Duidelijkheid over Powertube
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Je ventilator draait wel op z'n hardst, maar je motor heeft ook meer lucht nodig op hoge toeren. Ik heb dit eens getest en per saldo maakt toerental en snelheid niets uit voor de druk in je inlaat systeem als je ene powertube hebtPunky schreef:Lijkt me ook wel logisch, dan draait je ventilator op zijn hardst.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
hey mensen, ik heb net mijn originele (S6) blok teruggeplaatst in mijn eendje, visablok had wat problemen en ligt nu in de ACA. maar ff to the point, ik heb er een turbotube op ( had ik vroeger ook al) maar heb nu een nieuwe gemaakt van 50 mm pvc pijp, lekker dik en glad!
alleen hij rijdt niet zoals het hoort ( kan iig volgens mij veeel beter) probleem 1 bij gas intrappen 'hikt' ie, dat is denk ik de acceleratiepomp (andere idee"en??)
probleem 2: hij loopt niet lekker door in z'n toeren en in z'n 4 komt ie maar moeilijk op snelheid, ik heb het idee dat de sproeiers wat aan de kleine kant zijn. ( het is trouwens een carb van een AM2 (Dyane) blok) weet iemand wat voor sproeiers er voor een S6 blok worden voorgeschreven bij een rollenbankdag? (andere idee"en?
probleem 3: ik heb nu 3 auto's waar ik uit moet kiezen.........
greetzzzzzzzzzzzz, Rusty
alleen hij rijdt niet zoals het hoort ( kan iig volgens mij veeel beter) probleem 1 bij gas intrappen 'hikt' ie, dat is denk ik de acceleratiepomp (andere idee"en??)
probleem 2: hij loopt niet lekker door in z'n toeren en in z'n 4 komt ie maar moeilijk op snelheid, ik heb het idee dat de sproeiers wat aan de kleine kant zijn. ( het is trouwens een carb van een AM2 (Dyane) blok) weet iemand wat voor sproeiers er voor een S6 blok worden voorgeschreven bij een rollenbankdag? (andere idee"en?
probleem 3: ik heb nu 3 auto's waar ik uit moet kiezen.........
greetzzzzzzzzzzzz, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Voor probleem 1 & 2: kijk naar je sproeiers, als al het andere verder goed is kan een beter sproeier afstelling het probleem op lossen. Met een acceleratie pomp heb ik nog nooit problemen gehad, al kan heb membraampje natuurlijk kapot zijn.
Ik denk verder dat een S6 blok de standaard 2cv6 sproeierbezetting heeft, dus 102 (1e trap) en 87,5 (2de trap), hier heb je echter niet zoveel aan omdat een dyane carburateur anderen venturie diameters heeft en dus ook een heel ander sproeierbezetting heeft.
Voor probleem 3 kan ik ook wel helpen... als je nog en eend hebt met een redelijk koets mag je hem bij mij achter laten , ik heb nog een koetsje nodig en dan heb jij er weer een minder om uit te moeten kiezen
Succes, Bart
Ik denk verder dat een S6 blok de standaard 2cv6 sproeierbezetting heeft, dus 102 (1e trap) en 87,5 (2de trap), hier heb je echter niet zoveel aan omdat een dyane carburateur anderen venturie diameters heeft en dus ook een heel ander sproeierbezetting heeft.
Voor probleem 3 kan ik ook wel helpen... als je nog en eend hebt met een redelijk koets mag je hem bij mij achter laten , ik heb nog een koetsje nodig en dan heb jij er weer een minder om uit te moeten kiezen
Succes, Bart
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
dat scheelt nogal met een standaard eend sproeierbezetting, ik zou eerst eens moeten kijken wat er eigenlijk in zit ( niet gekeken , wel alles grondig schoongemaakt )
maar dat kan pas op z'n vroegst komend weekend, eend staat nu bij m'n ouders. ik weet nu iig wat meer.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
maar dat kan pas op z'n vroegst komend weekend, eend staat nu bij m'n ouders. ik weet nu iig wat meer.
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ja daar heb je gelijk in, maar het is wel handig om een uitgangspunt te hebben; de sproeierbezetting van iemand anders met powertube.Ramon schreef:rijker is niet erg dat richt geen schade aan!!
en pleun jij kan best voelen of het goed is toch?
en ik wil ook nog het brandstofverbuik binnen de perken houden, dus te rijk is ook niet gewenst. ik ga wel wat vogelen binnenkort. ga trouwens over 2-3 weken pas weer richting mijn ouders, voor die tijd andere dingen op de planning staan. ik laat nog wel weten wat het resultaat is.
greetzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
nou eindelijk afgelopen weekend de sproeiers vervangen, 1e trap was :87,5 2e 102, ben naar 100, 120 gegaan, maar heb nu het idee dat ie teveel krijgt, zeker in de 1e trap, ( starten zonder choke is mogelijk bij 0 graden...) en echt lekker loopt ie nog niet, maar al wel een stuk beter.
volgende week nog maar wat proberen!
ik houd jullie op de hoogte!
greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
volgende week nog maar wat proberen!
ik houd jullie op de hoogte!
greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400