Pagina 2 van 2

Geplaatst: za 10 jan, 2009 14:52
door Eminence Grise
volgende probleem...
dacht het blok achter het contact slot los te kunnen trekken echter.....heb nu 3 kabels los hangen.
Heb 2 gele en een blauwe over. Van 1 van de gele loopt en zwarte draad naar de schakelaar die volgens mij van de achterruit verwarming was.
Kan ik die schakelaar gebruiken om te starten?
Waar sluit ik dan wat op aan?

Afbeelding

Geplaatst: za 10 jan, 2009 15:27
door backfire
Nee die schakelaar kun je niet gebruiken om te starten, maar wel om bijvoorbeeld contact aan te zetten.

Ik dacht dat blauw voor de ruitenwissermotor is.

Zo te zien ligt je beschermkapje van je contactslot al los ;)

Verder jammer van die doorknijper, persoonlijk vind ik dit de slechtse manier om iets aan te sluiten, als je al iets aansluit doe het dan bij de zekeringenkast. Zeker voor een achterruit verwarming, deze trekken best veel stroom. Door de doorknijper snij je ook meteen een aantal draden inwendig door en tevens heeft vocht meer kans om de boel aan te tasten.

ps schema: http://alledag.2cv.nl/

Geplaatst: di 27 jan, 2009 11:15
door Eminence Grise
yeah... de charleston loopt weer. Van alles geprobeerd met de drie draden maar niks lukte. Zelfs een andere startmotor gaf geen sjoege. Bleek dat de massa-draad aan de bak niet goed zat. Heb dus nu een ex-remvloeistofdrukknopje als starter en het werkt perfect. Met dank voor de schema's !