Pagina 2 van 2
Geplaatst: do 6 nov, 2008 09:29
door Gerard2cv
Jeroentje,bedoel je een helicoil of een Midlock draad busje?Daar zit nl.
nogal verschil in.
Geplaatst: do 6 nov, 2008 09:35
door jeroentje
Een helicoil. Deze zal niet net als aluminium verslijten van het in en uitdraaien. Dus gaat een heel stuk langer mee. Werk in de machinebouw en in b.v. alu frames word er vaak al bij de nieuwbouw een helicoil ingezet.
Geplaatst: do 6 nov, 2008 11:16
door Ramon
precies!
Geplaatst: do 6 nov, 2008 12:26
door Deuche Fester
Ik ga a.s. zaterdag bij LeenAPK langs, die heeft nog een berg onderdelen liggen waar hij vanaf moet

Even een kopje uitzoeken

Geplaatst: za 8 nov, 2008 00:43
door Cilinderkop
Ik doe cilinderkoprevisie, ook stoterstangbuisjes plaatsen,dus als je niet kan slagen kun je me altijd mailen.
Geplaatst: za 8 nov, 2008 01:09
door Ramon
gebruik je originele kop! dat is het beste!
Geplaatst: za 8 nov, 2008 08:33
door Deuche Fester
Ramonatype schreef:gebruik je originele kop! dat is het beste!
Ja maar waarom dan? Is daar nog een speciale reden voor?
Geplaatst: za 8 nov, 2008 10:00
door TB
Als je een kop zou laten reviseren maakt het weinig uit hoor. Past allemaal op elkaar.
Overigens is mij dit ook eens overkomen. Nieuwe buisjes heb ik toen door het revisiebedrijf laten plaatsen. Mja als ze nou wat vloeibare pakking ertussen hadden gedaan..... uiteindelijk lekte er weer een buisje. Liep dus olie tussen de kop en het buisje door. Let hier even goed op! Anders kun je net als mij alles weer uit elkaar halen.
Geplaatst: za 8 nov, 2008 10:40
door Ramon
goed je hebt gelijk, het kan idd
maar dit is op elkaar ingesleten, ook al is ie gereviseerd! en je blok blijft mooi origineel.
die kop is prima te redden en zeker beter te maken, als je er niet echt uitkomt wil ik best helpen. heb een speciaal m7 helicoil tap setje,
als je de gaten voor bouten in spruitstuk ook iets ruimer maakt monteerd dat een stukje makkelijker!
Geplaatst: za 8 nov, 2008 13:00
door jeroentje
Thadeez schreef:Ramonatype schreef:gebruik je originele kop! dat is het beste!
Ja maar waarom dan? Is daar nog een speciale reden voor?
Geen enkele reden is daarvoor. Als je kopje goed gereviseerd is, word het pasvlak opnieuw geslepen/gepolijst. Dus het pasvlak is dan niet meer 'orgineel'. Dus of je dat met je eigen kopje of met een ander doet maakt geen ene bal uit.
Geplaatst: zo 9 nov, 2008 03:32
door Ramon
tja het kan ook zo ver worden gepolijst dat je zuiger tegen je kop aanloopt zoals ik ooit heb gehad!!!
maargoed doe het lekker zoals je wil!
dit is alleen een tip!!
Geplaatst: zo 9 nov, 2008 09:47
door jeroentje
Dan moet er dus toch een andere kop op

. Maar waar had je die kop laten doen? Een beetje prutsers, als ze zich niet aan maatvoeringen houden. Lijkt me dat die maten bij de revisie mannen bekend zijn. Is net zoiets als het vlakken van een kop. Weet men ook wat de minimale dikte is.
Geplaatst: vr 14 nov, 2008 00:28
door Deuche Fester
Geplaatst: ma 26 jan, 2009 10:45
door Deuche Fester