Pagina 2 van 4

Geplaatst: za 16 aug, 2008 10:23
door Green-Duckman
Was uiteraard al bang voor zulke opmerkingen, en daar om staat ut hier en idd smaken verschillen!!

Geplaatst: do 2 mei, 2013 12:45
door duck-tuc
misschien al enkele jaren oud, maar ik zit er ook aan te denken bij de mijne,
ik ga komende zaterdag na iemand toe die het al gedaan heeft airride op een eend,

en idd dat is ieder zijn smaak :)

Geplaatst: do 2 mei, 2013 18:44
door joe_catchou
iedereen kent deze Belg onder tussen wel al :wink:
hier is ie nog eens
http://www.youtube.com/watch?v=G6XFb6teiNE

Geplaatst: do 2 mei, 2013 23:14
door duck-tuc
daar ga ik zaterdag heen voor wat info :)

Geplaatst: vr 3 mei, 2013 01:10
door schermer
Ziet er leuk uit. Maar rijd het ook nog oke?

Geplaatst: zo 5 mei, 2013 16:54
door Joey_Brinkmann
het is redelijk simpel te maken, en het blijft redelijk rijden, natuurlijk wel wat stijver als een normale eend, zeker in de laagste stand.

zelf ben ik stiekem ookal met zoiets bezig maar dan op de citroen manier. ben benieuwd naar je bevindingen Duck-Tuc!

Geplaatst: ma 6 mei, 2013 10:00
door Twécévé
Ik ben van de originaliteit maar eigenlijk vind ik het wel heel grappig dat mensen dit doen op een eend. Geinig gezicht.

Geplaatst: ma 6 mei, 2013 20:30
door Green-Duckman
Nou ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte, vind het wel interesant om dit te volgen.

Geplaatst: do 9 mei, 2013 15:34
door duck-tuc
ik ben er geweest afgelopen zaterdag, het was echt mooi gemaakt,
deze was ook nog eens "gechanneld" het is de bekende 2cv op airride...

het enige nadeel vond ik, als hij er in zat dan ging hij aan de andere kant omhoog en zijne kant bleef zo goed als benede, en da vond ik best wel een nadeel,
dit zou volgens hem op te lossen zijn met een veerpootstang vooraan en eentje achteraan, en 8kleppen ipv 4 kleppen..

aan eene kant is het echt wel sjiek ma aan de andere kant weet ik het nog niet,
het is toch best veel aanpaswerk enzo...

dus ik ga er nog eens goed over nadenken...

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 15:26
door Green-Duckman
Zeg Duc-Tuc,

Ben je hier al verder mee?
Voor en nadelen en dergelijke?

Ik zou nog zteeds graag laag bij de grond willen rijden maar niet elke keer tegen de grond aan rijden... :oops:

Dan heb je twee optie of channelen, en dat is heel mooi maar heel vee; werk..

Of air ride, maar dan weet ik nog niet preccies hoe en wat.
Idd zoals je zegt, moet het niet zo zijn dat de ene kant omhoog komt als ik er in gaat zitten.....

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 19:49
door Joey_Brinkmann
channelen is ook een must bij airride vind ik, ander is het nogsteeds niet laag! air ride is te doen er zijn verschillende manieren voor bij een eend.

je kan ook altijd een m35 chassis nabouwen eventueel, [ ga ik doen voor mijn dyane]

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 20:55
door Green-Duckman
Ik ben het eigenlijk wel met je eens, dan pas kan je echt laag.....

Het nadeel is dat et dan echt een heel project wordt en dat je dat niet zo maar ff doet.
Tevens heb ik altijd nog in mijn achterhoofd dat ik ooit een "oude lul" wordt en mijn eerste eendje weer terug naar origineel wil maken.
Dus ja misschien dan een extra koets aanschaffen? (maar dan zit je weer met spuit kosten)
En met een tweeling op komst is het budget niet echt heel ruim.... :oops:

M35 systeem lijkt me ook zeer mooi, dit zou namelijk nog altijd best comfortabel kunnen rijden. Alleen is het ombouwen naar hydrauliek ook niet heel eenvoudig lijkt me?

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 21:00
door Ducksen
Piet het wordt hier steeds doller ik schilder je koets wel,met een roller ;-). Maar een how to met air ride is er toch allang?

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 09:48
door TimVS

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 22:53
door Green-Duckman
Zeer leuk verhaal om te lezen!

Had al wel eens wat van hem gelezen op snail, maar dit verhaal nog niet!

Bedankt Tim