De AMI 8 service van CitroenAZU...
-
- Veelvuldig poster
ik kwam laatst een ami 8 service tegen met achterin nog een bankje. Wel met ramen overigens. of heet dat geen service...? Naja ik vond het een unieke bestel/personen ami
stond te koop. weet alleen niet meer waar:S beste man raakte hem maar niet kwijt was al gezakt van 2 mile naar 1 dus zal adres weer eens achter halen
stond te koop. weet alleen niet meer waar:S beste man raakte hem maar niet kwijt was al gezakt van 2 mile naar 1 dus zal adres weer eens achter halen
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Dat komt omdat de belasting wetgeving veranderd is.Veel mensen kochten een bedrijfsauto voor prive gebruik omdat de belasting veel lager was Dus toen hebben ze het veranderd en moest een bedrijfswagen aan
maten voldoen.(Een bobbel op het dak) en anders werden het personen-
wagens,en zo konden ze er een achterbank en ramen in zetten.
maten voldoen.(Een bobbel op het dak) en anders werden het personen-
wagens,en zo konden ze er een achterbank en ramen in zetten.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Een originele vitrée heeft vier grote ramen in de bak die hem van ver het uitzicht van een gewone break geven: http://www.quaxbruchpilot.de/Ami8servic ... rvice.html
-
- Veelvuldig poster
Dan was het inderdaad een vitreé.
Heb de foto van deze ami weer even opgezocht.
Stond nog op mijn pc. Is dit naast de Ami 8 service ook uniek model?
Is overigens nog wel een twee cilinder dat ik overigens wat praktischer vind dan de 4 cilinder boxer athans....voor iemand die nog nooit gewerkt heeft aan een motor is de tweecilinder lekker eenvoudig:)
Heb de foto van deze ami weer even opgezocht.
Stond nog op mijn pc. Is dit naast de Ami 8 service ook uniek model?
Is overigens nog wel een twee cilinder dat ik overigens wat praktischer vind dan de 4 cilinder boxer athans....voor iemand die nog nooit gewerkt heeft aan een motor is de tweecilinder lekker eenvoudig:)
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Meteen kopen, die vitrée!
Martijn: als je aan de Tolée begint, doe het dan meteen goed. Na het welbekende dakbalkenprobleem bij de Ami 8 kwamen we net nog een verrassing tegen onder dat gereveteerde flapje boven het kofferdeksel. Dit is nog maar eens het bewijs dat de Ami 8 één grote constructiefout is, hehe.
Ik zou het dak graag verwijderen zodat de dakbalken en de achterkant van de plaat ook netjes gelast kunnen worden, maar dat ziet pa helaas niet zitten. (en ik in dit geval eigenlijk ook niet)

Martijn: als je aan de Tolée begint, doe het dan meteen goed. Na het welbekende dakbalkenprobleem bij de Ami 8 kwamen we net nog een verrassing tegen onder dat gereveteerde flapje boven het kofferdeksel. Dit is nog maar eens het bewijs dat de Ami 8 één grote constructiefout is, hehe.

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
ik weet toevallig in Kraggenburg, vlakbij emmeloord, een ami break te staan in nog ongerestaureerde staat. als je een goed bod doet kan je de koets / onderdelen van hem zo overnemen want die eendenboer schroeft hem anders in elkaar en zet hem daarna te koop ( kost ie meer)
Het betreft een rijdende wagen met nederlands kenteken, maar de wagen is ook zonder kenteken te koop verwacht ik.
Het betreft een rijdende wagen met nederlands kenteken, maar de wagen is ook zonder kenteken te koop verwacht ik.
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zo, dit draadje kan eindelijk worden aangevuld met wat nieuws.
Ik ben eind vorig jaar begonnen met de Ami 8 service. Helaas wat het koetswerk echt niet meer te redden.
Maar ineens kwam daar een Ami 8 service voorbij welke in Friesland stond. Deze heb ik gekocht en heb de koets op het chassis gezet van de rode Ami. Ben de laatste maanden druk aan de slag gegaan en heb nu een rijdende Ami 8 Service op de oprit staan!
Helaas is het spuitwerk jammerlijk mislukt dus dat moet nog weer opnieuw.
Gisteren ben ik naar de RDW geweest omdat ik het originele Nederlandse kenteken weer terug wilde krijgen en ik geen papieren van die auto had. Maar met een homologatieverklaring van Citroën Nederland is het toch gelukt en krijg ik volgende week de papieren in de bus. Dan kan ik naar de APK en rijden maar
Nederland is weer een zeldzame Ami 8 service rijker!

Ik ben eind vorig jaar begonnen met de Ami 8 service. Helaas wat het koetswerk echt niet meer te redden.
Maar ineens kwam daar een Ami 8 service voorbij welke in Friesland stond. Deze heb ik gekocht en heb de koets op het chassis gezet van de rode Ami. Ben de laatste maanden druk aan de slag gegaan en heb nu een rijdende Ami 8 Service op de oprit staan!
Helaas is het spuitwerk jammerlijk mislukt dus dat moet nog weer opnieuw.
Gisteren ben ik naar de RDW geweest omdat ik het originele Nederlandse kenteken weer terug wilde krijgen en ik geen papieren van die auto had. Maar met een homologatieverklaring van Citroën Nederland is het toch gelukt en krijg ik volgende week de papieren in de bus. Dan kan ik naar de APK en rijden maar

Nederland is weer een zeldzame Ami 8 service rijker!