Geplaatst: wo 18 feb, 2009 21:52
de uitlaat bij of in de kachelpotten lek, dat gebeurt eigenlijk alleen bij slecht laswerk om de kachelpotten weer vast te zetten. Die willen nog wel eens losrotten, maar omdat het zo dunne plaatwerk van de potten zelf eerder rot dan de uit op die plek, is het altijd de pot die rot, niet de uitlaatpijp zelf.
Verder, als je uitlaatgassen ruikt, en je kop zit los, of zou lekken, dan merk je dat zekers in prestaties, in negatieve zin, en vooral als ie koud is. (maakt qua buiten temp niet veel uit, meer de werk temp van het blok wat er toe doet)
Uitlaat klemmen kun je meestal hergebruiken, even in de bankschroef en ze zijn weer ok. Pasta ertussen is een lapmiddel.
De uitlaatklemmen kunnen met schone klemoppervlakken prima zorgen voor een dichte uitlaat. Als er al een tijdje iets lekt ergens, krijg je meer vervuiling, dus goed schoonmaken. Dan gewoon losjes de voorste pot erin hangen (die haal je even onderuit om schoon te maken op de klemvlakken) en dan rustig beginnen met de klemmen op spanning zetten, beetje om en om. Dan, als je een beetje in de buurt komt van het in vorm gaan klemmen van de uitlaatklemmen, met een hamer even de klem rond tikken (of heen en weer daar waar je niet genoeg ruimte hebt) en dan weer iets aandraaien. Dit herhaal je net zolang tot je niet meer verder kunt. Dan moet het gewoon dicht zitten. In geval van twijfel daarna, een keer natrekken na even draaien. De klemmen zijn best rekbaar, dus warm aandraaien kan, ik heb ze nog nooit zien breken, mits goede bouten natuurlijk.
Die pasta blaas je dr weer uit. Er flext echt veel bij een eend, en zeker tussen blok en koets. En de uitlaat zit toch echt aan beide vast, vandaar dat het dan er dan weer tussen uit "breekt", dat spul wordt namelijk knetterhard op den duur.
Greatnix Spookeend
Verder, als je uitlaatgassen ruikt, en je kop zit los, of zou lekken, dan merk je dat zekers in prestaties, in negatieve zin, en vooral als ie koud is. (maakt qua buiten temp niet veel uit, meer de werk temp van het blok wat er toe doet)
Uitlaat klemmen kun je meestal hergebruiken, even in de bankschroef en ze zijn weer ok. Pasta ertussen is een lapmiddel.
De uitlaatklemmen kunnen met schone klemoppervlakken prima zorgen voor een dichte uitlaat. Als er al een tijdje iets lekt ergens, krijg je meer vervuiling, dus goed schoonmaken. Dan gewoon losjes de voorste pot erin hangen (die haal je even onderuit om schoon te maken op de klemvlakken) en dan rustig beginnen met de klemmen op spanning zetten, beetje om en om. Dan, als je een beetje in de buurt komt van het in vorm gaan klemmen van de uitlaatklemmen, met een hamer even de klem rond tikken (of heen en weer daar waar je niet genoeg ruimte hebt) en dan weer iets aandraaien. Dit herhaal je net zolang tot je niet meer verder kunt. Dan moet het gewoon dicht zitten. In geval van twijfel daarna, een keer natrekken na even draaien. De klemmen zijn best rekbaar, dus warm aandraaien kan, ik heb ze nog nooit zien breken, mits goede bouten natuurlijk.
Die pasta blaas je dr weer uit. Er flext echt veel bij een eend, en zeker tussen blok en koets. En de uitlaat zit toch echt aan beide vast, vandaar dat het dan er dan weer tussen uit "breekt", dat spul wordt namelijk knetterhard op den duur.
Greatnix Spookeend