Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 09:45
door dyane_maniac
Gerardo schreef:Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest maar ik heb nu een motor met schijven in de eend maar de motor is aan vervanging toe, nu kon ik iets goed lopends kopen met trommels maar het is me eigenlijk wel duidelijk, om een hoop werk te besparen gewoon even verder zoeken naar een motor met schijven......in ieder geval bedankt voor de info
je schrijft: motor is aan vervanging toe. heb je daar iemand naar laten kijken dan? het zijn je eigen woorden dat je een beginner bent (en daar is nix mis mee, dat waren we allemaal) maar dan vraag ik mij af hoe je weet/denkt dat de motor aan vervanging toe is? wie weet is er alleen iets slecht afgesteld of alleen een onderdeel wat vervangen moet worden?
wat zijn de klachten?
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 10:00
door Gerardo
Hoe maak je in godsnaam zo'n ...Schreef: aan?
Maar het idee van David staat me ook wel aan......tis nog even een drempel maar om een tijdelijke oplossing te zoeken en die al 15 jaar ligt te rusten zelf uit elkaar te halen en op te knappen......ik wil ook graag meer leren en inderdaad hulp zat op het forum.[/quote][/list]
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 10:08
door Gerardo
De klachten zijn dat er uitlaat gassen via de kachel naar binnen komt, weinig trekkracht (vergeleken met andere gereden eenden).....ik heb me laten vertellen dat dat door lekkende cilinderkoppen komt.
Bak maakt een geluid alsof de koppelingplaten op zijn (wat niet zo blijkt te zijn) alleen in zun 4 is alles stil onder de motorkap.....ik heb me laten vertellen dat dat aan lagers of zoiets ligt.
Overigens is het een motor en bak uit een club van 86 en geen S6.
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 10:43
door dyane_maniac
Gerardo schreef:De klachten zijn dat er uitlaat gassen via de kachel naar binnen komt, weinig trekkracht (vergeleken met andere gereden eenden).....ik heb me laten vertellen dat dat door lekkende cilinderkoppen komt.
klopt, maar das een kwestie van koppen natrekken met een moment sleutel. weinig trekkracht kan (oa) komen door verkeerd afgestelde kleppen/ontsteking, slechte afstelling carb of weinig compressie wat dan weer veroorzaakt kan worden door slijtage van zuigers/veren/cilinder en/of versleten of slecht afgestelde kleppen
Gerardo schreef:Bak maakt een geluid alsof de koppelingplaten op zijn (wat niet zo blijkt te zijn) alleen in zun 4 is alles stil onder de motorkap.....ik heb me laten vertellen dat dat aan lagers of zoiets ligt.
ander bak regelen is dan wel wijs. ik heb zelf laatst een bak laten reviseren (of eigenlijk een gereviseerde bak gekocht, voor 225e. was misschien een laag bedrag door connecties, maar laat dat 300 kosten, heb je wel een gereviseerde. ook weet ik iemand die bakken reviseert en deze ook aanpast op sneller optrekken (er is veel mogelijk wb wensen qua optrekken, kracht etc)
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 10:52
door Gerardo
Ik heb de koppen al een keer laten natrekken en strakker kon niet...
het gaat mij niet zozeer om de trekkracht, das nou het leuke van de 2cv geen haast hebben, maar meer een teken dat het niet in orde is
maar over de gereviseerde bak gesproken, lever je dan je oude in
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 11:26
door backfire
mmmh volgens mij kun je net zo goed nieuw cilinder setje kopen met nieuwe pakkingen. Kop na kijken en eventueel kleppen slijpen. Volgens mij heeft Gerard ook heel vaak aangegeven wat de juiste manier van het vastzetten van het spruitstuk is. Als je dat niet goed doet blijft het lekken.
Carburateur ook maar een beurtje geven.
Versnellingsbak zou ik ook laten nakijken, waarschijnlijk ben je uiteindelijk goedkoper uit, want met gebruikte bak weet je ook niet hoeveel km's deze er op heeft zitten. Het blijft tenslotte allemaal oud spul.
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 11:56
door dyane_maniac
ik ben het met backfire eens. wel even eerst compressie meten voor je gaat vervangen. en natuurlijk zorgen dat alles goed is afgesteld (daar begin je mee)
en nee, voor dat bedrag heb ik mijn bak niet ingeleverd. helaas heb ik zo 123 geen adres/tel no. omdat het allemaal via via is gegaan
Geplaatst: wo 22 okt, 2008 12:16
door Ramon
gewoon de cilinders opnieuw inslijpen op de koppen!
dit werkt heel goed, bij mijn ami ook gedaan en weg alle elende
Geplaatst: vr 24 okt, 2008 22:18
door Gerardo
het verhaal gaat een andere wending krijgen, ik ga morgen hoogst waarschijnlijk een eend kopen die niet door de keuring is gekomen maar waarvan motor en bak nog goed lopen
als het wat is neem ik um mee pluk um kaal en de rest weer aanbieden voor degene die wat zoekt
Geplaatst: za 25 okt, 2008 11:27
door Yannick
Welja, zo deden ze dat twintig jaar geleden ook.
Omdat er toen nog genoeg waren.
Yannick
Geplaatst: wo 29 okt, 2008 22:04
door Gerardo
En inderdaad afgelopen zaterdag een 2cv gekocht die echt niet meer te redden valt MAAR waarvan motor en bak nog in orde zijn........
Geplaatst: wo 29 okt, 2008 22:38
door supercees
Yannick schreef:Welja, zo deden ze dat twintig jaar geleden ook.
Omdat er toen nog genoeg waren.
Yannick
nu zijn er ook nog genoeg.
Geplaatst: za 1 nov, 2008 20:47
door David
supercees schreef:Yannick schreef:Welja, zo deden ze dat twintig jaar geleden ook.
Omdat er toen nog genoeg waren.
Yannick
nu zijn er ook nog genoeg.
Nou het begint toch aardig dunner te worden.
Ben het niet helemaal met je eens.
Greetz David
Geplaatst: za 1 nov, 2008 20:56
door the Nosepicker
Gerardo schreef:Hoe maak je in godsnaam zo'n ...Schreef: aan?
Door op de quote knop onder het bericht dat je wil quoten te drukken.