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Fotosite: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQLHMKT update 06-09-2008
Inderdaad, dus schouwen! Wel jammer dat de mijne niet meer rijdt. Kost me dus 100 euro aan voorrijdkosten.
Om nog even op dat 1/3e verhaal terug te komen. Ik wil dus ook mijn koets wisselen en chassis. Ow jee dacht ik.... dat wordt spannend. Geen probleem volgens de E-vinner van het RDW.
De koets wordt inderdaad vervangen, dus 1/3e deel van de auto. Het chassis wordt gezien als een noodzakelijke reparatie. Dus er wordt nog steeds maar 1/3e vervangen. Wel ff laten schouwen van te voren.
Laat de koets, chassis, motor + bak bij elkaar en maak er geen hoopje onderdelen van werd mij dringend verzocht.
Om nog even op dat 1/3e verhaal terug te komen. Ik wil dus ook mijn koets wisselen en chassis. Ow jee dacht ik.... dat wordt spannend. Geen probleem volgens de E-vinner van het RDW.
De koets wordt inderdaad vervangen, dus 1/3e deel van de auto. Het chassis wordt gezien als een noodzakelijke reparatie. Dus er wordt nog steeds maar 1/3e vervangen. Wel ff laten schouwen van te voren.
Laat de koets, chassis, motor + bak bij elkaar en maak er geen hoopje onderdelen van werd mij dringend verzocht.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987