Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr 9 jan, 2009 10:46
door Joos
Niels schreef:Ik dacht dat mijn accu leeg was, bleek mijn olie (20w50) zowat bevroren, het was net appelstroop in de jerrycan (in het schuurtje) dus in de motor zal het niet beter geweest zijn.
Die denkpiste volgde ik ook vorige zaterdag... Mijn motor maakte ook veel meer lawaai als anders :oops: (15W40, maar bij -12 zal zich dat wel ongeveer als 20w50 gedragen..?)

Geplaatst: vr 9 jan, 2009 11:17
door Martijn, Arnhem
hanzz schreef:oehg nu vraag je me wat:D

Ik zou het echt niet weten... heb het laten installeren duss... ?
@Hanzz;
Waar zit je pomp dan en staat er misschien iets op ?

@Niels, Joos ;
W.b. het sludgeverhaal heb ik net voor de koude toch maar 15W40 erin gedaan. Ik had er ook nog 20W50 inzitten. Steevast het winterkapje ervoor (ook bij niet vriezen en op de snelweg) zorgde ervoor dat de sludge is verdwenen. Het grappige was dat de 1e dag de motor olie lekte maar daarna geen enkel probleem meer.

Ik denk dat als je motortje echt olie gaat lekken op 15W40 je er beter 20W50 in kan houden nu. Als je nu met de slinger prima rond kan draaien en daarna starten is er volgens mij toch geen probleem. Als de olie warm is is ie warm dus dan maakt het al helemaal niet meer uit toch. Ik ben er dus eigenlijk pas achter gekomen dat het niet uitmaakt of er 15W40 of 20W50 inzit. Rustig warm rijden is sowieso altijd goed. Maar ja, dat ben ik gewend met dieselrijden.