Restauratie van mijn rode eend.
-
- Moderator
Dit zal het gemakkelijkste deel van de operatie zijn geweest

Nou het begint toch al te vorderen.
(begin het plaatsen van fotos toch al een beetje te leren, niet ?)

Wilde niet zo goed loskomen. (dankzij twee verborgen boutjes onder de zwarte plastic schijven !!!!!!!)

Toch gelukt, de koets is er van af.

Nu pas zie je hoe de toestand van het chassis echt is !!!

Valt toch best mee , niet ??

Sterk spul, die bitak !!!

Kijk eens hoe die balken in de loop van de tijd zijn “verbouwd"

Toch maar een nieuw chassis besteld !!!

Na een uurtje (of twee) ontvetten en schuren.

De smaak te pakken ???

Ik weet het, een beetje overdreven !!

Valt toch best mee, is alleen de onderste rand. Hier is een reparatiesetje voor zag ik.

Nu nog een goede lasser!!
Laatst gewijzigd door Baccio op za 21 feb, 2009 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Anatra rossa
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Moderator
Ha Leuk. Ja je ziet dat ik er druk mee bezig ben. Het project ligt nu even stil. Volgende week ga ik in Tienen, bij Leuven, het nieuwe chassis ophalen. Dat ligt daar al klaar bij Citroparts. ( heb daar even door het magazijn en werkplaats gelopen)
Lilian, mijn vrouw, dacht dat ze met een klein kind in luilekkerland liep !! Verder wacht ik op onderdelen die ik besteld heb bij Eend it Something in Nieuweschans. Omdat ik in Belgie woon laat ik ze maar aankomen bij mijn schoonmoeder in Geleen. Gaat misschien wat sneller. Eend it Something levert ook gebruikte onderdelen, dat scheelt natuurljk in kosten. Of je nu een nieuw veeroog plaatst of een goed gebruikt. Grappig dat jullie hele familie besmet is met deze vogelgriep. Binnenkort rijdt je zus ook in een appeltje.
(handig dat ik je vader kan uithoren over allerlei technische zaken, die hij volgens mij weer van jou heeft)
Lilian, mijn vrouw, dacht dat ze met een klein kind in luilekkerland liep !! Verder wacht ik op onderdelen die ik besteld heb bij Eend it Something in Nieuweschans. Omdat ik in Belgie woon laat ik ze maar aankomen bij mijn schoonmoeder in Geleen. Gaat misschien wat sneller. Eend it Something levert ook gebruikte onderdelen, dat scheelt natuurljk in kosten. Of je nu een nieuw veeroog plaatst of een goed gebruikt. Grappig dat jullie hele familie besmet is met deze vogelgriep. Binnenkort rijdt je zus ook in een appeltje.
(handig dat ik je vader kan uithoren over allerlei technische zaken, die hij volgens mij weer van jou heeft)
Anatra rossa
Nadat ik ze eindelijk vetvrij en geschuurd had, geweldig zo een lamellenschuurschijf, heb ik ze nu twee maal behandeld met Hamerite, hamerslag lak. Hoogglans zwart. (hoogglans is beter schoon te houden dan mat) Ik doe er nog een derde laag op, je kunt er nu toch lekker makkelijk aan werken! Deze lak kun je direct op het metaal, zelfs op gedeeltelijk roest, aanbrengen. Ondanks dat het snel droogt is het toch aan te bevelen twee dagen te wachten tussen de verschillende lagen. Hecht prima en geeft een goede langdurige bescherming. Let wel, een maal Hamerite dan moet je wel bij dit product blijven. Andere lakken hechten hier niet op.TB schreef:Goed bezig. Met welk middel heb je die assen en draagarmen behandeld?
Anatra rossa
Re: Dit zal het gemakkelijkste deel van de operatie zijn gew
Heeft er iemand wat tips voor mij hoe ik de voorruit er heelhuids uit krijg. Ik zal aan het voorruitframe moeten werken en wil er graag een gelaagde voorruit inzetten.
Verder las ik ergens iets over het "vertinnen"van het motorkapscharnier, althans de "reet", als ik het zo mag zeggen, tussen koets en scharnierstrip. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Verder las ik ergens iets over het "vertinnen"van het motorkapscharnier, althans de "reet", als ik het zo mag zeggen, tussen koets en scharnierstrip. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Laatst gewijzigd door Baccio op za 21 feb, 2009 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Anatra rossa
Over vertinnen kun je e.e.a. vinden op de site van rustbuster. www.rustbuster.nl
De voorruit moet je er gewoon voorzichtig uitdrukken. Kun je het beste ff met zijn tweeen doen.
De voorruit moet je er gewoon voorzichtig uitdrukken. Kun je het beste ff met zijn tweeen doen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Addicted user
- Contacteer:
Vertinnen is goed, maar 3m kit is ook goed, alleen om de paar jaar verversen, iets wat niemand doet.
Nadeel met vertinnen is dat de basis compleet roestvrij moet zijn.
PS vergeet neet IVIN onderzoek te laten doen door RDW, kost je 100 euro als ze bij je langs komen, maar zonder IVIN wordt nieuwe chassis niet toegestaan. Dus nu ff bellen.
Nadeel met vertinnen is dat de basis compleet roestvrij moet zijn.
PS vergeet neet IVIN onderzoek te laten doen door RDW, kost je 100 euro als ze bij je langs komen, maar zonder IVIN wordt nieuwe chassis niet toegestaan. Dus nu ff bellen.