superzunig
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik ben dit aan het overwegen (omdat je een nieuwe enkeltraps carb heb voor 100euro en een gereviseerde (!) dubbeltraps voor 400 euro.BasvanEerden schreef:Als je niet de tweede trap wilt dan is een enkeltrapper een goed alternatief. In de dyane heb ik een enkeltrapper.
eigenlijk had ik wel een stukje willen (mee) rijden met jou laatst om te kijken hoe zo'n enkeltraps carb rijdt.
ik wil idd ook zuiniger rijden met de dyane straks dan in de eend nu (1:12 a 1:13 met een zware rechtervoet) maar het moet nog wel een beetje vooruit gaan. grote nadeel is dat, voor zover ik weet, een enkeltraps niet om te bouwen is naar e85
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
@dyane_maniac. We kunnen altijd afspreken. Heb je voor mij nog de tekening of handleiding voor het stellen van de neus van de dyane?
Ik kan je zeggen dat een enkeltrap prima is. Ook met rijden. Je merkt het wel het verschil met dubbeltrap maar je het voelen.
Een enkeltrapvarb kan je niet ombouwen voor E85. Daar ben ik ook mee bezig geweest maar ik laat het zo. En een staand plankje heeft ook wel wat.
Ik kan je zeggen dat een enkeltrap prima is. Ook met rijden. Je merkt het wel het verschil met dubbeltrap maar je het voelen.
Een enkeltrapvarb kan je niet ombouwen voor E85. Daar ben ik ook mee bezig geweest maar ik laat het zo. En een staand plankje heeft ook wel wat.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja duh, ik bedoelde (uiteraard) een verstelbare sproeier. leuk dat e85, maar het moet niet zo zijn dat als ze het ergens niet hebben je stil komt te staanbackfire schreef:elke carb kun je ombouwen tot e85, alleen niet voor e85 EN euro95. Ombouwen tot e85 is gewoon een kwestie van sproeiers vergroten.
wasdatdan?backfire schreef: Overigens als je nog zuiniger wilt gaan rijden, een SU carb monteren.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
- Locatie: Heerenveen (Fryslân)
- Contacteer:
Leuk dat dit topic nu net komt. Omdat ik nu elke dag 60 km rijdt bedacht ik me dit weekend wat de manier voor een eend zou zijn om zuiniger te rijden omdat ik nu elke week bij de tank sta. Sinds maandag ben ik begonnen om te proberen niet in de 2e trap te komen (dit is dacht ik de enige manier...).
Hiervoor reed ik gemiddeld nadat ik bij de vermogensbankdag ben geweest en een vrij 'zware voet' heb 1:15.
Voordat ik bij de vermogensbankdag ben geweest was mijn verbruik veel wisselvalliger en wisselde het tussen de 1:12 tot zelfs één keer 1:19.
Dus een juiste sproeier afstelling scheelt ook al.
Gr. Edwin
Hiervoor reed ik gemiddeld nadat ik bij de vermogensbankdag ben geweest en een vrij 'zware voet' heb 1:15.
Voordat ik bij de vermogensbankdag ben geweest was mijn verbruik veel wisselvalliger en wisselde het tussen de 1:12 tot zelfs één keer 1:19.
Dus een juiste sproeier afstelling scheelt ook al.
Gr. Edwin
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Das een carb uit een mini (en andere engelse voertuigen), deze hebben geen acceleratiepomp, maar een oliegedempte zuiger, je krijgt dan veel gelijkmatiger en beter gemengde brandstof. Als je SU carb goed afstelt loopt ie gegarandeerd zuiniger, alleen dat afstellen kost wel iets meer tijd. Voorbeeld was triumph spitfire van mijn broer, 1500 cc motor, lekker snel, leuke snelheid en toch 1:17 kunnen rijden. Wel in combinatie met elektrische benzinepomp.dyane_maniac schreef:ja duh, ik bedoelde (uiteraard) een verstelbare sproeier. leuk dat e85, maar het moet niet zo zijn dat als ze het ergens niet hebben je stil komt te staanbackfire schreef:elke carb kun je ombouwen tot e85, alleen niet voor e85 EN euro95. Ombouwen tot e85 is gewoon een kwestie van sproeiers vergroten.
Haha, ja kip en het ei verhaal, als je nou overal e85 kon tanken was de keuze een stuk makkelijker. En anders stroh rum, maar ja dat is ook weer zonde en duur.
wasdatdan?backfire schreef: Overigens als je nog zuiniger wilt gaan rijden, een SU carb monteren.
Zie je dat zuinig rijden met een eend dus wel kan Wat denk je als je nog eens rustig aan doet.... 1:19 ofzo?Edwin schreef:Die 1:15 is gebaseerd op lekker doorrijden, stevig optrekken, dus plankenTB schreef:Dat is ook zo. Maar als je bijvoorbeeld lekker door gaat planken omdat ie zo goed is afgesteld, dan zal je ook meer verbruiken. Dus het hangt weer samen met het gewicht van je rechtervoet
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
neenee, ik heb 2X een DS 21 gehad (1969 en 1971), beide op LPG en beiden 1:11. Snel of rustig maakte niet veel uit.Ramon schreef:een eend was zuinig in de tijd dat de snoeken en usa cars 1:6 reden maar voor het huidige verkeer is een eend niet zuinig!
Met de laatste vorige zomer 140 naar Spanje. Daar zat een 100 litertank in en ehhh.....dat ging er ook in.
Martijn Arnhem
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D