Duidelijkheid over Powertube

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » za 22 nov, 2008 10:31

Hoort ie niet zonder powertube al iets van 27 pk te hebben? of heb ik dat mis :oops:
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » za 22 nov, 2008 11:08

Tim Rozendaal schreef:Hoort ie niet zonder powertube al iets van 27 pk te hebben? of heb ik dat mis :oops:
Dat is 27 pk op de wielen, goed voor 602cc blokje.

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 22 nov, 2008 13:04

ook zonder powertube had je 26pk kunnen halen, de echte winst is een kleine 1,5pk. Bij Edwin ging hij van 22pk naar 27pk omdat in eerste instantie de boel niet goed was afgesteld.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 22 nov, 2008 13:13

ik zat destijds, op 30,6 ofzo?
met powertube op 31,5
k&N 31,4

nog even uit mijn hoofd..


652 cc

met powertube merk je boven in de toeren dat ie veel beter is. dus als je 120 rijd dat ie dan makkelijk naar de 135 trekt

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 22 nov, 2008 13:21

Lijkt me ook wel logisch, dan draait je ventilator op zijn hardst.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 22 nov, 2008 17:11

Punky schreef:Lijkt me ook wel logisch, dan draait je ventilator op zijn hardst.
Je ventilator draait wel op z'n hardst, maar je motor heeft ook meer lucht nodig op hoge toeren. Ik heb dit eens getest en per saldo maakt toerental en snelheid niets uit voor de druk in je inlaat systeem als je ene powertube hebt :wink:

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 22 nov, 2008 17:48

Nee, met powertube niet, maar zonder gaat ie echt een beetje naar lucht happen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » zo 23 nov, 2008 12:46

hey mensen, ik heb net mijn originele (S6) blok teruggeplaatst in mijn eendje, visablok had wat problemen en ligt nu in de ACA. maar ff to the point, ik heb er een turbotube op ( had ik vroeger ook al) maar heb nu een nieuwe gemaakt van 50 mm pvc pijp, lekker dik en glad!

alleen hij rijdt niet zoals het hoort ( kan iig volgens mij veeel beter) probleem 1 bij gas intrappen 'hikt' ie, dat is denk ik de acceleratiepomp (andere idee"en??)
probleem 2: hij loopt niet lekker door in z'n toeren en in z'n 4 komt ie maar moeilijk op snelheid, ik heb het idee dat de sproeiers wat aan de kleine kant zijn. ( het is trouwens een carb van een AM2 (Dyane) blok) weet iemand wat voor sproeiers er voor een S6 blok worden voorgeschreven bij een rollenbankdag? (andere idee"en?
probleem 3: ik heb nu 3 auto's waar ik uit moet kiezen......... ;)

greetzzzzzzzzzzzz, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 23 nov, 2008 16:00

Voor probleem 1 & 2: kijk naar je sproeiers, als al het andere verder goed is kan een beter sproeier afstelling het probleem op lossen. Met een acceleratie pomp heb ik nog nooit problemen gehad, al kan heb membraampje natuurlijk kapot zijn.
Ik denk verder dat een S6 blok de standaard 2cv6 sproeierbezetting heeft, dus 102 (1e trap) en 87,5 (2de trap), hier heb je echter niet zoveel aan omdat een dyane carburateur anderen venturie diameters heeft en dus ook een heel ander sproeierbezetting heeft.

Voor probleem 3 kan ik ook wel helpen... als je nog en eend hebt met een redelijk koets mag je hem bij mij achter laten :wink:, ik heb nog een koetsje nodig en dan heb jij er weer een minder om uit te moeten kiezen :wink:

Succes, Bart

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 23 nov, 2008 19:38

ik zou naar primaire 110 en secundair 115 gaan??

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 23 nov, 2008 20:08

Ramon schreef:ik zou naar primaire 110 en secundair 115 gaan??
Ik zou niet zo maar wat roepen :wink:
Heb het even nagekeken in m'n vraagbaak, en een vroege (tot '72) dyane carbuarteur heeft origineel 125 op de eerste trap en 75 of 82,5 op de tweede.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 24 nov, 2008 17:01

dat scheelt nogal met een standaard eend sproeierbezetting, ik zou eerst eens moeten kijken wat er eigenlijk in zit ( niet gekeken :oops: , wel alles grondig schoongemaakt )

maar dat kan pas op z'n vroegst komend weekend, eend staat nu bij m'n ouders. ik weet nu iig wat meer.

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 24 nov, 2008 17:41

rijker is niet erg dat richt geen schade aan!!

en pleun jij kan best voelen of het goed is toch?

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 25 nov, 2008 08:52

Ramon schreef:rijker is niet erg dat richt geen schade aan!!

en pleun jij kan best voelen of het goed is toch?
ja daar heb je gelijk in, maar het is wel handig om een uitgangspunt te hebben; de sproeierbezetting van iemand anders met powertube.
en ik wil ook nog het brandstofverbuik binnen de perken houden, dus te rijk is ook niet gewenst. ik ga wel wat vogelen binnenkort. ga trouwens over 2-3 weken pas weer richting mijn ouders, voor die tijd andere dingen op de planning staan. ik laat nog wel weten wat het resultaat is.

greetzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 15 dec, 2008 08:40

nou eindelijk afgelopen weekend de sproeiers vervangen, 1e trap was :87,5 2e 102, ben naar 100, 120 gegaan, maar heb nu het idee dat ie teveel krijgt, zeker in de 1e trap, ( starten zonder choke is mogelijk bij 0 graden...) en echt lekker loopt ie nog niet, maar al wel een stuk beter.

volgende week nog maar wat proberen!

ik houd jullie op de hoogte!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie