Pagina 2 van 5
Geplaatst: do 21 aug, 2008 07:18
door Gerard2cv
Martijn,dan die D omruilen voor een D Break
Geplaatst: vr 22 aug, 2008 10:57
door Bull Frog Bleu
ik kwam laatst een ami 8 service tegen met achterin nog een bankje. Wel met ramen overigens. of heet dat geen service...? Naja ik vond het een unieke bestel/personen ami
stond te koop. weet alleen niet meer waar:S beste man raakte hem maar niet kwijt was al gezakt van 2 mile naar 1 dus zal adres weer eens achter halen
Geplaatst: vr 22 aug, 2008 11:08
door SamClukkers
Eentje met ruiten heet ook een Service (Service Vitrée), dat achterbankje hoort inderdaad niet. Maar het klinkt anders wel leuk!

Geplaatst: vr 22 aug, 2008 12:18
door Gerard2cv
Dat komt omdat de belasting wetgeving veranderd is.Veel mensen kochten een bedrijfsauto voor prive gebruik omdat de belasting veel lager was Dus toen hebben ze het veranderd en moest een bedrijfswagen aan
maten voldoen.(Een bobbel op het dak) en anders werden het personen-
wagens,en zo konden ze er een achterbank en ramen in zetten.
Geplaatst: zo 24 aug, 2008 13:09
door Bull Frog Bleu
Kortom, dit is niet origineel dus?
Had bijna overwogen hem te kopen.
Geplaatst: zo 24 aug, 2008 14:13
door Gerard2cv
Tenzij het een originele Vitree is,dan zitten alleen die R4 ramen er te veel
in.
Geplaatst: zo 24 aug, 2008 14:32
door SamClukkers
Een originele vitrée heeft vier grote ramen in de bak die hem van ver het uitzicht van een gewone break geven:
http://www.quaxbruchpilot.de/Ami8servic ... rvice.html
Geplaatst: di 26 aug, 2008 16:42
door Bull Frog Bleu
Dan was het inderdaad een vitreé.
Heb de foto van deze ami weer even opgezocht.
Stond nog op mijn pc. Is dit naast de Ami 8 service ook uniek model?
Is overigens nog wel een twee cilinder dat ik overigens wat praktischer vind dan de 4 cilinder boxer athans....voor iemand die nog nooit gewerkt heeft aan een motor is de tweecilinder lekker eenvoudig:)
Geplaatst: di 26 aug, 2008 17:08
door Bull Frog Bleu
kijk en hier de foto nog:

Geplaatst: di 26 aug, 2008 18:30
door SamClukkers
Meteen kopen, die vitrée!
Martijn: als je aan de Tolée begint, doe het dan meteen goed. Na het welbekende dakbalkenprobleem bij de Ami 8 kwamen we net nog een verrassing tegen onder dat gereveteerde flapje boven het kofferdeksel. Dit is nog maar eens het bewijs dat de Ami 8 één grote constructiefout is, hehe.

Ik zou het dak graag verwijderen zodat de dakbalken en de achterkant van de plaat ook netjes gelast kunnen worden, maar dat ziet pa helaas niet zitten. (en ik in dit geval eigenlijk ook niet)

Geplaatst: di 2 sep, 2008 00:08
door CitroenAZU
Ai Sam, das pijnlijk....
Ik zit eraan te denken om het dak van de Ami Super los te boren en als donor te gebruiken voor de Service. En voor de Super een hele nieuwe koets.
Geplaatst: wo 3 sep, 2008 21:23
door hobbes
ik weet toevallig in Kraggenburg, vlakbij emmeloord, een ami break te staan in nog ongerestaureerde staat. als je een goed bod doet kan je de koets / onderdelen van hem zo overnemen want die eendenboer schroeft hem anders in elkaar en zet hem daarna te koop ( kost ie meer)
Het betreft een rijdende wagen met nederlands kenteken, maar de wagen is ook zonder kenteken te koop verwacht ik.
Geplaatst: zo 10 jan, 2010 16:20
door siemen
ik zag dat je al druk bezig bent met je ami
is dat nou ook een service koets die je erop hebt gezet?
Geplaatst: vr 15 jan, 2010 09:58
door CitroenAZU
Zo, dit draadje kan eindelijk worden aangevuld met wat nieuws.
Ik ben eind vorig jaar begonnen met de Ami 8 service. Helaas wat het koetswerk echt niet meer te redden.
Maar ineens kwam daar een Ami 8 service voorbij welke in Friesland stond. Deze heb ik gekocht en heb de koets op het chassis gezet van de rode Ami. Ben de laatste maanden druk aan de slag gegaan en heb nu een rijdende Ami 8 Service op de oprit staan!
Helaas is het spuitwerk jammerlijk mislukt dus dat moet nog weer opnieuw.
Gisteren ben ik naar de RDW geweest omdat ik het originele Nederlandse kenteken weer terug wilde krijgen en ik geen papieren van die auto had. Maar met een homologatieverklaring van Citroën Nederland is het toch gelukt en krijg ik volgende week de papieren in de bus. Dan kan ik naar de APK en rijden maar

Nederland is weer een zeldzame Ami 8 service rijker!

Geplaatst: vr 15 jan, 2010 10:06
door Punky
Sweet