Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 17:20
door Rossero
Let wel op, in die tekening is de vooras naar voren geschoven. Op een normale eend krijg je een hele lange neus als je er geen spatborden op zet. Sommigen vinden dit mooi, ik vind het niet erg strak ogen:
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 18:15
door björn
ben ik helemaal met je eens
er moet heel wat verbouwd worden
je voorste wielen moette naar vooren of er moet iets van de voorkant af
kijk maar naar andere hot rod's
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 19:20
door joe_catchou
motor en bak omdraaien zoals bv .traction
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 19:31
door ratstyle
Rossero schreef:Let wel op, in die tekening is de vooras naar voren geschoven. Op een normale eend krijg je een hele lange neus als je er geen spatborden op zet. Sommigen vinden dit mooi, ik vind het niet erg strak ogen:
inderdaad oogt minder strak,
maar ik zou het niet weten hoe je zo`n as naar vooren krijgt
weer en avond om over na te denken...
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 19:34
door ratstyle
of je moet het carrosserie een stuk naar achter proppen, alleen dan krijg je gedoe met de motor enz.
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 19:38
door björn
is niet eens z'n slecht idee alles om draaien
maar bij nader inzien is dat niet echt handig
want waar komt je stuur huis laat je die zitten of draai je die ook om
als je die omdraaid dan verplaatsen je wielen niet veel
en bij laten zitten moet je draag armen verlengen en zeker versterken
ik zeg ander type blok met achterwiel aandrijving
en dan andere voorwiel ophanging
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 19:39
door ratstyle
hmmm...
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 20:56
door Yannick
Gewoon ander chassis bouwen en een degelijk blok erin die de stijl waardig is.
Yannick
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 21:10
door björn
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 21:11
door björn
oeps!!
dan maar de hele site van olli
ook leuk om te zien
Geplaatst: za 25 okt, 2008 00:09
door Niels
joe_catchou schreef:motor en bak omdraaien zoals bv .traction
Ja leuk, kun je goeie achteruitrij races doen....
En bijkomend voordeel is dat iedereen er zo mee weg kan rijden want de 1e versnelling zit dan weer op de "goede"
plek......
(dat ze daarna de bak eruit knallen door de pook in z'n achteruit te gooien zal ik er niet bij typen)
Geplaatst: za 25 okt, 2008 08:33
door supercees
Yannick schreef:Gewoon ander chassis bouwen en een degelijk blok erin die de stijl waardig is.
Yannick
zo is de v8 eend gebouwd, chassis bouwen plus alle keuringsellende kostte 40.000 gulden, omgerekend 18.000 euro.
de v8 eend:
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index.html
Geplaatst: za 25 okt, 2008 09:55
door björn
als ik zo iets ga bouwen laat ik hem eerst op engels kenteken zetten en na een tijdje op nederlands
denk ik een stuk makelijker en goed koper
Geplaatst: za 25 okt, 2008 12:00
door backfire
Draagarmen van achter voor gebruiken en de fussee overlassen. Verder simpel bak en motor achterste voren, je kunt differentieel nl ook omdraaien, dan rijdt ie weer gewoon de juiste kant op. Alleeeeeeeeeeen, de koeling is om zeep, zelfde probleem had de eerste bibip tijdens paris dakar met de achterste motor.
Anders lepel je er een eenvoudige R4 motor en bak in? die zit van nature omgedraaid.