Uitlaat systeem verduurzamen?
-
- Addicted user
- Contacteer:
Mijn eerste uitlaat ging 13 jaar mee en de tweede 6, die had het nog wel langer uitgehouden (jaartje) en die koste van voor tot achter 58 euro (excl beugels). Busje vht lak kost je ook al snel 15 euro.
Kort samengevat gaat uitlaatje ongeveer 7 jaar mee als alles goed is en er regelmatig lange ritten mee worden gereden.
RVS zit tegenwoordig op bijna elke moderne motorfiets en ook steeds meer auto´s, RVS breekt inderdaad sneller, maar dat ligt dan meer aan het schudden van het blok in combinatie met een niet goed uitgekiende constructie.
Kort samengevat gaat uitlaatje ongeveer 7 jaar mee als alles goed is en er regelmatig lange ritten mee worden gereden.
RVS zit tegenwoordig op bijna elke moderne motorfiets en ook steeds meer auto´s, RVS breekt inderdaad sneller, maar dat ligt dan meer aan het schudden van het blok in combinatie met een niet goed uitgekiende constructie.
Mijn eerste fabrieks uitlaat ging 1 jaar mee, de volgende een jaar of 5 de laatste zit er nu zeker meer dan 15 jaar op. Dit was een spaans exemplaar van een dikkere staalsoort en wat ook goed is ,de 2e demper is voor en achter taps dus geen rechte kanten meer waar water, modder en zout aan blijven hangen en een geen zijdelingse punt-lasnaden die open gaan staan.
diverse Citroens, wat anders.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Om in een motor 1 ltr.benzine te verbranden heb je 15000m3 lucht nodig
en in Holland zit daar gemiddeld 1 ltr water in.Dus moet je uitlaat boven
de 100gr zitten om het kwijt te raken.mijn eigen ervaring met een 1015cc gs motor was dat ik daar onder hete omstandigheden ruim 1000km voor nodig had.Ik heb s'winters gs-en meegemaakt die niet meet
te starten waren omdat de uitlaat dichtgevroren zat en na demontage en
voor de kachel kwam er een emmer water uit.
en in Holland zit daar gemiddeld 1 ltr water in.Dus moet je uitlaat boven
de 100gr zitten om het kwijt te raken.mijn eigen ervaring met een 1015cc gs motor was dat ik daar onder hete omstandigheden ruim 1000km voor nodig had.Ik heb s'winters gs-en meegemaakt die niet meet
te starten waren omdat de uitlaat dichtgevroren zat en na demontage en
voor de kachel kwam er een emmer water uit.
-
- Veelvuldig poster
En daarbij komt nog het water dat ontstaat uit verbranding van de benzine. De verbrandingsresten van benzine zijn voornamelijk CO2 gas en waterdamp, met daarnaast nog wat CO en NO(x) gas en overig spul. De waterdamp uit de luchtinlaat verdwijnt met het waterdamp als verbrandingsproduct door de uitlaat.
-
- Veelvuldig poster
Ookal krijg je er de lak misschien in, zouden deze gaatjes dan niet dichtlopen? Lijkt me niet goed.Gerard Maas schreef: in de langsdemper een pijp met hele kleine gaatjes zit
waar je dus geen lak in zal krijgen en weet dat de uitlaatgassen ong met
1200grC de cilinder verlaten
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special