de uitlaat bij of in de kachelpotten lek, dat gebeurt eigenlijk alleen bij slecht laswerk om de kachelpotten weer vast te zetten. Die willen nog wel eens losrotten, maar omdat het zo dunne plaatwerk van de potten zelf eerder rot dan de uit op die plek, is het altijd de pot die rot, niet de uitlaatpijp zelf.
Verder, als je uitlaatgassen ruikt, en je kop zit los, of zou lekken, dan merk je dat zekers in prestaties, in negatieve zin, en vooral als ie koud is. (maakt qua buiten temp niet veel uit, meer de werk temp van het blok wat er toe doet)
Uitlaat klemmen kun je meestal hergebruiken, even in de bankschroef en ze zijn weer ok. Pasta ertussen is een lapmiddel.
De uitlaatklemmen kunnen met schone klemoppervlakken prima zorgen voor een dichte uitlaat. Als er al een tijdje iets lekt ergens, krijg je meer vervuiling, dus goed schoonmaken. Dan gewoon losjes de voorste pot erin hangen (die haal je even onderuit om schoon te maken op de klemvlakken) en dan rustig beginnen met de klemmen op spanning zetten, beetje om en om. Dan, als je een beetje in de buurt komt van het in vorm gaan klemmen van de uitlaatklemmen, met een hamer even de klem rond tikken (of heen en weer daar waar je niet genoeg ruimte hebt) en dan weer iets aandraaien. Dit herhaal je net zolang tot je niet meer verder kunt. Dan moet het gewoon dicht zitten. In geval van twijfel daarna, een keer natrekken na even draaien. De klemmen zijn best rekbaar, dus warm aandraaien kan, ik heb ze nog nooit zien breken, mits goede bouten natuurlijk.
Die pasta blaas je dr weer uit. Er flext echt veel bij een eend, en zeker tussen blok en koets. En de uitlaat zit toch echt aan beide vast, vandaar dat het dan er dan weer tussen uit "breekt", dat spul wordt namelijk knetterhard op den duur.
Greatnix Spookeend
Is iedere eend stankvrij te krijgen?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
heel erg bedankt voor de heldere uitleg. Ik had uit frustratie van die uitlaat pasta gebruikt afgelopen zomer, en nu merk ik inderdaad dat dit weer lekt als de nete... toch maar eens proberen om de klemmen weer goed te krijgen, want ik herinner me dat ik daar niks mee bereikte toen,
hoe bedoel je dat tussen de bankschroef zetten precies? dat je ze wat meer 'U'vormig maakt? zodat ze meer druk uitoefenen op de lengterichting van de uitlaat?
hoe bedoel je dat tussen de bankschroef zetten precies? dat je ze wat meer 'U'vormig maakt? zodat ze meer druk uitoefenen op de lengterichting van de uitlaat?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
bij mij is de klem, die zit op de plek waar een uitlaatspruitstuk verbonden zit met een ingangspijp van de 1e demper verdwenen. heb een andere klem geprobeerd, die bleek te klein. ik moet dus een nieuwe hebben. weet iemand de maat of een bestelnummer of een website?
ik ruik trouwens niets binnen, om nog binnen dit topic te blijven.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
nee, juist wat "rechter" buigen. Door het aandraaien worden ze ronder en komen de gaten dichter bij elkaar. Dus dan zit je meteen al niet meer te klemmen, maar alleen aan te draaien terwijl ze niet meer verder kunnen.
Als je dan weer wat rechter buigt, dan komt er weer veerspanning op als je ze aandraait.
Ook kun je met monteren ervoor zorgen dat de klemmen elkaar niet raken. Dus dat ze een soort van "scheef" komen. Ook in de bankschroef even de pootjes van 1 van de 2 klemmen wat uit elkaar en de andere wat bij elkaar, dan gaat het wat beter langs elkaar heen.
Als je ze weer openbuigt, dan wordt ook de rand die om de felzen klemt wat meer open, en die sluit zich juist weer door ze aan te draaien, te klemmen zeg maar.
Door het "rodtikken" met een hamer, valt alles steeds beter op de plek en buigt je de randjes die niet meer zo perfect pasten weer op elkaar. Dus vandaar ook
Greatnix Spookeend
Als je dan weer wat rechter buigt, dan komt er weer veerspanning op als je ze aandraait.
Ook kun je met monteren ervoor zorgen dat de klemmen elkaar niet raken. Dus dat ze een soort van "scheef" komen. Ook in de bankschroef even de pootjes van 1 van de 2 klemmen wat uit elkaar en de andere wat bij elkaar, dan gaat het wat beter langs elkaar heen.
Als je ze weer openbuigt, dan wordt ook de rand die om de felzen klemt wat meer open, en die sluit zich juist weer door ze aan te draaien, te klemmen zeg maar.
Door het "rodtikken" met een hamer, valt alles steeds beter op de plek en buigt je de randjes die niet meer zo perfect pasten weer op elkaar. Dus vandaar ook
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik wel, het stinkt best wel als ik de verwarming aan heb, en de laatste tijd wordt het erger, en nu hoor ik ook duidelijk dat de uitlaat lek is (linker cilinderkop lekt overigens ook)supercees schreef:
Ok, thnx heel veel, ik ga het morgenvroeg eens uitproberen, ik moet 's middags naar breda, dus als ik daar ben heb ik wel al door of het verschil maakt qua stank. het geluid moet op z'n minst weg... dat irriteert me echt enorm...Spookeend schreef:nee, juist wat "rechter" buigen. Door het aandraaien worden ze ronder en komen de gaten dichter bij elkaar. Dus dan zit je meteen al niet meer te klemmen, maar alleen aan te draaien terwijl ze niet meer verder kunnen.
Greatnix Spookeend
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
en?
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
BLONDE DOOS.........
de uitlaatklem van de eerste demper op de uitlaatpijp zal helemaal los, en was een stukje naar beneden gezakt, hij rammelde niet, maar de uitlaat zat dus helemaal los....
even 5 minuten schroeven (wat een klootplek om bij te komen) en het zat weer prima...... het bleek dus (nog) niet aan de uitlaatpast te liggen
de uitlaatklem van de eerste demper op de uitlaatpijp zal helemaal los, en was een stukje naar beneden gezakt, hij rammelde niet, maar de uitlaat zat dus helemaal los....
even 5 minuten schroeven (wat een klootplek om bij te komen) en het zat weer prima...... het bleek dus (nog) niet aan de uitlaatpast te liggen